40 Reacties

3 jaar geleden

Mag ik vragen wat eigenlijk de reden is waarom ze dat niet doen in Nederland?

3 jaar geleden

Heb gehoord dat ze dit niet in NL doen ivm abortus… of het echt die reden is weet ik niet precies, maar in België mag je kiezen bij de NIPT of je het geslacht wilt weten of niet.

3 jaar geleden

In België kan je maar tot 12w een abortus zonder ernstige medische oorzaak. In Nederland kan dat tot later. Je zou dus 'in principe' de zwangerschap kunnen afbreken enkel en alleen omdat het geslacht niet is wat je wou. In België kan dat niet doordat de termijn korter is. Als je de uitslag van je nipt krijgt in België, is de abortustermijn sowieso verstreken. Dacht dat het daar mee te maken had!

3 jaar geleden

Heb gehoord dat ze dit niet in NL doen ivm abortus… of het echt die reden i ...
Dat klopt niet helemaal. Als je voor de nipt kiest, doen ze sowieso de geslachtsbepaling erbij. Je krijgt wel 2 verschillende mails/brieven waar dan heel duidelijk op staat welk het geslacht is en welke de afwijkingen. Als je het dan niet wil weten (zoals wij) laat je die van het geslacht ongeopend

3 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Dat klopt niet helemaal. Als je voor de nipt kiest, doen ze sowieso de gesl ...
Niet bij ons in België ( gynaecologe zei uitdrukking als ik het geslacht wou weten ik dit zeker moet aankruisen anders doen ze dit niet)

3 jaar geleden

Het kan in Nederland ook hoor. Dit is bij Femme in Amsterdam.

3 jaar geleden

Niet bij ons in België ( gynaecologe zei uitdrukking als ik het geslacht wo ...
Oh, ik ben ook van België en bij ons werkte het dus zo! Wij konden niet aankruisen dat we het geslacht niet wilden weten. Maar moeten dus gewoon dat bericht ongeopend laten. Gek dat het nog zo kan verschillen

3 jaar geleden

Ja hier in België krijg je de keuze heb al de uitslag binnen gekregen zo blij 😁 amaai wordt dit niet terugbetaald in NL ??

3 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Oh, ik ben ook van België en bij ons werkte het dus zo! Wij konden niet aan ...
Inderdaad heel raar. Bij mijn dochter was dit ook al zo bij ons dat je dit moest aankruisen… Nuja uiteindelijk blijft het wel zo dat als je wilt het geslacht al kunt weten in België door de nipt ☺️

3 jaar geleden

Bij NIPT in BE zien we ineens het geslacht ❤️

3 jaar geleden

Niet bij ons in België ( gynaecologe zei uitdrukking als ik het geslacht wo ...
Klopt niet je moet niks aankruisen je krijgt automatisch het geslacht meegedeeld. Ik heb niks aangekruist bij mijn dochter en wist toch het geslacht. Dat word automatisch mee gestuurd

3 jaar geleden

Reactie op LoveMyLittleOne31

Klopt niet je moet niks aankruisen je krijgt automatisch het geslacht meege ...
Niet waar ik van kom in België.

3 jaar geleden

Reactie op LoveMyLittleOne31

Klopt niet je moet niks aankruisen je krijgt automatisch het geslacht meege ...
Ik kom ook uit België en ik heb het toch ook moeten aanduiden dat ik het geslacht wou weten. Hangt misschien af waar je gaat 😊

3 jaar geleden

Ik kom ook uit België en ik heb het toch ook moeten aanduiden dat ik het ge ...
Inderdaad bij mijn dochter moest ik dit ook aankruisen 😊

3 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

In België kan je maar tot 12w een abortus zonder ernstige medische oorzaak. ...
Heb ik idd ook gehoord! Wat wel raar is, want je kunt ook met een pretecho al weten wat het geslacht is met 13/14 weken. Maargoed... sowieso zou t wel erg zijn als je om die reden een abortus doet

3 jaar geleden

Aa dit was in de vlog van Elise Boers volgens mij? Zij zegt erbij dat ze een Amerikaanse NIPT heeft gedaan. Denk dat die ook eerder kan, want ze kreeg met 11 weken ook al de uitslag. Is misschien wel dezelfde als die van Femme in Amsterdam. Wel veel duurder dan de normale NIPT, volgens mij.

3 jaar geleden

Het kan in Nederland ook hoor. Dit is bij Femme in Amsterdam.
Hogere ‘qualiteit’ ja? 🤔 Amerikaans Nederlands ook meteen 😆

3 jaar geleden

Reactie op Chartjeeee

Ja hier in België krijg je de keuze heb al de uitslag binnen gekregen zo bl ...
Nee je moet zelf 175€ betalen😂

3 jaar geleden

Reactie op Bartje007

Aa dit was in de vlog van Elise Boers volgens mij? Zij zegt erbij dat ze ee ...
Ja! Oh, haha bijzonder..

3 jaar geleden

Reactie op Rizzerd

Heb ik idd ook gehoord! Wat wel raar is, want je kunt ook met een pretecho ...
Nou indd! Dan spoor je niet hoor..