9 Reacties
7 maanden geleden
Bij de vorige vaccinaties geen koorts gehad? Dit is namelijk dezelfde als de 3 en 5 maanden vaccinatie. Als je bang bent voor koorts gewoon een paracetamol geven is ook fijn tegen de spierpijn in de beentjes. Van deze vaccinatie zijn de klachten binnen 24uur vaak verdwenen. Komt goed lieve mama!
7 maanden geleden
Hij koorts kan zn vocht verliezen door zweet. Vocht is daarom iets waar je op kunt letten. Ik plaats mij in categorie overbezorgde moeder (niet trots op) en heb daarom een oor thermometer gekocht. Als ik het snachts niet vertrouw heb ik het stilletjes geprobeerd op te meten en natuurlijk de klassieke hoofd voelen nek met mijn handen.
Als mn zoontje ziek is mag hij ook bij ons slapen.
Ik probeer mij zoveel mogelijk in hem te verplaatsen dus als ik mij niet lekker voel en koorts heb dan neem ik ook een paracetemol dus ook voor hem.
7 maanden geleden
Koorts is an sich helemaal niet erg, dus geen zorgen! Op thuisarts.nl kun je info vinden over wat te doen bij koorts als je zoekt op ‘mijn kind heeft koorts’ een zetpil is als je kindje er gewoon doorheen slaapt ook echt niet nodig. Als je kindje er last van heeft kun je wat geven maar koorts is niet iets ergs. Mijn zoontje had na de 11 maanden prik 39.3 maar had van de koorts geen last, enkel (spier?) pijn op de prikplekken wat we merkten door huilen met tillen en verschonen dus daarvoor wel een zetpil gegeven ter pijnstilling
7 maanden geleden
Reactie op Nikkih94
Bij de vorige vaccinaties geen koorts gehad? Dit is namelijk dezelfde als d ...
Nee ze had letterlijk niks. Ook niet hangerig of huilen. Maar gisteren ging ze krijsen zodra we haar gingen optillen. Dus wanneer hij beentjes bewoog. Arme kind lag daar onbeweeglijk omdat ze pijn had. Normaal kruipt ze en staat en loopt met vast houden. Gisteren was ze echt ellendig. Ze is vandaag helemaal weer zichzelf gelukkig 🥹