Hoi dames! Ons zoontje heeft nog maar 6 tandjes en soms moeite met het mee eten met de pot. Pasta, risotto, rijstgerechten etc gaan op zich goed. Ik snijd zijn pasta wel. Maar aardappels, vlees en groenten spreken hem niet aan. Hij vindt het lastig wegwerken en een broccoli of zo smijt hij meteen weg. Behalve friet, dat lust ‘ie wel haha. Ook houdt hij niet zo van de structuur van pannenkoek en ei, dus ik worstel met het geven van ei. Ik heb nu dus iets gemaakt wat er heel makkelijk inging. Misschien kende jullie het al, maar voor anderen wellicht een tip als kindjes moeilijk groenten oid eten. Ik maakte aardappelkoekjes met ei en broccoli, we gaven er stukjes kipschnitzel los bij maar ik wil proberen er ook vis of vlees in te verwerken. Ik vertrouw erop dat hij dat op den duur ook wel los gaat eten, maar wil van de potjes af. Krieltjes koken en stampen, daar broccoli roosjes of wortel of alle andere soorten groenten doorheen prakken. Daar deed ik wat parmezaanse kaas doorheen en een beetje olijfolie. Vervolgens maakte ik er een soort koekjes van en die haalde ik een keer door een losgeklopt ei. Daarna met een beetje olijfolie in de pan gebakken. Ik sneed 3 koekjes doormidden en hij at alle 6 de halfjes met gemak op. Wel uitkijken, blijft best lang heet. Ook ivm weinig tandjes kon hij dit goed eten. Wellicht een tip voor andere kindjes die wat moeite hebben. Groetjes!