15 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben zelf ook een 2ehands base maar wel nieuwe stoelen. Prima oplossing voor ons

3 jaar geleden

Wij hebben de stoel nog van onze oudste zoon. Die stoel is dus 7 a 8 jaar oud. Mja ik ga toch ook geen nieuwe kopen.

3 jaar geleden

Ik zou wel voor i-size gaan, verder lijkt tweedehands me geen probleem.

3 jaar geleden

Lijkt mij een mooie compromis toch? Volgens mij wil je met name een autostoel niet tweedehands (in ieder geval niet van een vreemde) kopen, omdat je dan niet weet of deze bij een ongeval is betrokken en dus nog veilig is. Daarnaast zijn er meer dingen (dan alleen een autostoel en een base) die een autorit veiliger maken, zoals voorzichtig rijden (al zegt dat natuurlijk niets over andere bestuurders) en een degelijke auto 😉

3 jaar geleden

Wij hebben dit wel nieuw gekocht. Zelf zou ik dan eerder besparen op ander dingen. Maar als je tot een compromis moet komen, zou ik inderdaad een nieuw stoeltje en tweedehands base halen.

3 jaar geleden

Wij hebben wel een tweedehands maxi-cosi autostoel + isofix. Ik haalde t op in een chique wijk en deze mensen gebruikte het als tweede stoeltje voor de extra auto en bij opa en oma. Echt zo goed als nieuw.. tuurlijk moet t niet bij een ongeval betrokken zijn en ook t plastic niet uitgehard na jaren.. maar geloof zelf echt wel in goedheid van mensen en ben fan van goed tweedehands spul voor een redelijke prijs.

3 jaar geleden

Wij hebben dit tweedehands, maar wel met isobasis

3 jaar geleden

Wij hebben dit wel nieuw aangeschaft omdat we niet weten wat er eventueel gebeurt is met een gebruikte set. Mochten we een aanbieding gehad hebben van vrienden/kennissen zou ik het een ander verhaal vinden.

3 jaar geleden

Wij hebben dit als een vd enige dingen nieuw gekocht voor de veiligheid. Meubeltjes, veel kleding etc is wel tweedehans

3 jaar geleden

Ik heb de maxi cosi wel echt nieuw gekocht, hij kan bijvoorbeeld een keer flink gevallen zijn bij de vorige eigenaar. Een vervolgstoel heb ik wel 2e hands gekocht, als er geen ongeluk gebeurd is, gebeurd daar niet zoveel mee. Die zet je 1x in de auto en klaar. Een maxi cosi neem je overal en nergens mee naartoe. De isofix bases heb ik ook 2e hands. Mocht je het echt te duur vinden, die base kan je ook weglaten. Al vind ik die zelf wel echt heel fijn 😁

3 jaar geleden

Tweedehands. Elk jaar nieuwe autostoeltjes regels is een goede manier van marketing. Je kunt zelf ook eenvoudig checken of het piepschuim onder de bekleding van de maxi cosi nog heel is.

3 jaar geleden

De autostoel zelf zou ik niet tweedehands kopen. Ze zijn niet altijd meer veilig als er eens een ongeluk ofzo mee gebeurd is en dat kan je nooit weten. De bases tweedehands lijkt me helemaal prima. Een ouder goedkoper model ook. Toch zeker als je wel iets neemt met isofix. Isofix is wel bewezen veiliger dan gewoon los.

3 jaar geleden

Wij hebben hem wel tweedehands maar wel alleen omdat we hem hebben gekregen van iemand die we kenden. Een nieuw stoeltje maar ouder model maakt echt niets uit hoor! Zijn nog steeds hartstikke veilig dus ik zou me daar echt geen zorgen om maken 😊

3 jaar geleden

12 jaar geleden kocht ik het al tweedehands voor mijn eerste.. ze heeft het overleefd hoor👍🏼

3 jaar geleden

Wij hebben gewoon een tweedehands. Even Vinted of Facebook marktplaats in het ook houden en er komen geregeld heel goede maxi cosi’s zo goed als nieuw voorbij. Van bijvoorbeeld de grootouders die amper gebruikt zijn ofzo. Kan je natuurlijk niet checken maar ik neig altijd naar een beetje vertrouwen in de medemens