16 Reacties

één maand geleden

Heel herkenbaar en loop inmiddels ziek door op het werk omdat ik ook niet meer durf mij ziek te melden. 😫

één maand geleden

Herkenbaar. Vorige maand moest ik mij 4x ziekmelden, echt vaak. 1x hand voet en mond ziekte en andere keren en flinke griep. Merk nu wat minder is, maar standaard verkouden of keelpijn 😭

één maand geleden

Reactie op demamvan

Herkenbaar. Vorige maand moest ik mij 4x ziekmelden, echt vaak. 1x hand voe ...
Heb nog nooit zolang keelpijn gehad als nu 😵‍💫

één maand geleden

Ik ook! Ik was voor de geboorte van mijn zoontje echt 1 keer in de 2 jaar ziek thuis. Nu heb ik me al 3 keer ziek gemeld in een paar maanden! En dan ook echt goed ziek een week lang. Heel vervelend hopelijk wordt het snel beter.

één maand geleden

Hier hetzelfde! Mijn man heeft er meer last van dan ik. Het scheelt dat ik makkelijk vanuit huis kan werken maar pfff als ik straks een opdracht krijg waar ik op locatie moet werken hoop ik echt dat ik hier minder last van heb 😬

één maand geleden

Pfff ik was normaal ook nooit ziek. Afgelopen maanden lijk ik iedere keer wel iets te hebben. Heel vervelend om op werk te moeten melden…..

één maand geleden

Oh zeer herkenbaar. Bij mij oudste had ik het ook om de haverklap zitten. Veel buikgriep gehad. Hmmm... Nu bij de tweede ben ik weer wat meer ziek. Maar wel.heel wat minder dan toen

één maand geleden

Ik vind het wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben 🙈 Ik was voor de zwangerschap misschien 2-3x per jaar ziek.

één maand geleden

Yes ik ook net 2 weken ziek geweest knapte maar niet op. Met veel paracetamol gewerkt. Had geen koorts dat scheelde. Meer keelpijn dat niet ophield, verkouden, pijnlijke spieren, geen eetlust. Ook de kleine is sinds de opvang non stop verkouden. Soms vraag ik mij af hier goed aan te doen, maar goed het wordt lente, dus hopelijk wat beter. Succes iedereen

één maand geleden

Ja herkenbaar. Ik heb me vandaag weer ziekgemeld. Dit is de derde keer in een half jaar... Eerder was ik nooit zo snel verkouden. Nu heel vatbaar en snel keelpijn en ziek. Zoontje gaat ook naar de opvang. Nu voel ik mij ziek en schuldig tegenover mijn collega's. Er is al een personeels te kort. Ook ben ik bang omdat dit derde keer ziekmelden is binnen een half jaar dat dit consequenties gaat hebben. Na 3 ziekmeldingen volgt een soort gespek.

één maand geleden

Reactie op Duimpje2

Ja herkenbaar. Ik heb me vandaag weer ziekgemeld. Dit is de derde keer in e ...
Ai dat is vervelend ja. Ik las dat er een aantal jaar terug onderzoek is gedaan van het CBS. Daaruit bleek dat ouders met jonge kinderen onder de 4 jaar veel vaker ziek zijn dan andere. Het is makkelijk gezegd maar je kunt er oprecht niks aan doen.

één maand geleden

Hebben jullie wel begrip van jullie werkgever? Hier lijk ik niet geloofd te worden waardoor het ziekmelden een enorme drempel is geworden voor me

één maand geleden

Reactie op BabyRH

Hebben jullie wel begrip van jullie werkgever? Hier lijk ik niet geloofd te ...
Wisselend. Ik werk in een apotheek en het ligt er aan welke apotheker je aan de telefoon krijgt bij het ziekmelden. De ene probeert je al heel snel over te halen toch te komen. Als je dan zegt dat het niet gaat moet je middags alsnog bellen om aan te geven of je al weer in staat bent te werken. Dat voelt erg vervelend.. alsof een griep middags ineens voorbij is. De andere apotheker komt begripvol over en legt er niet veel druk achter. Lijkt me echt vervelend als je het gevoel krijgt überhaupt niet geloofd te worden. Ziekmelden voelt ansich al als een hele drempel.

één maand geleden

Reactie op Duimpje2

Wisselend. Ik werk in een apotheek en het ligt er aan welke apotheker je aa ...
Voor jou is het ook erg lastig! En inderdaad, alsof een griepje zo over is. Ik heb me laatst er wel uitgesproken erover, want kon er niet meer tegen. Bij elke ziekmelding was er wel weer een probleem

één maand geleden

Reactie op BabyRH

Hebben jullie wel begrip van jullie werkgever? Hier lijk ik niet geloofd te ...
Ik heb heel veel geluk dat ik in een kleine praktijk werk. Mijn baas is inmiddels ook een goede vriendin geworden. We werken maar met 3 diëtisten dus een klein team. Ze geeft wel aan dat het af en toe balen is en dat zij en mijn andere collega dan wat meer werk op hun bord krijgen. Maar ze vind het vooral belangrijk dat ik eerst goed beter ben voordat ik weer ga werken. En tot nu toe zijn mijn cliënten ook begripvol. Maar ik vind het vooral zelf lastig haha, dat ik mensen moet teleurstellen.

23 dagen geleden

Ik ben nu voor de 4de keer echt goed ziek. Was hiervoor bijna nooit ziek