24 Reacties
4 dagen geleden
Wij hadden over de eerste 5 jaar gedaan, dus toen onze dochter 1 was, zijn we weer begonnen. Nu in 1x raak en momenteel 30 weken zwanger. Straks 1 jaar en 9 maanden verschil en allebei meiden, dus hoop dat ze straks lekker samen kunnen spelen. Heb ook alle spulletjes nog liggen, dus hoef bijna niks te kopen voor de 2e. Met de zwangerschap vind ik het ook nog fijn dat mijn eerste dochter nog dutjes heeft overdag, want ga dan zelf ook even liggen 🫣☺️
4 dagen geleden
Hai ik was toen mijn oudste zoon 9 maanden was zwanger al van onze tweede, de oudste is nu 19 maanden en me jongste 5 weken het is pittig maar het helemaal waard
4 dagen geleden
Mijn zoontje is nu bijna 18 maanden en ben momenteel zwanger (eind januari uitgerekend). Denk dat het aan het begin wel erg zoeken zal zijn om weer een ritme te vinden
4 dagen geleden
Ik ben nu 22 weken zwanger. In maart uitgerekend en dan schelen ze 22 maanden. Het was niet bewust gepland (wel heel erg gewenst! 😊), maar omdat het 6 jaar geduurd heeft voor we onze oudste kregen, rekenden we er niet op dat het nu zo snel zou gaan en waren we niet zo voorzichtig 🤭 Ik moest er in het begin heel erg aan wennen, voor m'n gevoel had ik het net allemaal meegemaakt en nu al opnieuw kon m'n hoofd niet helemaal bijbenen. Maar ondertussen aan het idee gewend en heel blij mee dat er niet veel leeftijdsverschil tussen zit. In praktische zin zoals al eerder genoemd: weinig aanschaffen (we krijgen een 2e zoontje dat helpt ook natuurlijk 🙂), maar ook dat hij nog zo'n 2 uur slaapt smiddags is heerlijk! En ik vind het fijn dat ze hopelijk veel aan elkaar zullen hebben en samen kunnen opgroeien, spelen en leren 🥰 Ja, natuurlijk zullen ze elkaar regelmatig de tent uit vechten 😉, maar in gedachten zie ik ze vooral samen legokastelen bouwen 😇 Wel vind ik her zwanger zijn met een ondernemende peuter echt heel pittig bij tijden... Maar dat is ook het enige nadeel dat ik kan bedenken.
3 dagen geleden
Wij hebben al 2 kindjes. De oudste was 2 jaar en 3 maanden toen de jongste geboren werd. De oudste was kort daarna zindelijk, dat was wel fijn. En ze was ook op een leeftijd dat ze al wat meer begreep/wat meer zelfstandig werd, maar ook vol in de peuterpuberteit. Ze was soms ook snel jaloers en dan deed ze gemeen tegen de baby... vond ik op het begin wel lastig hoor! Maar nu gaat het super goed, spelen ze ook heel leuk samen, dat is zo schattig om te zien 🥰
Ik wilde graag een leeftijdsverschil van ongeveer 2 jaar, bij mij en mijn zussen zit er ook steeds ongeveer 2 jaar tussen en vind dat wel een mooi verschil. Maar is verder ook nergens op gebaseerd, een groter leeftijdsverschil is vast ook leuk. Het heeft allebei voor- en nadelen
3 dagen geleden
Mijn zoontje is nu ook bijna 18 maanden en ben vandaag precies 20 weken zwanger. De kleine wordt begin april verwacht, dus ongeveer 1,5 maand voordat ie 2 wordt.
Wij hebben er bewust voor gekozen niet te veel tijd er tussen te laten (maar ook niet te weinig), voornamelijk omdat we niet helemaal uit de baby- en luierfase wilden zijn om er dan weer opnieuw in te moeten duiken. Ongeveer 2 jaar leek ons een goed leeftijdsverschil. Maar dat is natuurlijk een geheel persoonlijke wens. Alles heeft voor- en nadelen. Ook ben ik nu 33 jaar, dus dat heeft ook deels meegespeeld dat we niet te lang wilden wachten. Andere mensen wachten juist wel langer omdat de oudste dan wat meer zelfstandig is, bijvoorbeeld.
