12 Reacties
3 maanden geleden
Ik merk wel als we heel vaak samen douchen dat het iets beter gaat hier, ze klemt zich als een koala beertje aan me vast, maar tis al zonder huilen onder de douche staan. Toch afspoelen met douchekop in badje vind ze nog steeds vreselijk. Maar wellicht dat samen douchen dan kan voor haren wassen?
3 maanden geleden
Misschien zachtjes de douche laten lopen zodat het leuk wordt om mee te spelen. Uiteindelijk blijft het even schrikken als er water in het gezichtje komt . Ik pak vaak ook een mini emmertje en dan doe ik kleine beetjes over het hoofd en hand scheef op voorhoofd om water wat op te vangen
3 maanden geleden
Hier helpt het om de douche iets zachter te zetten. Zo is het een soort minder snel en is het steeds beter gegaan bij ons. Nu blijft hij rustig zitten en vraag ik zijn kin omhoog te doen en zet ik oogjes dicht mama gaat je haar natmaken/uitspoelen en kan de douche ook weer wat harder zodat het snel klaar us.
3 maanden geleden
Bedankt voor de reacties!
Op de vraag is het echt nodig? Onze man smeert alles in zijn haar, van eten, tot vies water, tot zand, aarde enz. Dus ja zijn haren regelmatig uitspoelen is wel nodig 🫣 zeep gebruiken wij weinig.
Ik ga eens kijken naar de tips met hulpmiddelen en samen het haren wassen begeleiden is ook een goed idee. 👍🏻