8 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb gewerkt als tandartsassistente en persoonlijk zou ik wel gaan.
De kans dat de ontsteking groter word en je verder van huis bent is er ook (ook wat betreft de rest van je gezondheid, want een slechte mondgezondheid kan heel veel invloed hebben op de rest van je lichaam).
De behandeling kan idd geen kwaad. Je krijgt wss een ander verdovingsmiddel dan de standaard en voor de foto('s) zou ik vragen of je een loodschort om mag.
3 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik afgelopen oktober gepland had staan om mijn rechter verstandskiezen te laten trekken en dit heb ik nu ook uitgesteld omdat ik bang ben voor ontstekingen en ik er de vorige keer zoveel last van had. Weet niet of dat met een wortelkanaalbehandeling te vergelijken is maar snap je twijfel zeker.
3 jaar geleden
Ik heb een wortelkanaal behandeling gehad toen ik 18 weken was. Geen problemen erna gehad.
Ik heb in juli een flink kaakontsteking gehad en dat was echt hel vooral de nasleep van medicatie.
Dus raad je echt gaan het te doen.
Ik moest een lijst invullen met vragen en daarin stond ook de vraag of je zwanger bent.
Je kan ook even aan de verloskundige vragen als het je gerust steld of je het moet doen maar ik denk dat die ook het zou adviseren ik moest eigenlijk toen ik 7 weken was en heb die afspraak wel juist verzet na juist mijn tweede semester
3 jaar geleden
Als tandarts zou ik zeker adviseren om te gaan. De straling van de röntgen is minimaal en komt niet bij je buik in de buurt (als je 4uur vliegt ontvang je ongeveer evenveel straling als van 1 röntgenfoto). Anesthesie is ook het veiligst in het 2e trimester. En het belangrijkste is inderdaad dat je met een ontsteking in je lichaam loopt wat maakt dat je afweersysteem (onbewust) constant moet werken. Ontstekingen laaien vaak op op momenten dat je lijf rust ervaart en je wil echt niet dat je kies in je verlof ineens gaat zeuren. Het is even vervelend, maar ik zou ervoor gaan. Heel veel succes!