33 Reacties

één jaar geleden

Mijn schoonzus had ook dat verschil en heeft het altijd met een meerijdplankje gedaan. Bij ons zal er 2 jaar en 3 maanden tussen zitten en denk dat wij het ook zo gaan oplossen. Mijn oudste luistert heel goed en houdt niet van de kinderwagen.

één jaar geleden

Ik ben nu 6 weken zwanger, en mijn dochter en zoon/dochter zullen dan 2 jaar en 4 maanden schelen, denk dat ik er wel 1 ga halen! Is toch makkelijker!

één jaar geleden

En je kleinste kan eventueel ook mee in de draagdoek in die eerste periode en daarna in de draagzak. Dan is de oudste ook al weer wat groter. Wij twijfelen zelf ook. Mijn zus zei dat een duowagen vrij zwaar is en dar ze die eigenlijk niet heeft gebruikt, maar dat kan ook aan die specifieke wagen hebben gelegen. Mijn schoonouders hadden er mogelijk nog een in de kelder liggen die we mogen lenen. Als die er toch niet meer is, gaan wij het eerst zonder proberen.

één jaar geleden

Tegen die tijd zit er 3 jaar en 9 maanden tussen, denk dat mijn dochtertje maar gewoon wat minder moet piepen en wat meer moet lopen😉

één jaar geleden

Reactie op Mara21

En je kleinste kan eventueel ook mee in de draagdoek in die eerste periode ...
Bij ons zit er trouwens ca. 1 jaar en 8 maanden tussen.

één jaar geleden

Ik lees mee, heb precies hetzelfde hier! Denk zelf dat ik even afwacht, tegen die tijd heb ik meer zicht op wat de oudste qua behoefte heeft. Je kan ook een duowagen aanschaffen (indien gewenst tweedehands) en deze na eventjes weer verkopen om weer over te gaan op de gewone kinderwagen. Ik denk dat draagzak ook veel mogelijkheden biedt en een meerijdplankje lijkt me een iets simpelere oplossing. Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn, 2 kinderen

één jaar geleden

Ps als je er toch een haalt: let goed op hoe breed hij is, want anders kom je niet door deuren en hekjes enzo 😅.

één jaar geleden

Bij ons hetzelfde. Dan ook 2 jaar en 2 maand. Stilzitten kan ze niet, moet altijd in beweging. Lopen en rennen. Maarja misschien is dat dan anders…

één jaar geleden

Ik zit in precies dezelfde situatie, ook een dochter die dan 2 jaar en 2 maanden is.😊 Ik zag van de week meerdere duowagens en ik moet zeggen dat ik de meeste toch wel erg 'lomp' vind. Ik denk daardoor niet zo praktisch. Ik zit te denken aan zo'n meerijplankje met zitje.

één jaar geleden

Bij ons was het verschil tussen de eerste en de tweede 1 jaar en 10 maanden. Wij hebben na wat getwijfel toch een (tweedehands) duowagen gekocht. Wat ben ik daar blij mee geweest! Sinds de oudste 2,5 is gebruiken we vaker de enkele wagen met een plankje en nemen we een draagzak mee voor het geval dat. En we mogen de duowagen als het goed is straks weer opnieuw gaan gebruiken. 😊

één jaar geleden

Bij mij gaat er ook 2 jaar 2 maanden tussen zitten, ik ga voor veel gebruik van de draagzak. Bijv de hond uitlaten, kan de oudste gewoon lopend of met z’n loopfiets mee. Dagje dierentuin is het fijn als hij even op mijn rug kan in de draagzak. Of juist de kleinste in de draagzak en de oudste in de kinderwagen. Al maken wij nu ook al veel gebruik van onze rugdrager, dat is echt ideaal. Ik ben persoonlijk ook niet de grootste fan van de kinderwagen en moet er zelf niet aan denken om een grote duowagen mee te moeten sjouwen. Ik heb altijd veel gedragen en hoop dat bij de 2e ook te doen 🤗 een rugdrager is echt een aanrader, het gewicht in goed verdeeld en je kindje kan lekker over je heen kijken. Ze zien dan net wat meer dan vanuit de kinderwagen.

één jaar geleden

Onze zoon moest nog 2 worden toen ons dochtertje werd geboren, wij hebben altijd zonder meerijdplankje en duowagen gedaan. Maar wij wonen ook achteraf, dus gingen al met de auto vaak om ergens te wandelen of boodschappen te doen! Scheelt ook..

één jaar geleden

Reactie op baby n & m

Bij mij gaat er ook 2 jaar 2 maanden tussen zitten, ik ga voor veel gebruik ...
Wij hebben dat inderdaad ook. Echt superfijn! En als ze slapen kan je ze gewoon slapend neerzetten

één jaar geleden

Hmm het is inderdaad maar net wat je zelf fijn vind denk ik.. vind het zo lastig.. mijn dochter zit graag in de kinderwagen en als ze ook maar even moet lopen vraagt ze al meteen of dat ze weer mag zitten 🙊 Draagzak lijkt me dan ook ideaal maar denk dan toch ook al weer gauw in moeilijkheden ofzo… waar laat je je kindje als je de draagzak af doet, je kan moeilijk je newborn in het buggy gedeelte van je kinderwagen leggen 😂 Hebben met de geboorte van onze dochter een bugaboo fox 2 aangeschaft en nogsteeds heel blij mee.. qua duowagen zag ik de bugaboo donkey… maar poeh wat een geld.. zelfs 2ehands wordt er nog veel geld voor gevraagd. En als het dan dus onhandig is dan switch je al snel weer naar de oude wagen denk ik… Wat ingewikkeld! Haha

één jaar geleden

Reactie op Mara21

Wij hebben dat inderdaad ook. Echt superfijn! En als ze slapen kan je ze ge ...
Jaa inderdaad! Mijn zoontje kan niet slapen in de kinderwagen, maar wel in dit ding. En dan makkelijk neer te zetten 😁

één jaar geleden

Mn dochtertje is straks 2 jaar en 3 maanden en wij gaan geen duowagen halen. Wel een meerijdplankje idd. Wat ik nog wel wil halen is een bolderkar, maar dat is meer voor als we naar het strand gaan of naar de efteling (of ander pretpark) ofzo. Wandelen in het bos of stad kan met draagzak en buggy.

één jaar geleden

Hier gaan we voor meerijdplankje. Schelen straks 1 jaar en 9 maanden. En kopen wel extra buggy. Kan de oudste eventueel daarin en kleine in draagzak of kinderwagen als samen op pad gaan.

één jaar geleden

Ik heb gelukkig al een wagen die je zo ombouwt naar duo. Moet alleen de hogere adapters halen en dan kunnen we sowieso vooruit tot de baby een half jaar is. Daarna moeten we weer kijken of we nog een extra zitje moeten kopen. Onze zoon is wel gehandicapt en loopt wss later (nu met 20 maanden iig nog niet).

één jaar geleden

Reactie op Rizzerd

Mn dochtertje is straks 2 jaar en 3 maanden en wij gaan geen duowagen halen ...
Een bolderkar is ook een goed idee inderdaad😊

één jaar geleden

Bij ons gaat er ook exact 2 jaar tussen zitten. Maar onze zoon kan geen seconde stil zitten dus het zal een plankje worden denk ik