27 Reacties

2 jaar geleden
Ik doe tummy time ook vooral als ze op me ligt. Leg haar soms ook in de box op dr buik, of bij de baby gym, maar vindt ze echt minder leuk.
Maar toen ik bij cb was en ze haar daar op haar buik legden, ging ze echt mega ver omhoog. Veel hoger dan dat ze thuis in de box doet, wel beetje hetzelfde als wanneer ze op mij ligt. Dus is echt niet erg hoor!

2 jaar geleden
Ohja, las nog wel een tip laatst dat wanneer ze een beetje chagrijnig zijn na tummy time, je je kindje niet meteen op moet pakken om te troosten, maar eerst even terug moet draaien op de rug en dan zo even moet sussen. Om tummy time dan leuk af te sluiten. Vond ik wel een goede tip

2 jaar geleden
Reactie op Rizzerd
Ik doe tummy time ook vooral als ze op me ligt. Leg haar soms ook in de box ...
Laatst bij de CB zeiden ze dat dat niet hetzelfde is (vind ik onzin natuurlijk).. mijn dochter is veeel vrolijker en doet haar hoofdje zo goed ophoopt als ze op mij ligt. Als ze op een matje/de bank ligt legt ze gewoon jaar hoofd neer en gaat huilen 9 van de 10x... en inderdaad bij de CB zelf deed ze het ook heel erg goed

VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Rizzerd
Hier doe ik het ook zo. Zo ook bij mijn andere 2 gedaan. De middelste kon al volledig omrollen met 3,5 maand. Dus geloof dat het niet uitmaakt hoe je het doet

2 jaar geleden
Bij onste oudste heb ik dat eigenlijk nooit echt gedaan, na 3 maanden kon hij zelf al omrollen.
Ben ook niet van plan om het nu bij de jongste zo vaak te doen.
Ik vind het een beetje onzin, vroeger deden ze dat ook niet. Ik zie nu geen volwassen niet zijn hoofd omhoog kunnen houden.

2 jaar geleden
Reactie op Rizzerd
Dit heb ik dus ook. We proberen hem wel even in de box te leggen en met moeite draait hij dan z'n hoofdje van de ene naar de andere kant. Terwijl hij bij kns z'n hoofd al heel goed hoog kan houden en ook echt al een hele poos. Bij CB deed hij het wel goed en zeiden ze juist dat hij heel sterk is voor z'n leeftijd.. heel gek dat hij dat in de box thuis niet of bijna niet doet.

2 jaar geleden
Fijn om dit te lezen allemaal, kreeg stress van de gedachte dat wij veel te weinig tummy time doen, maar hij vindt het echt vreselijk op de buik en bij ons op de borst doet hij t wel ook goed.

2 jaar geleden
Als we denken aan tummy time (wat niet elke dag is), ga ik er vaak naast liggen op de bank. En dan heel hard aanmoedigen als het hoofd een stukje omhoog gaat. Eventueel speeltje met een geluidje zo houden dat het makkelijker zichtbaar is met hoofd omhoog.
Maar goed herken het ook wel erg dat je een goed moment moet zien te vinden. En soms is het gewoon leuker om aan de bank/doek te likken dan je hoofd op te tillen

2 jaar geleden
Die van ons schreeuwt moord en brand bij Tummy time. Wij doen het eigenlijk amper.... we hebben alle manieren al geprobeerd, maar ze vindt het gewoon afschuwelijk. Ze kan overigens al prima haar hoofdje recht houden als we haar vasthouden, dus ik maak me niet zo'n druk. We proberen tummy time af en toe nog eens... maar tot nu toe geen succes en elke x een baby die compleet overstuur is.
Overigens is tummy time echt iets van deze tijd. Mijn moeder kende het niet eens 🫣. Ik heb toch ook geleerd mijn hoofd op te tillen etc. Zonder tummy time, dus ik maak me niet zo druk🤷♀️