15 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb er zelf geen last van, maar als het door kou komt, kun je missch zakverwarmers in je bh proberen? https://www.decathlon.nl/p/handwarmers-x10/_/R-p-161196?channable=02893b736b75696400323133393633315e&mc=8373953&gclid=CjwKCAiAioifBhAXEiwApzCztk3_pRAW5Ha-QKYS7UG_QjLWYNTZGFhZCTcZRTVqFlwDTuVvU24RFRoCNc8QAvD_BwE
Een vriend van ons heeft die op wintersport altijd in zn zakken 🙈
3 jaar geleden
Mijn vroedvrouw raadt johannesolie aan van de natuurwinkel. Zelf moet ik het nog gaan halen, dus kan niet zeggen of het werkt. Ik ga het in elk geval proberen!
3 jaar geleden
Ik heb het ook heel erg in de kou. Het voelt net alsof ze er elk moment af kunnen vallen en het loopt ook een beetje blauw aan 😅 ik hou er druk op door m’n handen of armen er tegenaan te drukken en warmte op te zoeken (kleedjes, winterjas) tot ze weer warm genoeg zijn dat het over is. Ook belangrijk om de rest van je lichaam goed warm te houden, bijvoorbeeld je voeten met sloffen, zodat je het minder vaak koud hebt
3 jaar geleden
Deze kwaal heb ik helaas ook!
Even in de kou, die schommeling van de temperatuur en ja hoor: zulke zere tepels, er komt geen bloed meer door heen en tepels helemaal wit! Ik weet niet of jij dit ook hebt? Het zijn bij mij echt syndroom van raynaud klachten.
Het is vreselijk!
Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook, maar het lijkt nu nog erger.
Hier wordt de hond ondertussen ook vaker door manlief uitgelaten.
Ik kan in de supermarkt zomaar ineens bij de koeling zulke koude tepels krijgen! Loop ik dan, door de supermarkt mijn borsten te masseren in de hoop dat er wat bloed doorheen komt. En het liefst trek ik direct mijn beha uit zodat er maar niks tegenaan schuurt.
Ik heb ook van alles geprobeerd; kersenpitzak etc, jas van te voren even aan zodat de warmte er al wat in is blijven hangen. Het gebeurt dan wel minder snel of helpt tegen de ergste pijn maar helemaal voorkomen lukt mij ook gewoon niet.
Ook zelfs met thuiswerkdagen, achter computer stil zitten en de verwarming een graadje lager dan normaal; zit je dan in een online meeting en ik kan me dan echt niet meer concentreren.
Om ze te 'ontdooien' helpt een warme douche het beste en ik hang dus ook regelmatig met mijn borsten in een bak warm water haha!
3 jaar geleden
Reactie op Jvdot
Deze kwaal heb ik helaas ook!
Even in de kou, die schommeling van de tempe ...
Hier dus precies hetzelfde. Echt super vervelend.. en idd, ook die witte tepels... En ook herkenbaar van die Verwarming. Altijd 21 graden, is het 1 graad kouder, dan begint de ellende alweer😬
3 jaar geleden
Reactie op Annatp
Hier dus precies hetzelfde. Echt super vervelend.. en idd, ook die witte te ...
Ja! Mocht je de gouden tip hebben, dan hoor ik het graag haha.
Voor nu zorg ik maar dat ik het warm heb voor ik naar buiten ga, liefst nog even een warme douche van te voren. En verder maar aftellen tot het weer warmer weer is!
3 jaar geleden
Ik had dit ook in het eerste trimester vooral, daarna eigenlijk niet meer. Het deed zo'n zeer, hield altijd mijn borsten dan gewoon uit ellende vast 😅 Was blij dat het na een paar weken vanzelf weg was, heb het nu nog heel af en toe maar dan moet het wel echt koud zijn.
3 jaar geleden
Ik had dit op een gegeven moment ook (gevoel alsof mijn borsten in brand stonden door de kou) en werd na een tijdje minder. Ik ben - naast de extra laagjes aantrekken als ik buiten met de hond ging wandelen - ook toen begonnen met iedere ochtend na het douchen tepelcrème (lanoline) op mijn tepels smeren als soort van beschermlaag. Sindsdien lijk ik er minder last van te hebben, maar of dat echt daardoor komt of doordat dit 1 van de kwaaltjes is die weer afzwakt durf ik niet te zeggen. Ik stop in ieder geval voor de zekerheid niet met smeren. 😅
3 jaar geleden
Ja heel herkenbaar, hier exact hetzelfde, echt niet leuk soms. Wat redelijk lijkt te helpen is mijn wollensjaal in mijn bh proppen tijdens wandelen. Ziet er gek uit, maarja het werkt tenminste iets 😅