16 Reacties

2 maanden geleden

Ja. Max 15/20 minuten per dag. Als mijn zoontje ziek is, zet ik al gemakkelijker de tv aan als afleiding. Maar dat is eerder uitzonderlijk.

2 maanden geleden

Ja, ik zet weleens juf roos aan op tv. Maar vaak kijkt ze dan maar even en gaat daarna gewoon spelen. Het helpt soms vooral even als afleiding als ik haar even geen aandacht kan geven, omdat ik bijv de keuken aan het opruimen ben. En als ik haar nageltjes knip, neem ik haar op schoot met juf roos aan op tv haha

2 maanden geleden

Nooit standaard. Soms als het nodig is laatste stukje in de auto of laatste tijdje dat we in een restaurant zitten. Of als nagels knippen niet wil.

2 maanden geleden

Als ik kook gaat hij aan. Anders is het aan de benen hangen. Verder op de dag eigenlijk niet.

2 maanden geleden

Hier eigenlijk nooit tenzij ze ziek is. Maar dat is dus 1x in de paar maanden. 😝 Bij mijn schoonouders of moeder mag het wel soms als hun eten koken voor haar dat vind ik ook prima. Ze wordt er altijd wel echt heerlijk rustig van dus vind het wel verleidelijk om te doen maar denk dat het nog beter is van niet. 😝

2 maanden geleden

Met nagels knippen als afleiding of als ze even stil moet zitten 😂 Ze blijft anders maar rennen en doen zonder ‘rust’ te pakken. 1 of 2 afleveringen van Bing, juf Roos, kikker. En met dr oudere broer kijkt ze wel eens stiekem mee of gaan ze samen dansen met liedjes tv. Met de huidige toekomst ontkomen we toch niet aan schermpjes en met liedjes of leerzame afleveringen vind ik het prima

2 maanden geleden

Vaak alleen om even haren te doen smorgens. 5 min nijntje of Teletubbies aan. Soms wel wat langer 15 a 20 min. Als t ons ff uitkomt ;) Ze word hier ook heel blij van gewoon kindermuziek aan op een draagbare boxje. En dan kan ik zo lekker eten koken. Heb een standaard playlist. Ze kent al heel veel woorden en herkent aan het begin deuntje welk liedje komt.

2 maanden geleden

Hier wordt wel regelmatig even de tv aangezet, ze gaat dan rustig in haar stoeltje liggen. Maar ze vind alleen juf roos leuk andere programma's moet ze niks van hebben hahaha

2 maanden geleden

Mijn jongste (16 maanden) heeft tot nu toe geen schermtijd. Zijn zus van 3 wel, en hij kan als hij wilt af en toe meekijken, maar hij heeft er geen interesse voor 🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Wij hebben geen tv, en dochters van 2 en 1 hebben eigenlijk nooit schermtijd gehad. Dit willen we zo houden totdat ze naar school gaan.

2 maanden geleden

Bij mij staat de tv heel de dag aan. Ze kijkt bijna nooit. Meestal zet ik een rustgevende liedje op en soms miss rachel. Ze vind de tv niet interessant dit was vanaf haar geboorte al. Tv intresseerde haar weinig 😂 ze houdt wel heel erg van de afstandsbediening

2 maanden geleden

Hier een oudere zus. Die mag altijd standaard tijdens het koken 30 minuten kijken, dus dan kijkt ze soms mee. Wij merken dat ze zich nog amper hiervoor interesseert de tv. Verder kijk ik soms op zondag voetbalwedstrijd, maar verder doen wij m pas aan als ze slapen

2 maanden geleden

Hier kijkt ze vooral wel eens de zender LoveNature als ze aan het eten is. Geeft mij wat tijd om wat dingetjes op te ruimen etc. Ik heb ook wel eens een lui ochtendje en dan gaat zappelin wel eens aan sinds een paar weken. Ze danst dan vooral op het liedje van de verjaardagen, en verder interesseert het haar niet. Ik maak me niet zo druk om schermtijd, ik wil het vooral normaliseren zodat het juist geen obsessie wordt. Zolang ze gewoon actief is zijn die ontspanmomentjes niet erg bij onze kleine druktemaker. Ben blij als ze die 5 minuten eens rustig zit te kijken en eten, langer gaat ze niet zonder bewegen namelijk 🫠

één maand geleden

Ik wilde mijn dochter eigenlijk nog helemaak geen schermtijd geven maar ze krijgt het inmiddels wel. Ik kan simpelweg haar haar en schoenen niet doen zonder tv omdat ze dan niet stil wil zitten. Daarnaast is het nu met sommige driftbuien ook wel een lifesaver. Wij kijken voornamelijk Puffin Rock op Netflix en ze vindt het zo leuk dat ze al begint al mee te zingen met de intro

één maand geleden

Reactie op Sdbel

Ik wilde mijn dochter eigenlijk nog helemaak geen schermtijd geven maar ze ...
Ik snap je echt.. ik kan niet eens rustig naar de wc gaan voordat hij de deur alweer open wil maken haha.. soms moet het gewoon! Wij doen ook 10 minuutjes per dag ongeveer.. je ontkomt er in deze tijd ook niet echt aan ben ik bang🙈

één maand geleden

Ik vond tv dus totaal niet erg. Maar die stomme filmpjes op tiktok of YouTube enzo wil ik zo lang mogelijk verbieden.