16 Reacties

5 maanden geleden

Het is echt heel normaal hoor dat je kindje nog niet loopt! 13 maanden is hartstikke jong. Ze gaan het vanzelf doen.

5 maanden geleden

Gemiddelde leeftijd voor een baby om te gaan lopen is 1,5 jaar geloof ik, dus niets aan de hand hoor. Ook al lees je weleens andere dingen, meer kinderen die met 13 maanden niet lopen dan wel. Komt echt vanzelf wel. Hij krijgt vanzelf genoeg zelfvertrouwen om het te gaan doen.

5 maanden geleden

Oh lekker zijn tempo volgen. Die van mij loopt langs alles op maar ook nog niet los is ook 13 maanden. Komt van zelf

5 maanden geleden

Mijn dochtertje loopt ook alleen nog maar aan onze handen. Ze kan ook nog niet zelf los staan. Maak me er idd niet zo druk om, ze gaat vanzelf een keer lopen

5 maanden geleden

Hier ook alleen aan de hand hoor, komt vanzelf

5 maanden geleden

Ons zoontje kon al met kerstavond staan en langs meubels cruisen... toch loopt hij vooralsnog niet🤣 ik maak me er geen zorgen om, hij lijkt er gewoon geen behoefte aan te hebben en is heel snel waar hij wil zijn kruipend. Klimt overigens wel overal bovenop en staat op 1 been te balanceren.

5 maanden geleden

Idem dito. Dat komt echt vanzelf. Wij oefenen soms met hem door tegenover elkaar op de grond te gaan zitten hem tussen ons heen en weer te laten lopen. Nu werpt hij zich nog blindelings naar voren in de armen of hij gaat zitten als we loslaten. Dit was bij onze dochter indertijd uiteindelijk de manier om die eerste losse stappen te zetten.

5 maanden geleden

Hier ook nog niet lopen. Hij is heel onzeker. Zodra we zijn hand loslaten laat hij zichzelf op de grond zakken. We voelden wel dat hij steeds stabieler stond. En vandaag uit het niets ging hij zelf rechtop staan en pasjes zetten. Wat ik wil zeggen… alles op zijn tijd. Ze doen het echt wel als ze er klaar voor zijn.

5 maanden geleden

Komt vanzelf joh! Er is geen kind die voor altijd blijft kruipen 😊 Sommige lopen al met 12 maanden en andere lopen na 1,5 jaar.

4 maanden geleden

Hier ook 13 maanden. Loopt alleen aan meubels en aan handen, maar is nog echt niet stabiel. Zoals eerder genoemd; helemaal niet gek op deze leeftijd. Komt vanzelf wel!

4 maanden geleden

“Nog steeds niet”??? Rond 1,5 jaar gaan ze gemiddeld pas los lopen. Lekker laten kruipen, komt vanzelf👌🏼

4 maanden geleden

Mijn dochter kan pas sinds deze week van lig naar zit komen. En dit is nog steeds binnen de marge. Lopen komt wel als hij er aan toe is 😊

4 maanden geleden

Nog steeds niet? Had je verwacht dat ie nu al rond zou rennen dan?😂🤭

4 maanden geleden

Mijn zoontje liep met 13 maanden en 14 dagen. Mega spontaan! Het komt van zelf

4 maanden geleden

De kinderarts zei dat en rond de 12 maanden 'verwacht wordt' dat het kindje zich optrekt en zo dus rechtstaat. Stappen hoeft nog niet. Dit wordt verwacht ergens rond 12 tot 18 maanden. tijd zat dus ;-)

4 maanden geleden

Die van ons kon het maar durfde niet. We hebben haar veel op blote voeten gelaten de afgelopen maand en samen lopen in ondiep zwembad. Ook achter de loopwagen en sinds afgelopen weekend had ze voldoende vertrouwen om het zelf te doen. Tijd en vertrouwen is het enige wat ze nodig hebben! Vooral niet pushen als hij/zij er nog niet aan toe is