10 Reacties

3 maanden geleden

Ik zoek tegenwoordig expres restaurants met speel hoek 🥲 Maar dat is misschien lastig op vakantie. Een pop it of kleuren wilt ook nog wel eens eventjes helpen.

3 maanden geleden

Wij gaan niet uit eten met ze. Hebben het in mei geprobeerd maar wat een drama. Telkens 1 van ons die mee de speelhoek in kon want hij wilde heel de tijd de speelhoek uit en rondbanjeren. Dus niet echt gezellig om alleen te zitten. En gehaast eten want de tijd dat hij zn eigen eten interessant genoeg vond en dus lekker rustig aan tafel zat, was ook beperkt. Ondanks een restaurant die op kinderen gericht was en op een kinder vakantiepark stond, ervaarde ik het als niet ontspannen en stressvol. Dus wij hebben besloten dit niet meer te doen en ik kijk altijd jaloers naar de gezinnen waarbij de kindjes wel lief en rustig aan tafel zitten 😅 wie weet als ze ouder zijn....

3 maanden geleden

Beginnen met lunchen ergens zou ik doen. Is wat korter en ook gezellig. En ja nu met 14 maanden vond de onze het wel leuk om te zien wat er om hem heen gebeurde. Iets wat de periode ervoor ondenkbaar was toen was uit eten een opgave en deden wij niet meer. Nu viel het mee. Veel te zien, speentje mee, wat speelgoed en als laatste troef als de pap op is filmpje. En niet verwachten dat je volwassen gesprekken kan voeren en niet te lang en uitgebreid willen. Veel succes 🤞🏼

3 maanden geleden

Hier gaat uit eten prima. Ook geen stilzitter maar we laten hem lopen als er nog geen eten is en we gaan niet naar restaurants met speelhoeken. Geen speciale afleiding hoor. Een broodje geven geeft wat afleiding mocht het nodig zijn. Maar onze zoon gaat niet schreeuwen ofzo en op vakantie waren bij ons de restaurants in mei nog erg rustig dus mensen hadden geen last van ons en vonden het gezellig als hij even langs kwam.

3 maanden geleden

Ga je in Nederland? Dan raad ik je de kaart aan van moeders met dromen, daar kun je meer dan 300 restaurants en cafes vinden met speelhoeken. Verder hebben wij ook echt 1 die niet stil wil zitten, en hij loopt nog niet dus we laten hem niet over de vloer kruipen in een restaurant. We nemen speeltjes mee, boekje, kleine leuke dingen, maar alsnog is het lastig hoor. Als hij niet meer wil gaan we om de beurt met hem een stukje lopen of een rustige plek zoeken waar hij wel even kan kruipen. Maar voorkeur hebben restaurants met speelruimte! Ben geen fan van Temu maar heb wel een paar dingen besteld, zoals deze beker met stokjes. Daar kan hij zich best een tijd mee vermaken, ook in de auto!

3 maanden geleden

Tussen de gangen door buiten of in de speelhoek spelen met 1 van ons. Interessant speelgoed mee wat aan tafel kan. Realistische verwachtingen hebben dat ze niet lang kunnen zitten. Laatste redmiddel een filmpje😃

3 maanden geleden

We gaan naar een all inclusive hotel waar we dus ook moeten eten. Dus niet in Nederland helaas

3 maanden geleden

Wij hebben wisselvallige ervaringen haha. Soms gaat het goed, maar over het algemeen allemaal vrij vluchtig en 1 dramatische ervaring op vakantie. Wilde alleen friet eten, gooide eten op de grond, was niet te vermaken met speeltjes, zelfs niet met filmpjes. Ben ik met m gaan wandelen, ook beu. Toen uit pure ellende maar even laten kruipen want het was nog erg rustig in het restaurant en we zaten buiten. Kruipt hij regelrecht naar een ober. Ik was net te laat… die is kei hard over mijn zoontje heen gevallen. Was zo erg! Heel veel last van zijn arm en mijn zoontje krijsen. Heel gauw weggegaan haha

3 maanden geleden

Wat ik fijn vind werken is de kleine mee laten eten. Als ze wat onrustig wordt, probeer ik haar eerst af te leiden (“ik ga je handje pakken” terwijl ik met twee vingers mijn hand naar haar toe laat lopen, over haar armen, hoofdje, enz.). Ik neem ook altijd een spinner met zuignap mee. Kan ze makkelijk mee spelen en die valt minder snel. Als ze uitgegeten is, heb ik vaak een klein doosje met gedroogde stukjes fruit achter de hand als toetje. Daar kun je ook weer spelletjes mee spelen (denk aan balletje-balletje).

3 maanden geleden

Go with the flow ✨ wij waren in Italië en onze meid wil ook niet langer als 5 min in de stoel. Dus vaak was het even kinderstoel, dan even rommelen op een normale stoel (lees staan en klieren), vervolgens meestal de grond op en lekker rond kruipen. 9/10 x ging t goed en vond t personeel en andere gasten het alleen maar leuk zo’n kleine uk. Als t eten er was weer even bij ons aan tafel en evt erna nog even de grond op. En natuurlijk niet te uitgebreid eten dat je wel weer met 30-45 min opgehoepeld bent 😂 ik zou t lekker nemen zoals t komt!