Hoi dames! Ik bied ons kindje meerdere malen (vooral bij eetmomenten) water, thee of slimpie oid aan. De slokjes die hij drinkt zijn eigenlijk verwaarloosbaar. Ik heb verschillende bekers geprobeerd en nu wel een beker gevonden waar hij in ieder geval zelf probeert uit de beker te drinken. Er is interesse. Maar ook als ik hem help met drinken, dan drinkt ‘ie echt maar zo weinig. Hij eet best wel goed boterhammen dus ik wil de 4e fles van de dag (15:00) eraf halen. De fles is al een stuk kleiner geworden en hij krijgt dan een tussendoortje. Als ik die fles weglaat zou dat betekenen dat ik nog 3x per dag 180 ml water met 6 schepjes geef. Is dat genoeg vochtinname (naast fruithap en maaltijdhap wat je geloof ik mee mag tellen qua vocht) om die fles weg te laten? Soms denk ik; als ik de fles in stand houdt gaat hij misschien nooit meer water oid drinken, want dan heeft hij misschien wel simpelweg geen dorst.. Hoe deden jullie dat? Valt het een keer op zijn plek? Ik merk wel dat hij het niet weigert als ik het water een smaakje geef. Maar het is echt nog maar zo weinig. Of moet ik erop vertrouwen dat het wel meer wordt zodra hij dorst krijgt of er wat meer aan gewend is? Plasluiers en zo zijn goed en ook geen obstipatie. Maar maak me toch zorgen om vochttiname als je een fles weghaalt.. Thanks voor jullie reactie!