9 Reacties
6 maanden geleden
Hee!
Ik geef mijn kind ook een bijna volledig vegetarisch dieet en biedt vaak peulvruchten aan. Wat ik handig vind is om een grote hoeveelheid bv linzen te koken en die in te vriezen in een ijsblokjeshouder. Dan kan ik makkelijk een paar blokjes ontdooien als ik zijn maaltje klaarmaak en als je de linzen goed doorkookt lijkt het qua structuur een beetje op aardappel en kan je het prima door het andere eten mengen of gewoon erbij geven zodat hij het zelf met zijn of haar handje kan oprapen en opeten. Met tofu heb ik geen ervaring, ben benieuwd hoe anderen dat doen. Ik vermoed wel dat je dat gewoon kan koken of kan bakken, in reepjes kan snijden en dat de structuur zacht genoeg is om je kind het zelf te laten opeten.
6 maanden geleden
Wij eten niet zo vaak vegetarisch, maar ik vind peulvruchten vooral makkelijk te combineren met pasta of rijstgerecht met saus. Bonen in een chili sin carne, kikkererwten in een curry, linzen in spaghettisaus,... Tofu kan dan bijvoorbeeld weer in een wokschotel. Dat zijn bij ons de meest gemaakte vegetarische gerechten.
6 maanden geleden
Ik ben gaan experimenteren met zelf vega burgers maken op basis van kikkererwten. Bovenstaand overzicht heb ik gebruikt voor kiezen van elementen en hoeveelheden. Was wel geslaagd! Na het maken wel even in de koelkast zodat je ze mooi kan vormen. Ik wil er meer maken en invriezen