29 Reacties

3 jaar geleden

Dat vraag ik me ook af haha

3 jaar geleden

Denk wel lekker, in de maxi cosi mogen baby’tjes niet met een jasje dus dan is een voetenzak ideaal, kun je zowel voor de wagen als maxi cosi gebruiken. En vaak liggen ze toch ook wel een half jaar in de wagen dus dan zit je al in november en kun je hem ook gebruiken. Maar zullen vast ook genoeg zijn die een dekentje gebruiken!

3 jaar geleden

Nee, dat is niet nodig. Eventueel een dekentje erover in de maxi cosi voor de eerste week of twee is waarschijnlijk voldoende. Voor in de wagen zijn dekentjes sowieso prima.

3 jaar geleden

Denk niet dat het nodig is. We zitten alweer bijna in de zomer als we met onze baby vaak naar buiten gaan. Denk dat een dun dekentje genoeg is

3 jaar geleden

Voetenzak lijkt me niet, Maar een (dun) dekentje lijkt me geen overbodige luxe, zeker in de eerste weken niet.

3 jaar geleden

Een voetenzak vind ik wel nodig. In november is het kindje ongeveer 6 maand en dan kan het in de wandelwagen met voetenzak! Maar dat kan je altijd later nog aanschaffen.. Voetenzak voor in de Maxicosi is ook handig, ook in de lente/zomer! Als het echt heel warm wordt is het natuurlijk overbodig… maar in huis hebben is dan wel makkelijk!

3 jaar geleden

Reactie op Bowe1211

Een voetenzak vind ik wel nodig. In november is het kindje ongeveer 6 maand ...
Hier helemaal mee eens! Echt niet overbodig..

3 jaar geleden

Nee niet nodig. Wij hadden een dun wollen dekentje. Kon zoon langer mee doen sowieso dan een voetenzak. Tegen de winter werd dat echt krap. Nu wederom een mei baby, en houden we het op hetzelfde dekentje.

3 jaar geleden

Reactie op Bowe1211

Een voetenzak vind ik wel nodig. In november is het kindje ongeveer 6 maand ...
Ja een voetenzak voor in het buggygedeelte van de wagen is altijd nodig, ongeacht leeftijd vind ik. Bij m’n zoontje (echte koukleum) van begin maart hebben we de voetenzak in april al uit de maxi cosi gehaald dusja 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Voor de maxi cosi in de ligbak van de wagen kun je denk ik prima af met een dekentje (deden wij bij de eerste ook). Als je kleintje over gaat naar het zit gedeelte van de wagen, wat dan ergens in het najaar/de winter gaat zijn, dan vond ik het wel fijn. Een dekentje blijft dan niet goed zitten. Maar die hoef je niet per se nu meteen aan te schaffen natuurlijk (al is er wel veel sale nu).

3 jaar geleden

Bij mij werd het juist aangeraden, aangezien ze precies met de winter zittend in de wagen gaat ipv in de reiswieg. Wij hebben een easywalker aangeschaft (nieuw), in de Blije doos van de prenatal zit een kortingcode waarbij je een gratis voetenzak kan aanvragen als je een easywalker wagen hebt.

3 jaar geleden

Kinderwagen voor het zit gedeelte wel. Zoontje was een echte winter baby en in de maxi cosi heb ik echt nooit een voetenzak gebruikt.

3 jaar geleden

Wij hebben hem niet gebruikt. Dochter van april. We gebruikten de kinderwagen amper, altijd in de draagzak. En als ze een keer in de kinderwagen lag, was een dekentje net zo makkelijk. Nu is ze 21 maanden en gebruiken we de buggy veel, toen het echt zo koud was, hebben we de trappelzak voor het eerst gebruikt. Hij was alleen niet echt bedoeld voor deze leeftijd en deze wagen, dus beetje aanmodderen.

3 jaar geleden

Voor het zitgedeelte inderdaad. In de zomer heb je dit niet nodig en als ze er nog in liggen, kan je je ook makkelijk behelpen met dekentjes indien nodig. Vanaf dat ze zitten en het kouder wordt, is het wel heel handig! Zou dus niet investeren in iets apart voor die eerste maanden in Maxi-Cosi of liggend in de kinderwagen, maar wél in iets voor daarna.

3 jaar geleden

Zoals al gezegd is een voetenzak voor mei en de zomer niet nodig. Tegen de tijd dat je het wel nodig gaat hebben zit je kindje waarschijnlijk in de buggy ipv in de reiswieg. Zou dus zeker geen voetenzak aanschaffen voor de reiswieg

3 jaar geleden

Ik heb hem voor mijn eerste, geboren op 12 mei 2021, wel heel veel gebruikt in de maxi cosi. Het was toen heel vaak pisweer en hij lag in het begin totaal niet lekker in de wagenbak, dus als we gingen wandelen was dat vaak mer de maxi cosi op de kinderwagen

3 jaar geleden

Hier 2 kindjes van september en november maar een voetenzak in de kinderwagen vond ik echt onmisbaar. Nu is de jongste ruim 2 maar zit met koud weer nog in de voetenzak in de kinderwagen. Een dekentje valt er steeds af als ze in de kinderwagen zitten en is naar mijn inziens niet warm genoeg. Heb hem wel gelijk gekocht met de kinderwagen zodat ik dezelfde kleur zak had als de wagen

3 jaar geleden

Ik heb gewoon een dekentje gebruikt. en de voetenzak van het zitje kan ook in de wandelwagenbak (tip van kraamhulp, moest de eerste week zo slapen ivm temperatuur) dus vind ik totaal overbodig

3 jaar geleden

Domme vraag misschien maar ik heb tweedehands een 3-in-1-kinderwagen gekocht en daar zat ook een voetenzak bij. Is die geschikt voor zowel maxicosi, wagenbak als zitje? Daar ging ik vanuit. Dan kan je het toch even goed al vanaf de geboorte voorzien en dan nog kijken of je hem al direct nodig hebt of pas naar de winter toe.

3 jaar geleden

Ik heb een wikkeldoek en voetenzak van Jollein gekocht! Op Vinted! Ideaal