5 Reacties
4 maanden geleden
Als de buggy en autostoel het ruim in gaan is dat geen handbagage. Handbagage is hetgeen wat je meeneemt het vliegtuig in waar jullie zelf zitten. Er zijn eisen waar handbagage aan moet voldoen in afmeting en gewicht. Als je buggy daaraan voldoet mag hij mee als handbagage, maar moet soms alsnog het ruim in. De autostoel mag naar mijn weten niet mee als handbagage, maar dat kan ook anders zijn.
4 maanden geleden
Bij veel vliegmaatschappijen mag je 2 bijzondere bagage meenemen. Wij nemen dan ook altijd een buggy (voldoet wel aan de formaten) én een autostoel/maxicosi mee.
Bij Tui is dit volgens mij ook het geval maar bel ze voor de zekerheid eventjes op en vraag het na.
De bijzondere bagage staat los van de handbagage en of koffers. De buggy mogen we dan wel tm de gate meenemen en dan gaat hij als laatste het ruim in
4 maanden geleden
Een buggy mag je vaak tot aan de gate meenemen en gaat dan op het laatst in het ruim. Mer een autostoel weet ik dat niet. Je mag deze meenemen, maar weet niet of je die meteen met je koffers in moet checken. Ik zou ze even bellen. Wij hebben namelijk vorige keer de autostoel gewoon gehuurd bij het bedrijf ter plaatsen dus niet zelf mee genomen.
4 maanden geleden
Buggy mag mee naar de gate. Meestal moet je die daar afgeven, ook al valt ie binnen de aangeven matrn.
Autostoel moet je afgeven tenzij je die in het vliegtuig gebruikt. Gaat mee als "odd bagage" op een andere band(in eindhoven). Wij hebben om beide een beschermtas gedaan.
4 maanden geleden
Op de website van tui staat specifiek een kleine buggy:
Daarnaast mag je per kind tot 6 jaar één paraplubuggy of andere buggy van klein formaat, maxi cosy of easy walker tot maximaal 10 kg gratis meenemen.
Met autostoel erop is het geen kleine buggy meer.