Ik gruwel zelf van vis, maar ik weet dat het het gezond is, zeker ook voor kinderen.
Welke vis is gezond, makkelijk te bereiden en vinden kinderen van 14 maanden lekker?
Mijn dochter vindt zalm lekker! Heel makkelijk: in een ovenschaal, wat groenten eromheen (bij worteltjes en broccoli) en dat in de oven. Heel soms krijgt ze ook vissticks, vind ze heerlijk!
Wij eten zelf ook nooit vis. Om onze dochter af en toe toch wat vis te geven hebben we vissticks in huis. Voor als wij een keer speklapjes eten bijvoorbeeld, dan krijgt zij vissticks
Hier een enorme visliefhebber (zowel ik als de kleine). Wij eten vaak gebakken zalm (gewoon in de koekenpan of uit de oven op de bakplaat met wat tomaten enzo). Garnalen gaan er ook goed in, met knoflook en citroensap. Alaska koolvis in de airfryer doet t ook prima. Vis uit blik op een broodje lust ie ook.
Mogelijkheden zat :)
Wij eten ook niet zo heel vaak vis, vooral omdat ik het niet zo heel goed kan maken 😅. Dus wij bakken zo nu en dan vissticks en dat vind die kleine hier heerlijk.
Zalm, kabeljauwhaas even 15/20 minuten in de oven. 😊 Hier eet ze overigens alle soorten vis maar ik kom uit een vissersdorp dus we kunnen er niet omheen. 😆
Ik heb in de diepvries kleine blokjes vis, heel makkelijk om een kleine portie te bereiden. Komt uit een Belgische supermarkt maar is een pak met zalm, alaska pollak en schar in. Ik kook hem meestal nog, maar kan ook met olie in de pan gebakken worden. Vissticks eten we ook soms, makkelijk te bakken maar iets minder gezond dan pure vis.