20 Reacties

5 maanden geleden

Wij zijn al naar Griekenland geweest en gaan in juni nog een keer. Wij hadden fles voeding jnderdaad bij, en luiers zijn te kopen daar maat wel erg duur in Griekenland. Verder is alles wel verkrijgbaar en ze kan natuurlijk wel wat mee eten gewoon. Zou even berekenen wat je zelf verbruikt aam luiers per week en die dan onderin de koffer leggen. Zelf nemen we 1 pak mee en als het op is kopen we toch daar.

5 maanden geleden

Je kan heel wat spullen in de buggy stoppen. Ik had zowat alle pampers in de mand van de buggy gestopt. Ik had toch ruim voldoende pampers meegenomen. Vergeet de zwempampers ook niet. Er zullen er in Griekenland ook te vinden zijn. Maar vond het toch fijn om daar niet naar te moeten zoeken in een onbekend land.

5 maanden geleden

Reactie op Nikkih94

Wij zijn al naar Griekenland geweest en gaan in juni nog een keer. Wij hadd ...
Heb je de flesvoeding in de handbagage gedaan? Of in de grote koffer? En hoeveel kg namen jullie mee aan ruimbagage?

5 maanden geleden

Reactie op JuKaMi

Je kan heel wat spullen in de buggy stoppen. Ik had zowat alle pampers in d ...
Onze buggymand is wel open... die van jullie dicht?

5 maanden geleden

Hier staat op het lijstje van praktische dingen voor de vakantie tot nu toe: Zonneschermpje voor in huurauto Klein opblaasbadje, zodat ie niet steeds in het grote bad hoeft Stoel tuigje/zitje zodat niet perse kinderstoel nodig is en hij op gewone stoel kan zitten Sluitclips voor verpakkingen daar Waslijn, voor drogen van spullen en evt schaduwplek maken met handdoek ofzo Een pak ligas en rozijntjes, dan weet ik zeker dat ik die heb voor em 😊 Fijne vakantie alvast!

5 maanden geleden

Altijd paracetamol en neusspray meenemen 😁 wat een gedoe als je dat in een ander land moet zoeken

5 maanden geleden

Reactie op Esther_34

Hier staat op het lijstje van praktische dingen voor de vakantie tot nu toe ...
Wat slim een waslijntje!

5 maanden geleden

Reactie op Demi24

Onze buggymand is wel open... die van jullie dicht?
Neen, ook open. Ik zorgde dat het allemaal in een dichtgeknepen zak zat. Als de buggy dichtgeklapt was, bleef het ook goed zitten. Dus wel zorgen dat de buggy nog dicht kan natuurlijk.

5 maanden geleden

Reactie op Demi24

Heb je de flesvoeding in de handbagage gedaan? Of in de grote koffer? En ho ...
In de handbagage voor een baby mag alles mee door de douane

5 maanden geleden

Reactie op Demi24

Heb je de flesvoeding in de handbagage gedaan? Of in de grote koffer? En ho ...
Wij hebben 25kg bagage en je mag dan 10kg handbagage

5 maanden geleden

Wij vonden de buggy als handbagage in het vliegtuig mega onhandig. Je moet al veel sjouwen en je kan het beter bij boarden afgeven dan zorgen ze dat deze weer klaar staat bij het vliegtuig gelijk als je uitstapt. Dit stond op onze lijst: - zwemluiers (buitenland niet te vinden) -uv pakjes - grote hydrofiele doeken - ducktape voor als er ergens een balkon was met te grote hekgaten. We hebben dat hele hek dichtgetaped haha - klein zwembadje voor op het strand. Mega handig. -ors. Hebben we helaas veel moeten gebruiken Voor de rest heb ik ervaren dat alles overal te koop is, vooral medicijnen. De apotheken zijn in het buitenland vaak tot heel laat open.

5 maanden geleden

Reactie op Babylove1991

Wij vonden de buggy als handbagage in het vliegtuig mega onhandig. Je moet ...
Owja en wij hadden voor de zekerheid 2 flesjes mee. Gelukkig maar want er was kwijt geraakt.

