6 Reacties
2 jaar geleden
Ik begrijp wel hoe je je voelt. We hadden het een keer met mijn dochter dat de communicatie tussen mijn man en mij niet goed liep en hij onze dochter paracetamol gaf terwijl ik dat 3 uur ervoor ook had gegeven. Ik zat toen ook helemaal in de stress.
Soms denk ik met dit soort ongelukjes dat je het mee moet maken om hiervan te leren in de toekomst.
Volgens mij goed in de gaten houden of hij niet begint te spugen (of andere symptomen vertoont). Hangt ook wel af van de periode die tussen de doseringen zit. Hoop dat hij er niets aan overhoudt.
2 jaar geleden
Ha!
Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Als je naar huis mocht zal het echt goed zijn, ze zijn altijd heel voorzichtig bij jonge kinderen.
Heb je er 3 zetpillen op 1 dag gegeven (met hoeveel tussentijd) of 3 zetpillen in die week tijd? Wat weegt je zoon?
De medicatie wordt altijd uitgerekend in milligram per kilogram per dag.
Dat helpt bij de inschatting.
2 jaar geleden
Dat de HA het vergiftigingscentrum heeft gebeld is alleen maar goed. Dan is de meest actuele informatie bekend, en heeft een expert op dat gebied de HA kunnen informeren. Beter dan dat de HA eventueel verkeerd handele, toch?
Dit soort foutjes kunnen gebeuren, en je hebt goed gehandeld om de huisarts te bellen. Ik snap dat je je schuldig voelt, maar probeer het van je af te zetten
2 jaar geleden
Reactie op Gpower92
Bij 150 mg x kg kan er leverschade ontstaan.
Bvkind is 7 kg : 150 x 7 = 10 ...
Het is afhankelijk van hoe lang te hoog gedoseerd is. Hier lijkt het 1 dag te zijn? Dan is de grens zelfs 200 mg/kg in 24 uur.
Maar als je huisarts heeft overlegd, zal het echt wel goed zijn. Bij twijfel sturen ze je door naar het zkh.