Hoi mama’s, wat geven jullie je kindjes als toetje? Wij hebben lang yogolino gegeven, maar volgens mij is dat helemaal niet zo goed haha en ook niet beter op die leeftijd dan andere soorten yoghurt of kwark denk ik. Ik stond met optimel magere kwark en yoghurt in mijn handen met een smaakje en 0% vet + zonder toegevoegde suikers. Kan zoiets ook? Wat geven jullie? Wij merken dat ons zoontje vroeg in de ochtend huilend wakker afgelopen dagen wordt. Er moet ook erg veel lucht uit zijn darmpjes, heel sneu. We zien ook kiezen doorkomen aan de onderkant dus wellicht heeft het daarmee te maken. Maar we kunnen in de ochtend ook prima zijn boterham uitstellen hebben we gemerkt, dus heeft niet meteen honger in de ochtend. Hij krijgt na het avondeten een toetje en een flesje 120cc flesvoeding. Heb dus de indruk dat dit teveel is en dat dit mogelijk ook zijn slaap beinvloedt. Al zit hij momenteel ook middenin sprong 10, ook nog een mogelijke oorzaak haha. Ik overweeg dus een ander toetje te geven, wat gezonder is en wat beter vult en dan wil ik de laatste flesvoeding stoppen en vervangen voor warme halfvolle melk. Ik ga er even vanuit dat flesvoeding meer vult dan gewone melk, dus zo valt het net wat minder zwaar op zijn maag. En dan een klein flesje van 100 of 120cc. Hij is er echt aan gewend en vind het heerlijk nog even lekker warm flesje te drinken voor het slapengaan. Wat doen jullie?