32 Reacties

4 maanden geleden

Hier staat de tv wel vaak aan. Sochtends zappelin en smiddags van alles. Alleen zappelin volgt hij echt en voor de rest is het achtergrond geluid. Ik zie er verder geen probleem in

4 maanden geleden

Reactie op fredkroket123

Wij hebben het hier nooit aangeboden, tv is nog nooit aangeweest terwijl de ...
Ik denk persoonlijk wel als je op internet leest dat tv kijken niet het allergrootste risico is voor je ogen en dat het meer komt van op kleine schermen dichtbij te kijken zoals ipad. Ook urenlang boeken lezen zou je als een risico kunnen zien, omdat je dan heel de tijd dichtbij kijkt. Ik snap je idee hoor, maar wou het toch een beetje nuanceren. Sowieso heb je gelijk dat buiten spelen goed is en regelmatig het tv kijken afwisselen met eek activiteit waarbij je ver moet kijken.

4 maanden geleden

Wij hebben de "slechte" gewoonte om tv te kijken tijdens het avondeten dus dan kijkt ons kindje sowieso al mee. In het weekend vaak ook nog op andere momenten dat de tv aan staat en ze soms mee kijkt. Ik ben er niet meer zo voorzichtig in als in het begin. Soms zetten we echt een programma voor haar op als ze een moeilijk momentje heeft maar dat is tot nu toe max 2 keer per week. Uit je verhaal klinkt dat jouw kindje uren per dag tv kijkt of begrijp ik dat verkeerd? Dat vind ik zelf dan wel weer te veel van het goede. Ik ben van mening dat andere dingen van speelgoed of samen dingen doen beter de ontwikkeling stimuleren dus tv kijken rooft tijd voor die nuttigere bezigheden. Ik zou ook proberen regelmatig tussendoor iets te doen waarbij ze in de verte moet kijken, bij voorkeur ook wat buiten spelen.

4 maanden geleden

Wij spelen actief met ons kindje wanneer hij wakker is (buiten de box dus) en zodra we koken of de was doen bijvoorbeeld betrekken we hem erbij. Of hij speelt dan zelfstandig in de box. Daar ligt al zijn speelgoed en dat maakt het voor hem leuk. Tv komt later vanzelf wel. Vind het erg onnodig nog. Ze zijn maar heel even klein en nu we nog alle aandacht voor en van hem hebben geniet ik van elke minuut samen 馃

4 maanden geleden

Reactie op Ssjsjnsla

Wij spelen actief met ons kindje wanneer hij wakker is (buiten de box dus) ...
Kheb ook aandacht voor ons dochtertje hoor ...

4 maanden geleden

Reactie op Evel3

Wij hebben de "slechte" gewoonte om tv te kijken tijdens het avondeten dus ...
Neen geen uren dat mag niet ik zet me vaak mee op de mat en dan spelen we en geen tv enkel als ik even iets ga doen en ze heeft t lastig maar ik wacht eerst af hoor en smorgens kijken we samen tik tak voor ze terug gaat dutten omdat dat ons momentje dan is om te fletsen

4 maanden geleden

Hier staat de tv vaak op radio. Moet ik zeggen ons zoontje zit nooit stil. Ook al staat de tv aan, hij kijkt even een seconde en dan is het klaar. Alleen als ie echt heeeeel moe en druk is (combi) dan zet ik hem wel eens in z鈥檔 stoel 10 minuten voor de tv of op afstand voor de tablet. Hij heeft oog voor maar 1 programma. En moet echt vast in een stoel zitten. Anders krijgt ie er ook geen rust of focus in. Daarmee gezegd, even rustig samen tot rust komen op de bank is er echt niet bij. Ons zoontje als ie wakker is staat aan. Rennen, klimmen, kruipen, spelen. Rustig met z鈥檔 speelgoed spelen zit er gewoon niet in. En als ie dan zo鈥檔 dag heeft dat ie niet kan slapen op zo鈥檔 moment (vaak net voor eten) dan gebruik ik dit om toch even rust te geven. Dat ie het tot bedtijd gezellig uit houd. De kinderwagen, lopen is ook een manier nog. Maar sinds ie zelf loopt wil ie eigenlijk liever lopen dan in de wagen 馃 Denk wel dat ook het temperament van je kindje een grote factor is. En natuurlijk je eigen geduld en staat. Geen dag is het zelfde en je kindje ook niet. Persoonlijk nee geen uren. Maar af en toe om je eigen welzijn en dat van je kindje, zie ik er niet echt veel problemen in.

4 maanden geleden

Hier kijkt ze ook als een zombie naar de tv hoor. Komt denk ik ook omdat we hem eerst niet aan hadden staan. Probeer nu tijdens dat de tv aan staat als achtergrondgeluid met haar te spelen. Het lijkt al beter te gaan en ook te kunnen spelen met tv aan. Hier staat juf roos/teletubbies of perfecte plaatje oid aan. Rustige tv. De ene dag voel ik me er beter bij als de andere. Ik weet dat ik genoeg en de hele dag door met haar speel. De tv vind ik zelf gewoon heel gezellig. Soms ook haardvuur op YouTube aan.. of klassieke muziek. Ik heb vertrouwen dat ze het vanzelf normaal gaat vinden.

4 maanden geleden

Reactie op Frysfamke

Hier staat de tv vaak op radio. Moet ik zeggen ons zoontje zit nooit stil. ...
Vandaag stond die amper op en dat ging prima dus afspraak is zo weinig mogelijk tot niet enkel smorgens even

4 maanden geleden

Wij hebben de tv nooit aan als onze zoon beneden is. Natuurlijk vind hij het leuk maar het is voor hem beter om het niet te doen. Heel af en toe kijken we eventjes Nijntje als hij ziek is of honger heeft en het avondeten is bijna klaar 馃槀

4 maanden geleden

Wij hebben hier alleen in de ochtend ik denk een halfuurtje tot Max tot een uurtje de tv aan in de ochtend, dat is voornamelijk voor de oudste, die even wat wil kijken als hij net wakker is geworden. Mijn dochter van 14 maanden kijkt niet echt mee, omdat ze graag direct met haar speelgoed wil spelen. Voor de rest is de tv de hele dag uit. Met wat uitzonderingen hier en daar. Wij zelf kijken namelijk totaal geen tv, alleen in de avond zetten we samen een filmpje op of kijken iets op de laptop. Zelf ben ik ook opgegroeid met tv, maar door het niet meer te doen, mis ik het ook niet. Misschien inderdaad wat minderen en voor jezelf kijken wat goed voelt en hoeveel voor jullie als gezin fijn voelt.