17 Reacties
3 jaar geleden
Ligt er een beetje aan wat voor één, heb het gewone kussen gebruikt tijdens het slapen aan het einde. Vond die grote bij het voeden echt niet fijn (veel te lang en te groot), daarna heb ik een Doomoo aangeschaft. Is een kleiner kussen. Die hebben wij wel echt veel gebruikt. Bij het voeden, daar sliep ze soms ook op bij ons op de bank of in de box met een kussensloop eromheen. En ook later toen ze wat ouder werd gebruikte ik hem bij de avond- nachtvoeding nog wel.
3 jaar geleden
Ik heb met bv een voedingskussen maar heel kort gebruikt, vond het onhandig. Gewoon een kussen of deken onder mijn arm vond ik praktischer.
Met slapen, wel heel fijn. Ik slaap graag op mijn buik en dat ging op een gegeven niet meer prettig. En dan met het kussen kreeg ik toch de sensatie van slapen op de buik, zonder dat er teveel druk op kwam. En tussen m'n knieën ook fijn, dat de botten niet zo op elkaar drukken. Ik heb het kussen nog lang gebruikt in bed 😂
Ik heb er 1 zo lang als ik zelf ben ongeveer. Dus best een ding. En ik draai veel in bed, onrustige slaper. Maar ik ben er nu ook al weer mee begonnen en eigenlijk met 1-2 nachten alweer aan gewend en slaap er heerlijk mee.
Vereiste, nee. Onmogelijk zonder, nee. Maar comfortabel, ja 😆
Mijn zusje heeft hem met haar kindje tijdens de bv overigens wel tot het end gebruikt. Zelfde kussen.
En je kan er een soort baby nestje van maken met een kussensloop oid eromheen. Heb ik ook niet gedaan, maar zag wel de tip op het forum voorbij komen.
3 jaar geleden
Ik had er een besteld, maar weer teruggestuurd. Ik wist niet wat ik er mee moest nu in mijn zwangerschap, pak wel gewoon een extra kussen tussen m’n benen of voor tegen m’n buik. Is mijn eerste zwangerschap, dus ik weet niet of in het later in de zwangerschap nog ga missen of tijdens het voeden. Vroeger hadden ze het ook niet denk ik maar 😂
3 jaar geleden
Bij mijn eerste zwangerschap er 1 gehaald bij de Hema en gisteren hem maar vervangen na 2,5jaar omdat het een hoopje was en er geen stevigheid meer in zat 🤗 ik kan niet meer zonder slapen en vond het btw ook super fijn met borstvoeding en flesje ☺️
3 jaar geleden
Ik vond het niet fijn in gebruik bij de eerste 2. Enkel op het einde van de zwangerschap voor het slapen. Ik heb nu via vinted een my brest friend gekocht.
3 jaar geleden
Ik heb een zwangerschapskussen en een voedingskussen.
Zwangerschapskussen vond ik erg fijn voor mijn buik.
Voedingskussen kun je voldoende alternatieven voor bedenken, vind ik. Ik zou sowieso voldoende verschillende maten kussens aanbevelen, als bv succesvol is.
Alles kun je kopen als je ontdekt het nodig te hebben.
Het zwangerschapskussen gebruik ik nu als rugleuning op een poef/hocker met een deken erover.
3 jaar geleden
Bij de zwangerschap van de eerste gekocht, voor in bed op gegeven moment voor zijslaapkussens omgeruild. Nu ruim 6 jaar later slaap ik nogsteeds met zo'n kussen in bed en mijn partner heeft er ook 1. Nu weer zwanger van onze derde en aan de ene kant ligt mijn zijslaapkussen en aan de andere kant mijn voedingskussen, heerlijk voor tussen de benen😅😇
3 jaar geleden
Ik slaap er al een hele tijd mee om te voorkomen dat ik me op m’n buik draaide omdat m’n borsten zo pijn deden. Nu ik bijna in de helft ben kan ik het ook niet meer missen om te slapen. En binnenkort zal het weer handig zijn om mijn arm voldoende te ondersteunen bij het voeden of als ze in de zetel op me slaapt. Met dat kussen kan je u beter ondersteunen en krijg je minder nek- en rugklachten.
3 jaar geleden
Ik gebruik hem alleen voor mezelf, heb het niet gebruikt met voeden. Maar om te slapen, heerlijk! Ik heb wel van de U en door J gemaakt, dus een stuk afgeknipt en dichtgenaaid omdat ik hem te groot vond. Maar ik heb hem deze zwangerschap weer tevoorschijn gehaald en zou hem niet willen missen.
3 jaar geleden
Hier is hij onze doomoo buddy ook een musthave geworden!
* Tijdens de zwangerschap van mijn eerste kindje heerlijk mee geslapen. Ik vond het prettiger voor mijn rug en heupen. In plaats van op de buik slapen kon ik zo toch ook een beetje lekker 3/4 liggen.
* Daarna gebruikt bij het geven van borstvoeding, zeker toen ze wat kleiner was. Hoe groter ze werd, hoe minder ik hem voor BV gebruikte.
* Langzaamaan werd hij in de loop van de maanden door mijn man ingepikt in bed. Want hij slaapt zo lekker 😉
* Ook bij dochterlief is het het favoriete kussen. Als we een boekje lezen voor het slapen gaan op ons het grote bed wordt het kussen gebruikt om haar helemaal in te bouwen... dat vindt ze leuk. Doomoo moet er bij, vindt ze 😀
* Oke, onze doomoo buddy is nu na bijna 2 jaar intensief gebruik wel een beetje ingepikt door de hele familie en op aan het raken haha.. ik wil een nieuwe buddy! ♡