44 Reacties

2 jaar geleden

Ja hoor hier wel, bumba vind die helemaal geweldig kletst er tegen echt leuk om te zien

2 jaar geleden

Ik doe het ook! Soms kan het gewoon echt niet anders en ons meisje geniet er ook van dus waarom niet.

2 jaar geleden

Reactie op Ggdel

Ja hoor hier wel, bumba vind die helemaal geweldig kletst er tegen echt le ...
En hoe oud is hij/zij?

2 jaar geleden

Ze kijkt wel eens naar de tv als ze aan het spelen is en wij kijken, maar ik heb het nog niet bewust voor haar aangezet. Maar moet zeggen dat het een makkelijk kind is, en de eerste. Dus ook nog niet nodig gehad 😂

2 jaar geleden

En hoe oud is hij/zij?
Djohnny is bijna 6 maandjes

2 jaar geleden

Okee dankjewel allemaal!☺️

2 jaar geleden

🙋🏻‍♀️ Hier kijkt ze regelmatig mee met haar grote zus van 2,5 met ontbijt en tijdens het koken 😂😂

2 jaar geleden

Ik probeer schermen zo veel mogelijk te mijden. Zelf ook geen tv kijken als ze wakker is en mijn telefoon wegleggen. Ik zie nl nu al dat ze helemaal een focus heeft op mijn telefoon. Ik heb 1x dancing fruits ofzo opgezet op de tv, ik heb haar nog noooit zo aandachtig zien kijken 😅

2 jaar geleden

Reactie op Evavd

Ik probeer schermen zo veel mogelijk te mijden. Zelf ook geen tv kijken als ...

2 jaar geleden

Af en toe zet ik even een filmpje (dancing fruits, nijntje, dora) Hij heeft geen lange concentratie dus vaak na 10 minuten alweer afgeleid. Is helemaal prima. Af en toe is het gewoon even fijn om iets kleins tussendoor te kunnen doen zonder dat mijn kind het hele huis bij elkaar krijst🤣

2 jaar geleden

Ik was in het begin van mening om haar tot een jaar geen tv te laten kijken. Uiteindelijk kijkt ze tegenwoordig wel eens mee als wij kijken. Is voor ons ook een manier om te ontspannen en vind het gewoon te moeilijk om helemaal geen tv te kijken als zij er bij zit. Ik probeer haar wel in de andere richting te draaien of af te leiden met speelgoed maar soms ben ik gewoon blij dat ze niet huilt doordat ze afgeleid wordt door de tv. Ik voel me daar wel wat slecht over 🙈 1 keer als experiment bumba opgezet maar ik zet haar voor de rest niet expres voor de tv

2 jaar geleden

Jep, samen met broer lief. Altijd maar even kort, maar de oudste heeft tablettijd echt soms nodig om even rustig te worden voor we het avond/bedtijd ritueel kunnen starten

2 jaar geleden

We proberen het niet te doen. Maar heel soms is hij ineens zo overstuur en dan is hij meteen stil als je de tv aanzet 🙈 Dan maar even 5 min tv en wij even rust.

2 jaar geleden

Was er zo fel tegen, maar helaas ben ik hier nu toch schuldig aan 😅 soms is die echt ontroostbaar en eventjes (maar paar minuten) voor de tv is die zo gekalmeerd, werkt beter dan mijn entertainment op dat moment 😴

2 jaar geleden

Hier ook de bedoeling van niet maar als na anderhalf uur wakker zijn toch helemaal niets meer goed is en ik kan kiezen tussen gejank of samen TV kijken ga ik toch lekker samen TV kijken. Wel mijn programmas, ze vind de youtube kanalen die ik kijk ook prima boeiend.

2 jaar geleden

Ze kunnen hun yijd inderdaad beter besteden. Maar buiten dat het van "nuttige" tijd af kan gaan zitten er ook geen bewezen nadelen aan. Pick your battles denk ik dan 😉

2 jaar geleden

Reactie op Azmay

Ze kunnen hun yijd inderdaad beter besteden. Maar buiten dat het van "nutti ...
Natuurlijk kan af en toe geen kwaad. Als het rust brengt op stressmomenten of het de ouder even een paar minuten extra geeft is er niemand die zegt dat een filmpje af en toe niet kan. Maar het is zeker wel schadelijk hoor en dit is ook zeker bewezen.

2 jaar geleden

Reactie op Evavd

Natuurlijk kan af en toe geen kwaad. Als het rust brengt op stressmomenten ...
Heb je bronnen?

2 jaar geleden

Een enkel keer met flinke buikkrampen contrasten beelden op YT aangezet, werkte heel kort. Op dat ene keer na nooit en we gaan voorlopig het niet doen. Wellicht speelt het mee dat we ook nauwelijks tv kijken (altijd zo geweest), tv is standaard uit dus zij kent het niet eens, ook niet als achtergrond iets. Ik zou eerder mijn taken uitstellen/verzetten, maar we hebben geen andere kindjes, alsnog kijken zelf niet ernaar dus een makkelijk besluit/afweging dan 🙂

2 jaar geleden

Ja hier soms ook! Baby Einstein (van vroeger) is hier een hit. Ook ms Rachel, hey bear & Bumba ☺️