16 Reacties
10 maanden geleden
Ja hadden wij hier ook! Ik geef daarom geen melk meer en ze lijkt het ook niet nodig te hebben. Ik geef wel wat volle yoghurt na het avondeten, dus zo'n uurtje voor ze naar bed gaat, misschien heeft ze daarom geen behoefte meer aan melk? Je kan het altijd eens proberen om gewoon geen melk te geven, waarom wil je thee in de plaats geven?
10 maanden geleden
Wij geven meestal aardbeien, bosvruchten of mango thee, met honing. Als de kleine man veel aan het hoesten is, want zuivelproducten wekken veel slijm op.
10 maanden geleden
Reactie op Mommo
Ja hadden wij hier ook! Ik geef daarom geen melk meer en ze lijkt het ook n ...
Ja puur uit gewoonte denk ik. Het hoort bij het avondritueel en hij heeft ook een iets oudere zus die echt wel nog heel graag een flesje melk heeft en dan wilt hij ook altijd een flesje mee naar bed.. alleen is hij super gevoelig aan melk vergeleken met de zus. Ik kan het wel proberen met de yoghurt aan beide te geven en zien wat het geeft. Bedankt!
10 maanden geleden
Geen ervaring met thee, maar inderdaad cafeïne vrij. Hier krijgt hij yoghurt na het eten en voor het slapengaan een paar slokken water uit z’n waterfles. Vind hij heel fijn!
10 maanden geleden
Bij de Holland & Barrett hebben ze ook thee speciaal voor kids. Wij hebben de vosjesthee (rooibos) die ze vaak drinkt.
10 maanden geleden
Hier drinkt ze al sinds ze klein is kruidenthee, zowel thuis als op de opvang. Kamille, rooibos, munt… net wat we in huis hebben. Inderdaad geen dingen met cafeïne (dus zwarte of groene thee), maar er zijn dus veel opties.
Hier hebben we overigens voor bedtijd alleen nog een slokje water, melk krijgt ze bij de boterham rond de middag (gewoon uit een beker). Wellicht is dat voor jullie ook een optie - of een andere soort melk. Ongezoete sojamelk is bijvoorbeeld prima gezond voor die kleintjes :)
10 maanden geleden
Mijn zoontje is er sowieso niet dol op, maar ik heb allerlei soorten thee wel geprobeerd. Ze mogen overigens ook wel zwarte en groene thee hoor.
Zie de adviezen van het voedingscentrum over thee:
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/leren-water-drinken.aspx
10 maanden geleden
Wij geven fruit infusion, is zonder caffeine. Zijn we sinds kort mee begonnen ipv het avond flesje melk