11 Reacties

2 jaar geleden

Volg. Wij gaan ook op vakantie

2 jaar geleden

Wij zijn net terug van onze vakantie met ons vriendje, en waar hij normaal heel veel in z'n eigen bed slaapt thuis, ging hij nu overal mee op pad en deed hij 45 minuten slaapjes in de wagen, maxicosi of draagzak & was hij de hele dag heel gezellig . Eenmaal thuis dacht ik oh straks kan die z'n slaapjes niet meer koppelen, maar maakt weer heerlijk lange slaapjes in z'n bedje! Wij hebben genoten van een heerlijke week met z'n drieën, slapen deed hij overal, alleen wat korter!

2 jaar geleden

Wij zijn ook net terug met dochtertje van 4 maanden en van 2,5 jaar. Idd hun ritme was helemaal niet gelijk, de baby deed soms een heel lang ochtendslaapje, echt van 10.00 tot 14.00/14.30 soms! Ik wilde haar als ze zo lang lag te slapen niet wakker maken, dus op die dagen splitsen we op. Dan ging een van ons met de oudste zwemmen bijv. Er was een zwembad op de camping en een meer. En dan gingen we smiddags wel met zn allen op pad, als de baby dan een korter slaapje deed, maakte me dat niet zoveel uit. Dagen dat we echt dingen wilden doen/zien gingen we wel vanaf sochtends op pad en moest de baby maar even in de wagen slapen onderweg. Of in de draagzak. Meestal waren we wel op tijd voor het middagslaapje van de peuter, maar die hebben we ook weleens later gedaan of overgeslagen, of ze heeft in de auto geslapen als we even onderweg waren. Maar met het mooie weer waren we toch altijd bij de stacaravan in de buurt, want dan gingen we vooral zwemmen. Uiteten was alleen wat lastiger, hebben we 1x geprobeerd, maar was geen succes. We waren in Frankrijk en voor 19.00 kun je daar nergens terecht. Dus toen werd het te laat voor allebei, want de baby sliep niet. In het restaurant ging het nog goed, maar toen we terug waren, was het drama. Dat hebben we dus de rest van de vakantie maar niet meer gedaan. Verder hadden we gewoon niet teveel verwachtingen of plannen en lieten ons een beetje leiden door het ritme van de kleintjes haha over een paar jaar mogen zij zich aanpassen aan ons 🤣

2 jaar geleden

Ben net terug van een vakantie met peuter van 2j3m en baby van 3,5maand. Vond het echt behoorlijk pittig. Maar ook omdat m’n baby autorijden haat, overdag alleen in de draagzak slaapt (wat overigens ook wel weer praktisch is op zo’n vakantie) en in sprong 4/slaapregressie zat. De meest relaxte dagen vond ik de dagen dat we wandelend op pad gingen vanaf de accommodatie, maar het hangt er natuurlijk vanaf wat er bij jullie in de buurt zit. Wij konden mooi wandelen, naar een meer, een manege en wat restaurantjes, en op het bungalowpark was ook veel te doen. We zijn ook 2 dagen naar een stad geweest, en hebben toen het middagdutje van de peuter overgeslagen. Ze ging die avond dan vroeg naar bed en we deden de dag erna rustig aan. Verwacht niet dat je in een stad heel veel kunt doen 🙃 voor m’n gevoel moest er steeds wel iemand ‘iets’. M’n vriend en ik zijn ook regelmatig even opgesplitst om even iets te ondernemen met de peuter. Al met al ben ik wel blij dat we zijn geweest en is het ook gewoon even een eerste vakantie om uit te vinden wat werkt. Het hangt er ook erg vanaf hoe makkelijk je baby is denk ik. En dat soms de simpele uitjes het leukste zijn.

2 jaar geleden

Bedankt voor de tips. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat.. voorlopig maak ik me nog vooral zorgen. Toch jammer om geen voorpret te hebben 😅

2 jaar geleden

Hier ook net terug van een vakantie met een peuter van 2 en een baby van 3,5 maand. Het is mij alles meegevallen. Ik zou vooral de boel de boel proberen te laten. Wij gingen soms ook van 9 uur tot 16 uur smiddags op pad en dat ging prima. De peuter sliep eventjes in de auto naar het stadje toe en de baby sliep overal en nergens. Nu is onze jongste wel een heel tevreden kindje dus dat scheelt misschien wel. Wij hadden een eigen vakantiehuisje met zwembad dus konden soms ook een dag thuis zijn en dan sliepen ze gewoon hun normale tijden.

2 jaar geleden

Dat klinkt niet verkeerd. Ben ik de enige die zich onwijs zorgen maakt of niet 1 van ons ziek wordt op vakantie? Ik weet niet hoe het komt, maar ik maak me er zoooo druk om. Ben er constant mee bezig terwijl ik eigenlijk weet dat het nergens op slaat..:(

2 jaar geleden

Reactie op MVNB

Dat klinkt niet verkeerd. Ben ik de enige die zich onwijs zorgen maakt of ...
Heb daar echt helemaal niet aan gedacht eigenlijk 🤭 is ook nog nooit eerder gebeurd, dus missch daarom. En ja, als een van jullie ziek wordt, is dat nog geen probleem op zich. Tuurlijk is het niet fijn, maar ik ben bijna nooit zo ziek dat ik niet voor mn kind kan zorgen. Allebei is wel heftig dan, maar dan kan degene die niet ziek is wat meer bijspringen toch?

2 jaar geleden

Hier ook vandaag teruggekomen van vakantie met een baby van 4 maanden en een peuter van 2,5 Behoorlijk pittig door de slaapregressie van de jongste 😅 Wij hebben ons ook wel opgesplitst met zwemmen omdat de jongste eigenlijk slecht slaapt ergens anders dan in bed 😅 Het was te warm in Frankrijk om iets anders te doen dan zwemmen 😂 dus opzich ging het prima overdag, maar echt heel gezellig alles met z’n 4e ging bij ons niet op deze vakantie. Hopelijk volgend jaar beter 🤞🏻 En nee eigenlijk noooit over nagedacht wat er gebeurd als er eentje ziek wordt… ik denk dan maar volgensmij ben je nooit te ziek om voor je kinderen te zorgen..

2 jaar geleden

Reactie op Rizzerd

Wij zijn ook net terug met dochtertje van 4 maanden en van 2,5 jaar. Idd hu ...
Grappig! Dit klinkt bijna als onze vakantie 😂 baby van 4 maanden✔️ peuter van 2,5✔️ op vakantie in Frankrijk ✔️op een camping ✔️bij een meer ✔️in een stacaravan ✔️ 😂😂

2 jaar geleden

Reactie op babydeN

Grappig! Dit klinkt bijna als onze vakantie 😂 baby van 4 maanden✔️ peuter ...
Haha toevallig 🤣