6 Reacties
2 maanden geleden
Hoi lieve mama, ik zou gaan voor kopen wij hebben namelijk ook eerst een verhuizing tussendoor gedaan om te sparen, en het was eigenlijk echt ellende. Plus je hikt er tegen op dat dit allemaal nog eens moet. Het word ook snel teveel voor je kleine (althans bij ons). We wonen nu 4 maanden in onze koopwoning, onze dochter is 2,5 en heeft al in 3 woningen gewoond. Plus een nieuwe opvang, weer een nieuw huis waar ze aan moet wennen, alles is telkens nieuw. De laatste verhuizing naar de koopwoning heeft ze echt als heel zwaar ervaren, en dat zien we nogsteeds terug in kleine dingen.
Dus mijn advies; beperk echt het verhuizen
2 maanden geleden
Reactie op June 💗
Hoi lieve mama, ik zou gaan voor kopen wij hebben namelijk ook eerst een ve ...
Bedankt voor je reactie! Goed om te weten. Haar opvang zou dan niet veranderen bij een nieuwe huurwoning maar alsnog is het wel een grote verandering. Voel me soms gewoon zo in het nauw gedreven in dit te kleine huis en met deze woningmarkt 😖 we verdienen best oké maar ja willen ook niet vastzitten aan het maximale bedrag elke maand.
2 maanden geleden
Reactie op SoepeleKoraal144861
Bedankt voor je reactie! Goed om te weten. Haar opvang zou dan niet verande ...
Snap ik, wij gingen van ook een appartement naar een drive in woning en daarna naar een eengezinswoning met de gedachtegang we doen het voor haar en onze volgende kinderen. Maar achteraf waren zoveel veranderingen in een korte tijd teveel voor haar. Wel moet ik zeggen dat ze nu ook een ‘grote meiden bed’ heeft. Dus dat is natuurlijk ook weer een verandering geweest.
Gewoon samen ook hier veel over praten en proberen te denken hoe het kan zijn voor zo’n kleintje. Dan komt jullie keuze echt wel goed ❤️
2 maanden geleden
Reactie op June 💗
Snap ik, wij gingen van ook een appartement naar een drive in woning en daa ...
Dankje. Ik voel me al weer wat geduldiger over het hele onderwerp… mn plan is nu een x bedrag samen sparen, zodat we toch wat meer ruimte krijgen voor hypotheek en passend huis (met ruimte). En dan wel de maandlasten wat kunnen drukken door de eigen inleg. En hopelijk volgend jaar ergens een nieuw plekje.
2 maanden geleden
Ik herken je gevoel van in een huis wonen wat het gewoon niet is heel goed. Een heel vervelend gevoel, en omdat je weet dat je weg wilt/ gaat, gaan de dingen ook steeds meer irriteren. Tenminste, dat had ik 😅 en zo'n gevoel van in de wachtstand zitten. Want bv nieuwe dingen opbouwen heeft maar minimaal zin.
Maar wat er ook wordt gezegd, verhuizen heeft wel echt enorme impact op je kindje. Hoe die daarmee omgaat is afhankelijk van je kindje. De 1 gaat er vrolijk doorheen, terwijl de ander compleet met zichzelf in de knoop komt te zitten (dat hadden wij, verwachtten we ook van te voren). Maar dan een tweede verhuizing op korte termijn, kan weer heel anders worden ervaren, ook voor dat vrolijke kindje. Wat het beste is, is lastig omdat ik niet alles weet natuurlijk. Dat de opvang hetzelfde blijft in eerste instantie, scheelt wel enorm denk ik.
Los van alles. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om 2 keer zo'n verhuizing te doen 😅 maar dat ben ik.
Dus alleen al in dat opzicht zou ik het nog even proberen vol te houden. Plus dat verhuizen toch altijd wat geld kost, wat je anders zou kunnen inzetten in je koopwoning. En als je naar iets groters wilt dan zullen de maandlasten ook wel hoger worden? Kan je minder snel sparen. En, 1,5 jaar is kort, zeker als je kindje nog wil laten settelen. Dat betekent in 1 jaar tijd, 2 verhuizingen.
Maar zoals gezegd, ik ken je situatie en kindje niet, ik kan het alleen met mijn ervaringen vergelijken. Succes hoe dan ook!
2 maanden geleden
Ik zou gaan voor kopen. In mijn werk maken we prognoses voor onder andere de ontwikkeling op de huizenmarkt. Deze kijken 5 jaar vooruit. De verwachting is dat de prijzen in deze periode blijven stijgen. Geen garantie natuurlijk, want er kan altijd wat gebeuren waardoor de prijzen dalen, maar gezien het tekort aan woningen lijkt deze kans wel klein. Ik denk dat tegen die prijsstijging niet op valt te sparen en dan sta je over een tijdje op hetzelfde punt als waar je nu staat. En 2 keer verhuizen zou ik zelf ook niet doen, ik vond 1 keer verhuizen met toen nog een baby al vreselijk haha