18 Reacties
6 maanden geleden
Hoe lang blijft hij wakker en hoe houdt hij zichzelf wakker?
Het kan ook prima zijn manier om te ontprikkelen zijn namelijk. Zolang hij niet aan t krijsen is zou ik hem persoonlijk gewoon zijn gang laten gaan. Even rustig in zijn eentje ontprikkelen, zonder afleiding.
Onze dochter zit soms ook nog een half uur rechtop of staat of is aan het kletsen of nog even ontdekken. Uiteindelijk gaat ze zelf weer liggen en gaat ze slapen.
6 maanden geleden
Reactie op ElviraF
Jaa het is wel echt pik donker. Nee nog geen witte ruis, is dat echt iets d ...
Onze oudste van bijna 4 slaapt nog steeds met witte ruis en onze twins van bijna 1 nu ook. Dan horen ze ook geen deuren openen of gepraat beneden en klinkt er enkel hetzelfde rustgevende geluid 😊
Er ligt ook niks in z'n bedje waar hij mee kan spelen ofzo? Slaapruimte moet eigenlijk zo saai mogelijk zijn.
Als dat allemaal al het geval is, is hij mss toch niet moe genoeg? Hoeveel dutjes doet hij nog en hoe lang is hij wakker na het laatste dutje?
6 maanden geleden
Herkenbaar hoor.. weglopen is hier sws geen optie. Gister 45 min naast gezeten terwijl zij een show opvoerde (knuffel in der mond, op de billen laten vallen etc etc 😅), erna besloot ze toch maar te gaan slapen. Wil ik de deur dicht doen, maakt die een lawaai, is ze weer wakker 😒 toen maar weer in slaap gevoed…
9/10x voed ik haar in slaap. alleen laatste tijd is ze mega actief tot een uur of 22.00 en wil dan pas slapen. Gister om 21.15 vond ik dat ze maar moest gaan slapen dus zodoende erbij gaan zitten in der kamer. Weglopen is krijsen hier ook.
6 maanden geleden
Reactie op ElviraF
Door zich op te trekken aan de speilen van het bed. Hij vindt ook ons gezel ...
Heel herkenbaar. Als ik wegloopt is het krijsen geblazen. Witte ruis gebruik ik hier ook maar werkt niet.
Ik ben al maanden echt een uur bezig voor hij gaat slapen. Hoe laat en hoe lang zijn de dutjes die je kindje doet? En hoe laat breng je hem naar bed? Zal het daar aan liggen bij ons?
Ritme slapen:
6.30 wakker
11 uur tot 12.30 uur slapen
15.30 tot 16.30 slapen
6 maanden geleden
Reactie op Fawnna
Hier ook een moeilijke slaper. Wordt er moedeloos van. Gisteren was het 1 u ...
Stoppen met proberen.. lukt het niet met 30 min? Hup lekker naar beneden en verder moe worden door spelen. Als ze weer moeheid signalen gaat laten zien weer opnieuw proberen. Jij lekker aan de koffie of thee. Voor iedereen veel leuker!
En na 30 min word ik persoonlijk eerder gefrustreerd en dat werkt het slapen alleen maar tegen dus schiet het sws niet op!
6 maanden geleden
Reactie op HelloRose
Stoppen met proberen.. lukt het niet met 30 min? Hup lekker naar beneden en ...
Heb ik ook al geprobeerd, maar gisteren was ze om half 12 nog door de kamer aan het stuiteren terwijl ze volgens mij wel moe is.
Ik ga er zelf inmiddels een beetje aan onderdoor want de nachten zijn de laatste week wel erg kort (van 1 tot 6)
6 maanden geleden
Reactie op -Elvira
En juist eerder naar bed doen? En gewoon even laten gaan? Wat gebeurd er al ...
Als ik haar in bed leg zet ze het direct op een krijsen. we hebben ook geprobeerd of ze dan misschien wel tussen ons in wil slapen, maar ook dat wil ze niet (ze kruipt direct weg en als je haar vasthoud is het ook weer krijsen).
We hebben vroeg naar bed en laat naar bed geprobeerd maar het lijkt allemaal niks uit te maken.
6 maanden geleden
Wat bij ons werkte is om iedere keer hetzelfde duidelijke slaap ritueeltje uit te voeren. Mssn is hij eraan gewend geraakt dat jullie naar hem toe komen als hij gaat huilen? Wat gebeurd er als je hem een tijdje (5 min?) laat huilen? Bij ons ging het beter toen we hem ff lieten huilen en ging dan slapen. Duurde een paar dagen en toen ging hij weer zonder te slapen huilen.
6 maanden geleden
Afgelopen 2 weken heeft ze now 2 keer goed geslapen (normaal naar bed en doorslapen in eigen bed). D eerste keer was op haar verjaardag (hele dag visite gehad) en de 2e keer was nadat we op visite geweest zijn. Het lijkt haast alsof ze meer prikkels nodig heeft om goed te kunnen slapen.