14 Reacties
2 jaar geleden
Hee hee!
Leuk zeg, Turkije in november 🤩 Het ligt er ook een beetje aan naar welke streek je gaat.
Toen wij op vakantie gingen met onze baby van 8 maanden, hadden wij de voorste stoelen gereserveerd. Daar konden ze een babybedje bevestigen waardoor je je handen ook vrij hebt. Een baby van 4 maanden zou zich makkelijk kunnen vermaken met wat speelgoed (vooral dingen wat een knisperend geluid maakt).
Wij gingen met Turkish airlines. Ik weet niet of jullie al hapjes geven en zo ja, of jullie ook potjes geven. Turkish airlines heeft potjes babyvoeding. Scheelt weer zwaarte in je tas.
M’n baby kreeg toen ook moedermelk. Ik had gekolfd op het vliegveld en in het vliegtuig warmden ze het flesje voor me op. Die gaf ik tijdens het opstijgen zodat de baby blijft slikken en zo min mogelijk last zou krijgen van het opstijgen. Dat ging heel goed!
2 jaar geleden
Reactie op BabyRH
Hee hee!
Leuk zeg, Turkije in november 🤩 Het ligt er ook een beetje aan ...
Aaah wat goed om te horen! Ik denk dat het Antalya (Lara) word maar we zijn er nog niet over uit. We vliegen waarschijnlijk met corendon maar ik ga zeker kijken of ik de voorste stoelen kan reserveren. Mijn kleintje krijgt nog geen hapjes.. speelgoed neem ik mee. En mijn kleine krijgt kunstvoeding maar ik zal dan het flesje zo afstemmen dat ze tijdens het stijgen “honger” heeft 😂.. speelgoed neem ik ook mee. Hoe is het verder in Turkije zelf? Moet ik pampers meenemen of daar kopen? Kunstvoeding? Hebben ze nutrilon of moet ik meenemen? Wat is handig.. 😜
2 jaar geleden
Reactie op prinsesjevanmama
Aaah wat goed om te horen! Ik denk dat het Antalya (Lara) word maar we zijn ...
Naar een hotel? Dan is het wel te fris om te zwemmen denk ik😳
Je hebt het merk “Prima” voor pampers in Turkije. Verpakking is hetzelfde. Onze vrienden hadden een keer gezegd dat hun dochter toch luieruitslag had gekregen van die luiers, dus wij hadden voor de zekerheid zelf Pampers meegenomen. Geen ervaring met het merk Prima dus.
Kunstvoeding zou ik wel voor de zekerheid zelf meenemen. Je hoort wel eens dat kinderen kunnen reageren op andere kunstvoeding. In Turkije heb je het merk “Hipp.”
Oja en leuke winkels om te shoppen voor kinderen zijn:
Civil
LC Waikiki
Defacto
2 jaar geleden
Reactie op BabyRH
Naar een hotel? Dan is het wel te fris om te zwemmen denk ik😳
Je hebt het ...
Ze hebben een verwamd zwembad en anders binnen zwembad.. ik weet niet hoe het weer dan zal zijn maar als het te fris is dan gaan we lekker binnen zwemen.
Thanks voor de tips!! Ik neem gewoon eigen voeding en luiers mee voor de zekerheid ❤️
2 jaar geleden
Wij zijn sinds gisteren terug met onze dochter van 4 maanden, ook naar Lara geweest. Ging zo veel beter dan verwacht! Heeft in het vliegtuig veel geslapen, zowel heen als terug. Wij vlogen met TUI en dan mag je niet met een baby op de voorste rij, dus houd daar rekening mee. Ook geen opklapbaar bedje oid. Dus 4 uur op de arm/schoot. We hadden wel extra beenruimte. Met landen en dalen moest ze ook rechtop zitten en naar voren kijken. Dus dat was wel vervelend toen ze sliep. Ik geef borstvoeding, dus kon haar dan ook niet voeden.
Wij hadden een maxi pak luiers mee en zwemluiers, dus hebben daar zelf niets hoeven kopen.
En qua speelgoed inderdaad knisper boekjes en zo’n lange ketting met bijtringen, maar hebben we de hele vlucht dus niet hoeven gebruiken eigenlijk.
2 jaar geleden
Reactie op MarissaL96
Wij zijn sinds gisteren terug met onze dochter van 4 maanden, ook naar Lara ...
