11 Reacties

3 jaar geleden

Oh wat vervelend zeg 🙁 Door alle ongemakken word je nachtrust waarschijnlijk sowieso gebroken. Je lichaam wordt ook zo voorbereid op de gebroken nachten die zullen volgen als de kleine er is. Ik deed ook vaak dutjes. Moet wel zeggen dat ik veel dieper slaap dan voor ik zwanger was en niets meekrijg van de geluiden van buiten (school bijna naast ons huis, ouders die hun auto’s onder ons slaapkamerraam parkeren om hun kinderen op te halen, lawaai als de kinderen vrij zijn, etc)

3 jaar geleden

Woow wat ern verbouwing en wat vreselijk frustrerend zeg. Wij wonen al 7 jaar in herrie. Aan de ene kant een gepensioneerde buurman met een klus hobby (maken van meubels etc.) Met een zaagtafel en schuurmachine in de tuin die iedere dag meerdere keren gebruikt wordt en aan de andere kant een alleenstaande moeder met 3 thuiswonende kinderen die niet met elkaar praten maar tegen elkaar schreeuwen en gillen. Zijn jaren '30 huizen dus slecht geïsoleerd Wij gaan in april verhuizen en zijn hier dan eindelijk vanaf. Ervaring is dat je naar het einde toe steeds slechter slaapt. Je lichaam bereid zich voor op wat gaat komen. Het verbouwingslawaai zal naar het einde van de verbouwing ook wel minder worden. Misschien kun je er over praten?

3 jaar geleden

Ik sliep vorige zwangerschap juist beter terug naar het einde toe, maar dat geeft jou natuurlijk geen garantie 🙈. Kan je met je buren een gesprek aangaan waarin je afspreekt dat als het echt te veel wordt voor je, ze een dagje rust nemen van de verbouwing indien mogelijk of eventueel pas om 9.00 uur beginnen ofzo. Maar waarbij je ook aangeeft dat je snapt dat zij er snel klaar mee willen zijn en je er dan ook zeker geen misbruik van wil maken?

3 jaar geleden

Ik sliep de laatste weken ook gewoon goed. Laat naar bed, laat wakker(ben ook echt een avondmens). Goed uitgerust. Ik zou ook doen wat Inndraaa voorstelt. Ga in gesprek met je buren hierover. En mogelijk dat ze de laatste maand bezig zijn met verven etc dit geeft niet zoveel geluid.

3 jaar geleden

Zou me er nu nog niet druk over maken, hier ook veel verbouwd. Maar echt niet alles maakte lawaai. Kan me voorstellen dat de laatste maand vooral afwerking is, verven, stucen. Dan zal het wel meevallen allemaal. En anders rond die tijd een keer vragen of ze een uurtje later willen beginnen.

3 jaar geleden

Ervaring hier was dat slapen steeds minder ging en ik vroeg wakker was. Nu een kleine meid, dus als ik 7 uur red smorgens ben ik al blij ;) Zou me er niet te druk om maken. Doe je smiddags even op de bank een dutje.

3 jaar geleden

Dankjewel allemaal. Ik ga het even aankijken :)

3 jaar geleden

Je kunt moeilijk vragen om hun plannen uit te stellen😉, maar als je het echt als overlast ervaart tzt kun je toch afspraken maken, dat ze alleen tussen 8.00 en 21.00 herrie mogen maken oid. Ik moest sowieso rond 7.00 altijd naar de wc, daarna zat slapen er toch niet meer in😆

3 jaar geleden

Ik werd op een gegeven moment standaard om 6uur al wakker. Dus dat is in jouw geval net voordat ze beginnen. Als je toch hinder ervaart zou ik met de buren in gesprek gaan om te kijken wat voor jullie beide werkt

3 jaar geleden

Volgensmij mag je in de grote regel niet tussen 22.00 en 7.00 herrie maken m.b.v. klusapparaten zowel buiten/binnen dacht ik. Ik zelf ervaarde tijdens mijn 1e zwangerschap, en dat begint nu ook weer dat je hoe dan ook slechter slaapt. Ben nu dus vaak ook al erg vroeg wakker en kom savonds moeilijk in slaap. En anders gewoon om begrip vragen bij de nieuwe buurtjes

3 jaar geleden

Misschien helpen oordoppen? Dat filtert de hardste geluiden uit. Hier sliep ik steeds minder diep tijdens de vorige zwangerschap (5x per nacht plassen tegen het einde en vaak slecht in slaap vallen). Nu ben ik weer zwanger, maar dankzij het eerste kind vaak moe genoeg om redelijk door te slapen. Vooral in slaap vallen blijft vaak een ding, maar dat was eigenlijk nooit mijn sterkste punt.