14 Reacties

23 dagen geleden

Hi lieve mama geen zorgen maken het gaat helemaal goedkomen, zo relaxed mogelijk proberen te gaan dat voelt de kleine aan (hoe spannend het ook is)Wij zijn vaker gaan vliegen met onze kindjes (vanaf toen ze 4-5 maanden waren) Handige tips: neem genoeg snacks/eten/Drinken, een draagzak (was echt een must voor ons), wat kleine speeltjes (meeste afleiding zal zijn aan boord andere mensen zien en om zich heen kijken), luiers billendoekjes extra setje kleding voor de kleine en eventueel voor julliezelf. Bij opstijgen en dalen wat te drinken geven of iets te eten ivm de oortjes. Als de kleine er vroeg uit moet op de dag dat jullie vliegen, lekker in de draagzak doen zodra je op de airport bent. En wat heel fijn is: omdat jullie met een baby zijn hebben jullie voorrang om eerst in te stappen. Als je nog vragen hebt let me know. Een hele fijne reis 😘

23 dagen geleden

Reactie op VD22

Hi lieve mama geen zorgen maken het gaat helemaal goedkomen, zo relaxed mog ...
Super lief! Bedankt voor de geruststelling en de goede tips. Wat fijn dat je als eerst in een vliegtuig mag stappen. Slapen jullie kindjes ook in het vliegtuig? We zijn een beetje bang vanwege het vroege tijdstip dat hij snel overprikkeld wordt door alles op het vliegveld en dan vervolgens niet meer wil of kan slapen.

22 dagen geleden

Reactie op Deni31

Super lief! Bedankt voor de geruststelling en de goede tips. Wat fijn dat j ...
Slapen kan een uitdaging zijn, het is voor veel kindjes ook een vermoeiende dag. In de vliegtuig sliepen ze bij mij doordat ik borstvoeding gaf of in de draagzak (mijn man of ik gingen dan ergens staan waar het kon en dan slaapje in draagzak). En bij 1 reis sliep ons dochtertje heel kort half uurtje op de hele dag en op de terugweg helemaal niet. Was een pittige dag maar het is allemaal goed gekomen, als je eenmaal bent aangekomen neem dan echt alle tijd om bij te komen, ook je baby’tje heeft dat nodig en als hij eenmaal gewend is lekker genieten en lekker flexibel zijn 🥰

22 dagen geleden

Reactie op Deni31

Super lief! Bedankt voor de geruststelling en de goede tips. Wat fijn dat j ...
Mijn tip zou juist zijn: ga als laatst aan boord. Hoe langer je kleine lekker kan kruipen/lopen op de airport. Straks moet hij verplicht uurtjes zitten. Als 2e tip zou ik zeggen geef het flesje echt bij het opstijgen, nog niet bij het taxien. Dat kan soms lang duren. En ook: geef je buggy af bij de poort zodat je hem snel hebt als je aankomt maar niet boven je hoeft te leggen. Dat is echt onnodig getil in het vliegtuig. Ij vond dat exht gedoe. In Thailsnd hebben we een paar binnelandse vluchten gehad en dit vond ik toch het beste. En geniet mams! Relax! Je hebt vakantie. Hoe relaxter jij bent Hoe relaxter je kindje:)

22 dagen geleden

Hier waren raamstickers een groot succes! En neem een draagzak mee, dat scheelt een heleboel gesjouw! Ik heb meerdere keren gevlogen waarvan 2 keer alleen, veel mensen gaven de kleine wat aandacht waardoor het voor hem een hele beleving was! Het slapen aan boord ging matig, vaak maar een half uurtje maar och dat kwam weer goed toen we in de auto verder gingen...het komt echt wel goed! Zie hoe het loopt en laat je kleine slapen wanneer hij/zij wil en kan slapen, ritme komt vanzelf! Probeer zelf ook n beetje te relaxen en genieten dat maakt het een stuk makkelijker!

21 dagen geleden

Hallo, Wij zijn in April naar malaga gevlogen met onze 11 maanden oude dochter. Haar flesje bij het opstijgen was een groot succes, in mijn handtas snuffelen vondt ze ook geweldig, ze was erg enthousiast en nieuwsgierig, voor heengaan is er een halfuurtje slaap geweest op de schoot en met een slaapliedje, voor de terugreis niets maar dat was eigenlijk niet erg want ze was zo gelukkig om lekker mee te doen, voor de baby mag je zoveel water en snacks meenemen als je wilt, ze kijken het na in de douane met een speciaal toestel maar geven alles terug mee, de draagzak is idd een must, door het raam kijken was ook leuk voor haar. Het komt heus wel goed 😀

21 dagen geleden

Reactie op Babylove1991

Mijn tip zou juist zijn: ga als laatst aan boord. Hoe langer je kleine lekk ...
Ohja dat is wel een goeie om hem juist eerst nog te laten bewegen. Dat is waar even wachten dan nog met het flesje geven. Buggy gaat idd in het ruim. Bedankt voor de tips en gaan proberen om relaxt te zijn 😅😊

21 dagen geleden

Reactie op VD22

Slapen kan een uitdaging zijn, het is voor veel kindjes ook een vermoeiende ...
Ja dat is waar. We moeten ook wel wat meer door de reis heen kijken. Daar komt het vast weer goed.

21 dagen geleden

Reactie op Kwelly

Hier waren raamstickers een groot succes! En neem een draagzak mee, dat sch ...
Ohja raamstickers, daar ga ik nog even voor kijken. Dank je wel voor de geruststellende woorden

21 dagen geleden

Reactie op Jessi1984

Hallo, Wij zijn in April naar malaga gevlogen met onze 11 maanden oude doch ...
Aah ja dat zal die van ons ook leuk vinden om te gaan snuffelen. Mag je gewoon water meenemen het vliegtuig in? Kunnen ze het daar opwarmen. Een thermosfles mag niet toch?

21 dagen geleden

Water (warm en koud) mag je gewoon meenemen bij de douane. Wel erbij zeggen dat het voor de baby is, dan is het prima! Wij hebben met 4 maanden en 7 maanden gevlogen. 1x om 4 uur de deur uit en 1x om 6 uur de deur uit. Half slapend richting Schiphol, eenmaal daar klaarwakker door alle lichten, geluiden en mensen. Maar tegen de tijd van opstijgen viel hij tijdens het drinken van de fles in slaap. En heeft (gelukkig voor ons) bijna de hele vlucht geslapen. Wat anderen ook zeggen, zelf relaxed zijn, go with the flow, dan komt het echt goed!! Fijne reis!

21 dagen geleden

Reactie op Deni31

Aah ja dat zal die van ons ook leuk vinden om te gaan snuffelen. Mag je ...
Ik had een klein gesloten waterflesje mee, opwarmen doe ik niet, ik geef het op kamertemperatuur. En idd bij de douane wel melden dat het voor de baby is. Ik denk wel dat ze het in het vliegtuig kunnen opwarmen, eventueel voordat je instapt kan je het in een restaurantje vragen om het flesje alvast op te warmen

21 dagen geleden

Op schiphol mag je vloeistoffen meenemen, ook voor jezelf. Check het even op de website van schiphol zelf of je luchtvaartmaatschappij. In het buitenland kunnen de regels anders zijn, maar voor je baby mag je altijd meer. Check dit ook even bij je luchtvaartmaatschappij wat je mee terug kan nemen. Dan weet je zeker wat wel en niet mag, geeft ook rust!

20 dagen geleden

Reactie op Jessi1984

Ik had een klein gesloten waterflesje mee, opwarmen doe ik niet, ik geef he ...
Ohja dat kan ook nog!!