5 maanden geleden

In Griekenland zijn er luiers en zwemluiers volop verkrijgbaar. Ook niet duurder maar juist goedkoper als je de moeilijkheid hebt om naar een grote supermarkt te gaan (bijvoorbeeld de lidl). In de kleine toeristische supermarkten is het wel duurder, maar daar is alles duur want die zijn vaak maar april- oktober open (afhankelijk van waar ze zitten). Wij zitten nu in de buurt van Parga en dat zijn potjes overal verkrijgbaar, maar ik weet dat op Kefalonia de potjes minder goed te krijgen waren in lokale toeristische supermarkten. Dit kan dus wel verschillen. Vaak hebben restaurants gekookte aardappels en groene of witte bonen in tomatensaus maar verder is er niet super veel. Maar komkommer, tomaat en paprika zit in de Griekse salade die ze overal hebben (als je kindje deze eet, de mijne niet 😂). Je kunt gerust om een halve portie van iets vragen voor je kindje of iets combineren. Grieken zijn mega dol op kinderen en dus bereid om speciaaltjes te doen merken wij hier. Neem wat Jvdot ook zegt inderdaad Paracetamol en neusspray mee. Mocht je het nodig hebben hoef je niet te zoeken. Deze dingen verkopen ze daar alleen bij een apotheek en niet bij de supermarkt. Zorg voor iets van schaduw. En grote hydrofiel bijvoorbeeld en een waslijn is heel slim, dat kun je veel mee. Wij hebben een opvouwbaar tente met zonnekap en muggennet die je ook als badje kunt gebruiken. Super leuk als je kindje een beetje stil kan zitten (die van ons niet en gaat op ontdekkingstocht). Zorg ook voor een petje met dekbescherming tegen de zon en een uv pakje eventueel. Wij hebben een reistas voor de buggy en hebben er daardoor spullen bij kunnen stoppen zodat deze 10 kg weegt. Maar vorig jaar hadden we een spanbandje om de reiswieg gedaan zodat er spullen in kunnen en het er niet uitvalt. De spullen hebben we toen in een vacuumzak gedaan. Ik neem geen luiertas mee voor de kleine, ik zorg gewoon dat ik een paar luiers, doekjes en zinkzalf in mijn handbagage heb. Je kunt voor de kleine broodjes en koekjes meenemen tijdens de reis. Wij hadden een metale fles voor de kleine met water. Metaal blijkt bij de douane niet handig, het apparaat kan dat niet aflezen. Moest apart gecontroleerd worden maar met de kleine op je arm 0 probleem. Maar plastic is aan te raden voor een soepelere doorgang haha. Al weet ik niet wat je voor de flesvoeding nodig hebt want ik geef nog borstvoeding. Ik vind een klein flesje wasmiddel echt ideaal, als er een vlek in de kinderkleding zit van rode saus kan ik die meteen even aanpakken of als ik iets tekort kom was ik het even met de hand. Maar wasmiddel is uiteraard ook daar te krijgen maar dan heb je meteen zo'n grote verpakking. Als je gewicht teveel hebt kun je altijd je shampoo enzo eruit halen en dat daar kopen ;) Wij hebben ook twee lepeltjes en kleine plastic vorkjes mee en zijn munchkin slap met gootje.Mijn zoon eet graag met de vorkjes en zo hebben we altijd klein bestek mochten ze het vergeten te geven. Maar de meeste restaurants geven hier wel een kleine vork en lepel.

5 maanden geleden

Wij nemen een tube wasmiddel mee, wasbare zwemluier, afwasmiddel (flesjes schoonmaken). Flesvoeding nemen we mee en luiers kopen we daar. Reist je dochter bij jullie op schoot? Want dan mag je 2x handbagage mee en 1x een buggy, maar niet ook nog is een luiertas. Dit is dan jouw tas.

5 maanden geleden

Reactie op Baby2020T

Wij nemen een tube wasmiddel mee, wasbare zwemluier, afwasmiddel (flesjes s ...
Onze dochter is net 1, dus zij reist inderdaad bij ons op schoot. Ik dacht wel dat mijn man en ik allebei handbagage mee mochten nemen en voor de kleine een luiertas + buggy... dit is wel even nieuw. We vliegen met corendon

5 maanden geleden

Reactie op Demi24

Onze dochter is net 1, dus zij reist inderdaad bij ons op schoot. Ik dacht ...
Dat klopt niet hoor. Wij hadden 2 keer handbagage, luiertas en buggy mee en hij reisde mee op schoot. Baby mag eigen tas en buggy, teminste dat was bij ons! :)

5 maanden geleden

Reactie op Demi24

Onze dochter is net 1, dus zij reist inderdaad bij ons op schoot. Ik dacht ...
Ik zou dit wel even goed checken. Wij gaan met Transavia en dan mag dit 100% zeker niet. Maar misschien bij Corendon wel, dat zou natuurlijk kunnen. In principe heeft een baby bij de meeste maatschappijen geen recht op bagage (uitgezonderd een buggy).

5 maanden geleden

Reactie op Baby2020T

Ik zou dit wel even goed checken. Wij gaan met Transavia en dan mag dit 100 ...
Ligt jnderdaad aan de maatschappij. Bij transavia mag je niet extra een luiertas meenemen. Bij tui bijvoorbeeld wel.

5 maanden geleden

Ik heb het even nagevraagd bij Corendon. In eerste instantie mocht het niet, maar uiteindelijk kreeg ik dit antwoord

5 maanden geleden

Wij komen net van Griekenland. In de supermarkt kan je luiers en doekjes kopen. Gewoon goedkoop merk nemen of anders even stukje rijden naar een lidl Wij gaven melk /geiten melk dus hadden alleen de poeder melk boot de vlucht. Zorg dat je je fles al klaar hebt voor het boarden (gewoon op kamer temp blijft het dan, scheelde mij veel stress *tweeling dus allebei een kind op schoot) Grote hydrofiele doeken om tussen het raampje van d'r auto te doen Zonne hoedjes Zonne brand voor kids After sun Zwemband Uv pakje Wasbare zwemluier Als Jr een huisje hebt met wasmachine niet te veel kleren mee. Het is zo droog. En het is echt warm dus je kind draagt veel korte mouw/nroek. Wel trui lange broek nodig voor de avond Water beker Bordje bestek Wij lieten ze mee eten en vroegen bv of eten zoutloos kon worden gemaakt Tuigje voor de kinderstoel. Veel hebben geen tuigje en onze kids houden van staan haha Parasol / strand speelgoed kan je daar kopen Zo'n half dicht tentje voor het strand is handig Veel strandjes zijn steentjes. Stel je hebt zo'n mini opblaas matras is day handig voor onder de handdoek van de baby Water schoenen voor jezelf Dit is even wat mij te binnen schiet! Fijne vakantie!