9 Reacties

2 jaar geleden

Je kan van die neusspreiders proberen? Het is een heel irritant kwaaltje, ik heb het al sinds m’n eerste trimester. Kan niet wachten tot het na de bevalling voorbij is.

2 jaar geleden

Hier ook al bijna de hele zwangerschap last van. Van zoutoplossing krijg ik een bloedneus, dus ik ga vaak voor de ouderwetse ui naast m’n bed. En douchen voor het slapen en goed snuiten helpt vaak ook om in ieder geval een groot deel van de nacht beter te slapen.

2 jaar geleden

Hier ook! Nog steeds niet geslapen :))))

2 jaar geleden

Ik heb sinds 30 weken echt last van een verstopte neus.. ik heb ook alles al geprobeerd maar uit ellende omdat ik niet sliep en niet kon ademen gewoon otrivine gaan halen. Mocht dit 3x per dag doen en eerlijk kom ik gemakkelijk toe met 2x op een dag en dan nog homeopathische neusspray van a.vogel... heb ook eerlijk tegen de gynaecoloog gezegd dat ik dat gebruik... Ze zei me vorige week met 33w dat in principe het ook niet echt kwaad kan voor de baby.. ze moet nu enkel gewoon groeien en die neusspray gaat echt geen afwijkingen meer geven... Dus ik gebruik mijn otrivine nu al 3 weken elke dag savonds en ik kan tenminste toch 6uur slapen (met natuurlijk 3 plaspauzes)

2 jaar geleden

Ik neem maar gewoon xylometazoline, vind het wel best :’) ga niet hele dagen lucht happen en nachten wakker liggen

2 jaar geleden

Sinds een week of 15 al last van🫣. Heel irritant. Als het echt niet meer gaat dan neem ik een pufje xylometazoline. Verder heb ik een neusspay via de huisarts die ik al maanden dagenlijks gebruik. Dit houdt het preventie open. Dat heet: budesonide aurobindo nevel. Dit duurt een paar dagen voor het goed werkt. Wellicht kan dit je helpen? Alleen volgens recept te verkrijgen via huisarts.

2 jaar geleden

Sinds een week of 15 al last van🫣. Heel irritant. Als het echt niet meer g ...
Inderdaad die 2e neusspray heb ik ook, hier ook door de zwangerschap chronisch geïrriteerd neus slijmvlies. Dat werkt fijner dan die xylometazoline omdat er geen gewenning is en meer tegen de irritatie werkt. Daarnaast slapen met hoofd einde wat omhoog als je verstelbaar bed hebt of extra kussen?

2 jaar geleden

Ik ben echt verslaafd aan otrivin (al 6/7 jaar lang), geprobeerd om te stoppen. Het was me gelukt met alleen zoutoplossing, totdat ik met 14 weken echt constant ziek was. Nu meng ik mijn zoutoplossing flesje met een aantal druppels otrivin. Hierdoor gaat mijn neus net genoeg open s’avonds.

2 jaar geleden

Xylomet hier ook enige die helpt. Volgens mij echt het ergste kwaaltje dat ik ervaren heb van deze zwangerschap, een chronisch verstopte neus. Ik probeer xylomet wel te verminderen, maar no way dat het op een andere manier opengaat.