11 Reacties

2 jaar geleden

Gister heeft mijn zoontje zijn 2e vaccinatie gehad. 1e vaccinatie verhoging, meer huilen e.d. Maar bij de 2e nergens last van. We hebben niks aan hem gemerkt. Ik "fiets" wel meer met de beentjes, maar ook qua pijnlijke beentjes heb ik niks gemerkt.

2 jaar geleden

2 jaar geleden

Hoi, Ik zelf heb van huis uit meegekregen dat je er luuf kan smeren op de plekken waar de vaccinatie is gegeven. Let op: luuf mag nog niet gebruikt worden met verkoudheid klachten enz. Maar ik heb het bij de 3 maanden en 5 maanden vaccinatie gedaan. Geen koorts gehad en pijn trekt snel weg ivm de “koeling” van de luuf. Dus ook geen zetpillen gebruikt. Het zachtjes masseren helpt ook. Niet drukken. In ronde bewegingen waar het “hard” is wrijven.

2 jaar geleden

Volgens mij is een zetpil voor de vaccinatie niet heel handig omdat het dan de werking zou kunnen tegen gaan, heb ik een keer ergens gelezen haha. Je kan aan het begin van de afspraak vragen of ze al de prikjes uit de koelkast halen zodat ie wat minder koud is en dus minder heftig wanneer die word ingespoten. En mijn beste tip is, je kindje vlak voor de vaccinatie weer het rompertje aan te doen en truitje,zodat je na de vaccinatie alleen nog maar het broekje en sokjes aan hoeft te doen. Scheelt zo'n ellende als je kindje op dat moment ontroostbaar is. Ik zie vaak bij het cb hier dat mensen dan nog hun kindje helemaal aan moeten kleden en dat vaak dan een heel gevecht is omdat hun baby dan zo overstuur is. Verder heel veel succes! Mijn zoontje had er weinig last van, hoop de jouwe ook 🤞🏼🥰

2 jaar geleden

Reactie op MrsFox

Zag vanmorgen dit topic over hetzelfde onderwerp 🤗 https://community.24bab ...
O ik had nog gezocht op vaccinatie omdat ik dacht dat misschien meerdere dit hebben gevraagd thanks ga daar ook even kijken!

2 jaar geleden

Volgens mij is een zetpil voor de vaccinatie niet heel handig omdat het dan ...
Ja vorige keer had ik dit ook maar hij moest alles uit doen van cb ivm controle of hij z'n hoofd goed kon vasthouden en zijn benen "recht" waren geloof ik. Vond het ook een heel gedoe was heel lang ontroostbaar. Vandaar oa ook mijn vraag.

2 jaar geleden

Reactie op BabySS

Ja vorige keer had ik dit ook maar hij moest alles uit doen van cb ivm cont ...
Ja voor de onderzoeken etc wel, maar dan kan je daarna toch weer aankleden voor de prikjes hebben ze alleen de beentjes nodig. Stom van ze als dit niet mag, zou het gewoon even aangeven dat je dit fijner vind!

2 jaar geleden

Ja voor de onderzoeken etc wel, maar dan kan je daarna toch weer aankleden ...
Ja ga ik dit keer wel doen. Duurde lang voor ik hem kan aankleden namelijk...

2 jaar geleden

Reactie op BabySS

Ja ga ik dit keer wel doen. Duurde lang voor ik hem kan aankleden namelijk. ...
Ja is ook sneu, ze hebben op zo'n moment pijn en dan wil je ze liever even tegen je aan houden ipv nog helemaal moeten aankleden. Ik heb dit bij m'n oudste ook altijd zo gedaan en hij huilde dus echt amper omdat ik hem gelijk bij me pakte en snel boekje aan en vervolgens weer tegen me aan. Bij m'n jongste werkt dit ook zo goed. Ze hebben dan minder tijd om overstuur te raken, ik raad het echt altijd iedereen aan!

2 jaar geleden

Zetpil alleen achteraf geven anders beïnvloed het inderdaad de werking van de vaccinatie. Ik zou het ook pas geven als je kindje koorts krijgt of echt reageert bij aanraking bij de benen. Om spierpijn te voorkomen kun je regelmatig fietsen met de beentjes. Gewoon een leuk spelletje ervan maken zodat je je kindje leert dat het oké is. Een shotblocker zou ik niet gebruiken. Ik denk dat je vooral zelf niet moet stressen en relaxed moet zijn. Dat voelt je kindje en raakt hij/zij ook minder overstuur en leer je aan dat het oké is. Doen alsof het doodnormaal is, want dat is het ook toch? Maar ik ben mega nuchter dus misschien makkelijker gezegd dan gedaan voor een ander. Mijn zoon moest alleen een beetje huilen na de prikjes maar was meteen stil toen ik hem oppakte. Dat was erg fijn. Goeie tip wel van Jenaenz om alvast zoveel mogelijk kleertjes aan te doen. Dan is je kindje sneller aangekleed en kan je snel verder troosten als ze overstuur zijn! De tweede vaccinatie is hetzelfde als de eerste dus inderdaad een prik bij elk been.

2 jaar geleden

Onze dochter had bij de eerste prik veel last. Ik heb bij de tweede na drie uur en zetpil gegeven (vorige x kreeg ze na 4 uur last) en ervoor gezorgd dat we de hele dag helemaal niks hadden. Volledige rust. Ze heeft zich er veel beter doorheen geslagen. Veel geslapen, maar niet overstuur. Verder idd fietsen, en ik had dit keer voor de prikjes al de romper en trui aan gedaan. Heel soepel broekje mee, hoefde dat niet meer allemaal! Sterkte😘