Heel fijn om dit te horen en dat het voor jullie allemaal goed is gegaan. Hmm, wij vliegen met corendon. Ik ga eens infomeren hoe dat zit. Was je in een resort? Hoe was het qua weer? Wat voor kleding moeten we mee? En heb je een buggy of wagen meegenomen
2 jaar geleden
Wij zijn nu in omgeving Antalya! Kleinste is net 5 maandjes. Het zal in november (heb hier een tijdje gewoond ook) wel wat frisser zijn. En het kan dan ook heel goed flink regenen. Dus zou zeggen; wat je in NL april/september maand hebt, heb je hier in november. Het is in de zon heerlijk maar in schaduw/op bewolkte dag wel frisjes. Fijn dus denk ik dat je binnenzwembad hebt!
Qua vliegen is mijn ervaring (na meerdere vliegreizen met 2 kindjes) dat vooral het dalen zwaarder is voor de oortjes dan het stijgen (maar heb dat zelf ook). Dus dan zeker flesje geven.
Alvast veel plezier!
2 jaar geleden
Reactie op Ninanonowars
Wij zijn nu in omgeving Antalya! Kleinste is net 5 maandjes. Het zal in nov ...
En oja, luiers/luierdoekjes koop ik gewoon hier want dat is goedkoper. Zoals hieronder: Prima is hetzelfde als Pampers. Maar de goedkopere varianten zijn ook prima hoor!
En wij hebben altijd autostoel+onderstel voor baby mee. Zo heb je gelijk een autostoeltje voor in je transfer of als je met auto/taxi ergens naartoe wilt.
2 jaar geleden
Heel fijn om dit te horen en dat het voor jullie allemaal goed is gegaan. H ...
Wij zaten in een resort ja (Lara Barut Collection). Bewust voor Lara gekozen omdat dit dichtbij het vliegveld (10 min rijden) is. Het was rond de 32 graden steeds en eigenlijk wel goed te doen. Overdag lekker in rompertje gelaten en zwemmen ging ook steeds beter. Water was wel fris. ‘S Avonds extra dekentje over jurkje. Maar is in november misschien wel anders. We hebben een buggy gekocht en daar sliep ze overdag meestal in, of op ons.
2 jaar geleden
Reactie op Ninanonowars
En oja, luiers/luierdoekjes koop ik gewoon hier want dat is goedkoper. Zoal ...
Ah wat goed.. ik kijk even wat ik doe. Wat bedoel je precies met autostoel+onderstel? Moet ik dan denken aan maxi cosi? Die je dan in de auto als autostoel gebruikt en daarna op de wagen klikt?
2 jaar geleden
Reactie op MarissaL96
Wij zaten in een resort ja (Lara Barut Collection). Bewust voor Lara gekoze ...
Ah wat leuk zeg! Welke buggy heb je gekocht? En in Nl of turkije? Hoe oud is jouw kleintje? De mijne is tegen die tijd 4,5 maand ik denk nog lang niet ready voor de buggy.. dus waarschijnlijk nemen we de maxi cosi en onderstel mee
2 jaar geleden
Ah wat goed.. ik kijk even wat ik doe. Wat bedoel je precies met autostoel+ ...
Ja inderdaad, sorry! De maxicosi op het onderstel van de kinderwagen. Dan heb je vaak wel adapters nodig zodat die in elkaar passen maar die hadden wij al. Ook heel fijn om de kleine dutjes in te laten doen. Heen en weer wiegen van de kinderwagen of gewoon wandelen gaan hier heel goed rond dutjestijd! Scheelt je weer een keer terug naar de kamer voor een dutje.
2 jaar geleden
Wij zijn zondag teruggekomen van 2 weken Curaçao met ons zoontje van 4 maanden. We hebben via Tiny Library een kinderwagen gehuurd, heel ideaal! Kun je voor 1 maand huren, en mag mee als handbagage omdat je deze kunt inklappen! Wij wilde niet dat onze kinderwagen beschadigd zou raken. Vlucht heen was erg pittig voor de kleine, en ook het tijdsverschil even wennen. Maar na 2-3 dagen ging het heel goed. Terugvlucht was een nachtvlucht dus die ging wel heel goed. Inderdaad flesje geven met opstijgen en met landen en je vooral niet rot voelen als de kleine huilt, ik vond de meeste mensen super begripvol. Hele fijne vakantie én vooral genieten!
2 jaar geleden
Reactie op Ninanonowars
En oja, luiers/luierdoekjes koop ik gewoon hier want dat is goedkoper. Zoal ...
Ik heb nog even voor je nagekeken welk merk luiers ik hier nu gebruik (en bij eerdere bezoeken ook al); het heet “Sleepy”. Het is qua maat gewoon hetzelfde als bij ons, de kg staat er ook op dus als je weet hoeveel je kleintje ongeveer weegt moet het kloppen 😉