Ik was nu de 2e keer wel een stuk sneller zwanger, dus was heel even in shock, ook al waren we actief aan het proberen. Een maandje meer of minder had natuurlijk niet uitgemaakt, maar ben er nu wel heel blij mee.
3 dagen geleden
Wij hebben een meisje van 1.5 en zijn nu al ruim 7-8 maanden aan het proberen voor een 2e maar het wil helaas nog niet zo lukken.. had het liefst net iets minder dan 2 jaar ertussen, leek me fijn dat de oudste dan nog slaapt overdag en dat ze niet super veel schelen later, maar goed nu wordt het iets meer ertussen en zal vast ook helemaal leuk zijn en de oudste begrijpt dan idd al wat meer
3 dagen geleden
Ik heb 2 meiden van 3,5 en 1,5 jr. zit 23 maanden verschil in, en er waren best pittige momenten in de babytijd (en nog steeds wel ;) ). Maar ik zie nu dat ze steeds meer interactie met elkaar zoeken. Dus ik vind het wel fijn dat er niet teveel verschil in zit. Maar het is inderdaad niet altijd planbaar.
3 dagen geleden
Reactie op nicolevvl
Wij hebben een meisje van 1.5 en zijn nu al ruim 7-8 maanden aan het prober ...
Ah wat jammer dat het nog niet gelukt is. Voor wat het waard is, die slaapjes lopen op het begin juist helemaal niet synchroon.. toen onze jongste nog een baby was, sliep ze op een gegeven moment 2x per dag en de oudste maar 1x. En ze wisselden elkaar natuurlijk precies af.
Het werd pas chill toen de jongste overging naar 1 slaapje, de oudste (3,5j) slaapt nu ook nog steeds 1x smiddags 🤭. Die slaapt natuurlijk wel korter, maar nog steeds wel fijn dat ze een beetje overlap hebben
3 dagen geleden
Zoon 1,5 nu en zwanger van de tweede. Uitgerekend eind februari, mijn zoon is dan 1 jaar en 9 maanden.
Wij vonden 2 jaar een mooi leeftijdsverschil, is ietsje minder geworden want ik was snel zwanger.
Enige waar we minder over nagedacht hebben is wat voor bedje we de oudste nu gaan geven. Gaan we al voor 90x200 of een tussenmaat. Vind het zonde om een 2e ledikant te kopen, hij slaapt nu al in 70x140.
Maar voor de baby hebben we alles nog natuurlijk, dat is erg handig. En wat andere zeggen is het fijn dat de oudste nog slaapt overdag zodat je zelf ook even kan rusten.
3 dagen geleden
Reactie op Bosdieren
Zoon 1,5 nu en zwanger van de tweede. Uitgerekend eind februari, mijn zoon ...
Missch kun je voor een meegroeibed gaan? Wij zijn meteen voor een 90x200 bed gegaan, maar heb ik achteraf een beetje spijt van. Ze moest daar echt heel erg aan wennen en werd daardoor een hele tijd weer wakker snachts etc. Opa en oma hebben wel een peuterbed en ze zegt nu nog steeds dat ze het bed bij opa en oma fijner vindt 🙈
3 dagen geleden
Reactie op Bosdieren
Zoon 1,5 nu en zwanger van de tweede. Uitgerekend eind februari, mijn zoon ...
Ik ga wel voor een 90x200 maar dan een bed op de grond
3 dagen geleden
Reactie op nicolevvl
Wij hebben een meisje van 1.5 en zijn nu al ruim 7-8 maanden aan het prober ...
Wij precies hetzelfde!
3 dagen geleden
Reactie op Bosdieren
Zo'n uitschuifbaar bed bedoel je?
Ik vind dat allemaal echt meisjes bedden ...
Haha fair enough. Ja je kan ook voor een peuterbed gaan, dan moet je straks wel weer een groter bed kopen, maar kan de jongste weer door naar het peuterbed.
Of wel meteen een groot bed kopen kan ook natuurlijk, dat t bij ons niet zo goed werkte hoeft niet te zeggen dat t bij jullie ook zo zal zijn