13 Reacties
vorige maand
Dus het word maandag en donderdag speelzaal ochtend. Woe en vrij hele dag oma.
Dus 4x per week uit de deurgaan zegmaar en het voelt zo dubbel
vorige maand
Reactie op Xnaomi24XS
Dus het word maandag en donderdag speelzaal ochtend. Woe en vrij hele dag o ...
Dat valt toch wel mee? De speelzaal is alleen 's ochtends. Onze kinderen gaan maandag en dinsdag hele dag naar opa en oma en donderdag hele dag naar de opvang. Als ze straks naar school gaan, gaan ze ook 4 of 5 dagen, dus dan kunnen ze nu alvast een beetje aan dat ritme wennen.
vorige maand
Mijn dochter is ook nooit naar de opvang geweest. Hier gaat ze ook sinds 2 maanden nu 2 ochtendjes naar de psz. Ze is ook nog 1,5 dag bij mijn moeder. Ik moet echt zeggen ik vind het heerlijk weer wat extra tijd voor andere dingen en het vliegt zo voorbij. Ik mag haar tot 9 uur brengen dus breng haar dan ook dan pas en om half 12 haal ik haar weer op dus heel erg lang is dat ook niet. In de tussentijd ga ik een uur sporten en doe wat in huis of boodschappen (in alle rust馃槅) ook is het het superleerzaam voor ze. Ik merk na 2 maanden echt zo鈥檔 verschil met mijn dochtertje normaal altijd superverlegen bij andere kinderen of vreemden en laat iedereen voor gaan bijvoorbeeld op de glijbaan. Ze durft nu al echt meer voor zichzelf op te komen en spreekt ook steeds sneller tegen een vreemd iemand en gaat veel sneller met een vreemd kindje spelen. Ook komt ze elke keer terug met leuke verhalen wat ze heeft gedaan daar en leert ook ontzettend veel daar.
Wat mij betreft is het echt niet teveel en ik doe er eigenlijk altijd alles aan om zoveel mogelijk tijd met mijn dochter door te brengen al de afgelopen 2,5 jaar. Maar ik vind het ook wel erg belangrijk voor haar ontwikkeling om hierheen te gaan. Succes met je keuze! 馃グ
vorige maand
Ja en ik heb ook een zoontje van een halfjaar en lijkt me zo fijn om ook wat tijd en aandacht voor hem alleen te hebben!
vorige maand
Onze zoon van 2,5 gaat sinds hij 4 maanden is 1 dag naar de KDV en 1 dagen met opa en oma.
Sinds deze week komen daar 2 ochtenden peuterspeelzaal bij.
Ik vind dat prima voor hem. Maandag middag is hij met papa thuis en woensdagmiddag tm zondag ben ik er de hele dag. Juist leuk voor zijn sociale contacten!
vorige maand
Je zoekt externe bevestiging over je keuze. Als ik nu zou zeggen dat het erg veel is zou je blijven twijfelen.. dit onderwerp verschillen meningen denk erg over.
Kijk goed naar je kind of hij het trekt qua energie en prikkels. Je kunt later altijd nog van koers wijzigen.
Ene kind kan beter met opvang/drukte/prikkels om gaan dan het andere kind.
Succes 馃挭馃徏
vorige maand
Persoonlijk vind ik het best veel, is er een speciale reden dat zij zo veel van huis is?
vorige maand
Voelt het voor jou goed dan is het goed. Ik vind het helemaal niet teveel en opvoeden hoef je niet alleen te doen. Hartstikke fijn dat oma鈥檚 willen oppassen en dat ze daarmee een goede band kan ontwikkelen en hartstikke leerzaam de speelzaal. Extra veel knuffelen op de dagen dat ze wel met jou is 馃┓
vorige maand
Persoonlijk vind ik het best veel, is er een speciale reden dat zij zo veel ...
Nou ik werk maar 2 dagen en die was ze bij oma dus dat is de reden, daarbij komt dat ze nu 2,5 is geweest en toe is aan meer uitdaging dus 2 ochtendjes speelzaal
4 weken geleden
Reactie op Xnaomi24XS
Nou ik werk maar 2 dagen en die was ze bij oma dus dat is de reden, daarbij ...
Als ze dan al 2 dagen van huis is zou ik haar juist lekker thuis houden. Kinderen hebben behoefde aan een huiselijke omgeving met hun ouders. En wat maud93x zegt is ook iets om over na te denken. Straks als ze 4 is gaat ze deels of helemaal naar school, laat haar maar ook jouzelf genieten van deze tijd nog samen. Mijn kids zijn 7 dagen per week thuis en ik zorg hier voor genoeg uitdaging, we hebben playdates met andere kids, mijn oudste helpt naar haar kunnen in het huishouden en rondom het huis, en op zondag ochtend gaat ze naar de kinderkerk. Genoeg contact momenten en uitdagingen voor door de dag heen, ze verveeld zig nooit. Koester dit en geniet er van 馃馃槉