10 Reacties

2 jaar geleden
Reactie op Doperwt
Heb die ook gehad en echt nooit meer wat van uwv gehoord.
Ben al ziekgemeld ...
Oh oke! Ja ik ben zo bang, omdat ik me eerder ziek heb gemeld dat ik problemen krijg oid.. mijn werkgever is niet mega flexibel namelijk. En om eerlijk te zijn denk ik voor die laatste week; ik ga mezelf niet pushen om naar het werk te gaan want de gevolgen zijn voor mezelf.

2 jaar geleden
Ik heb ook een lijstje gehad toen ik me ziek had gemeld. Volgens mij standaard, verder geen gevolgen gehad. Je geeft zelf aan wat lukt en daar gaan ze echt wel in mee als je zwanger bent. Al helemaal vlak voor je verlof zullen ze daar weinig acties meer aan koppelen, schat ik in.

2 jaar geleden
Ik ben bij de eerste zwangerschap gebeld en toen inderdaad wat vragen maar met zwangeren zijn ze heel voorzichtig en is het allemaal snel goed.

2 jaar geleden
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie als jij. Vorig jaar maart ziek gemeld en sinds augustus weer aan het werk en nu vanaf februari weer (deels) ziek. Er werd bij mij op het werk heel erg gehamerd op het feit dat de ziekte toen en nu niet met elkaar te vergelijken zijn. En dat ik absoluut niet over mijn grenzen heen hoef/mag gaan.
Ze mogen jou niet minder betalen omdat je zwanger bent, of dwingen eerder terug te komen. Het heeft een duidelijke oorzaak en is na de bevalling weer weg!
Daarnaast moet ik twee dagen voor mijn verlof voor het eerst naar de bedrijfsarts, dit is meer protocol (voor uwv en aanvraag om geld van hen te krijgen).

2 jaar geleden
Vragenlijst is meer een check van het uwv, ze kunnen inderdaad bellen. Dit om te voorkomen dat een werkgever een medewerker ziek meldt terwijl de medewerker wel werkt of andersom. Je werkgever krijgt dit gewoon betaald, gewoon via ziektewet uitkering wat dan straks met je verlof de wazo wordt. Het is een voorwaarde bij het uwv dat je verplicht 6 weken van te voren met verlof moet als je ziek of gedeeltelijk ziek bent. Zelf ben ik gedeeltelijk ziek door de zwangerschap sinds een paar weken. Ik zou me er niet druk om maken als ik jou was :)