50 Reacties

9 maanden geleden

Hier al 9 maanden dag en nacht drama 🥲

9 maanden geleden

Hoe gaat deze regressie nu bij iedereen?

9 maanden geleden

Reactie op Y1995

Nou, vannacht van 19:00 tot 02:00 uur elk uur tot 2 uur wakker en daarna van 03:00 tot 07:00 geslapen. Ik heb een slaapcoach erbij gehaald dus nu bezig met slaaplog bijhouden 🤞🏼

9 maanden geleden

Reactie op Y1995

Ik heb het ongeveer 1.5 week last van het geschreeuw in de nacht, lijkt deze week gewoon goed te gaan en ze slaapt nu langer door

9 maanden geleden

omg hier 9 maand... en sinds paar sagen vreselijke nachten.... rollen en draaien en praten.... de koffie staat ook niet ver van mij.......... hoelang kan dat duren?

9 maanden geleden

wij gaan dit weekend maar even een comfortabele stoel halen want we trekken het niet anders. het is telkens 1 à 2 uurtje slapen en dan weer huilen tenzij één van ons er naast zit en haar handje vast houdt

9 maanden geleden

Reactie op Sdbel

wij gaan dit weekend maar even een comfortabele stoel halen want we trekken ...
Mocht dat mogelijk zijn, life saver hier: een extra tweedehands ledikant naast ons bed. Ik steek mijn hand door de spijl, hij pakt m'n vinger en we slapen beiden verder 😬

9 maanden geleden

Reactie op Lou Men filou

omg hier 9 maand... en sinds paar sagen vreselijke nachten.... rollen en dr ...
Vreselijk hè.. vandaag is voor ons het begin van week 3 😭 vannacht weer van 1-3 klaar wakker pff

9 maanden geleden

Reactie op Schaakmeisje

Mocht dat mogelijk zijn, life saver hier: een extra tweedehands ledikant na ...
dat deden we tot een paar weken terug met de co-sleeper 😅 maar eigenlijk was ze daar al even uitgegroeid. Maar ik ben bang dat ze daarmee ook een beetje een slaapassociatie heeft gekregen dat ze op een gegeven moment toch wel bij ons mag (echt in bed doe ik niet. we slapen allebei met de deken over ons hoofd en ik ben dus bang dat ze of stikt, of oververhit raakt, of uit het bed rolt) dus de vinger die ze nu van ons krijgt is eigenlijk voor ons allemaal wel even wennen, maae ik ben bang dat we er toch een keer doorheen moeten😩

9 maanden geleden

Reactie op Sdbel

dat deden we tot een paar weken terug met de co-sleeper 😅 maar eigenlijk w ...
Ik snap je gedachtengang en bij m'n eerste kindje deed ik het net zo. Inzetten op bij hem blijven en troosten op zijn eigen kamer, zorgen dat hij niet 'gewoon' werd aan dat we de hele nacht standaard nabij zijn enz... Het was erg vermoeiend moet ik zeggen en er zat ook niet zo heel veel verbetering in 😬 Toen hij bijna 2 was, kwam zijn broertje. Heftige start gehad. Zelf verschillende keren weg geweest: enter verlatingsangst in het kwadraat. In combinatie met een huilbaby, echt top 😅 Toen hebben we al deze dingen die 'moesten' om slaapassociaties te vermijden. losgelaten. Überhaupt slapen was het belangrijkste. We belanden nu met de oudste 1/2 nachten nog steeds in bed (heeft een mega vloerbed) en de jongste belandt ergens in de nacht dus in het ledikant naast ons (en als dat niet werkt: bij ons in bed, maar ik begrijp dat je dat niet wilt). We slapen nu meer en ik ben minder vermoeid met 2 niet doorslapende kinderen dan met eentje 😅 Op zich is het ook biologisch gewoon heel normaal dat ze onze nabijheid nog willen, ook 's nachts. Ik doe mijn verhaal gewoon omdat ik dit graag ook had losgelaten bij de eerste met alles wat ik nu weet. Doe vooral wat goed voelt voor jullie!

9 maanden geleden

Reactie op Schaakmeisje

Ik snap je gedachtengang en bij m'n eerste kindje deed ik het net zo. Inzet ...
Hier dezelfde ervaring exact! Nu met de tweede ligt zij na 22:30 meestal bij mij in bed. De oudste komt meestal rond 5:00 ergens ook erbij liggen 😅

9 maanden geleden

Reactie op Schaakmeisje

Sowieso, zorgen dat je allemaal maar genoeg slaap krijgt is altijd het belangrijkste, in wat voor bochten (soms letterlijk😂) je je ook moet wringen. Inmiddels staat de stoel naast haar ledikant en het werkt! Heb er vannacht heerlijk 1,5 uur in geslapen voordat ik terug ging naar bed. en zij heeft de rest van de nacht doorgeslapen 😁

9 maanden geleden

Reactie op Schaakmeisje

Sowieso, zorgen dat je allemaal maar genoeg slaap krijgt is altijd het belangrijkste, in wat voor bochten (soms letterlijk😂) je je ook moet wringen. Inmiddels staat de stoel naast haar ledikant en het werkt! Heb er vannacht heerlijk 1,5 uur in geslapen voordat ik terug ging naar bed. en zij heeft de rest van de nacht doorgeslapen 😁

9 maanden geleden

Ik denk dat ik vanavond de 5 minuten methode ga inzetten.. vannacht om de 2 uur fles wilde hij.. ik denk dat het nu een gewenning begint te worden 😭 iemand ervaring met deze methode?

9 maanden geleden

Ben ‘blij’ dit even te lezen. Dat ik iig niet alleen ben😉Zit er echt even wat doorheen merk ik. Hij slaapt al zeker 3 maanden slecht ‘ ‘s nachts maar dan wel nog in slaap te krijgen na veel proberen. nu vanaf 21 wakker. niet in slaap te krijgen, heeft nog gespeeld zelfs maar inmiddels huilen huilen. Weigert ook zijn speen al dagen (wat helpt met slapen). Ben ondertussen zo kapot met max 5 uur slaap per nacht, drukke baan en wil er ook overdag zijn verder voor hem en mijn dochter! bij mij slapen lukt ook niet, bij hem zitten niet, rondlopen niet! Als iemand de gouden tip heeft flinke beloning 😉!

9 maanden geleden

Reactie op roxanne1984

Ben ‘blij’ dit even te lezen. Dat ik iig niet alleen ben😉Zit er echt even ...
Hier hielp het om in bed met hem te gaan zitten tot hij sliep. Zodra hij een poosje sliep legde we hem tussenin neer. Hij slaapt nog steeds tussenin maar met hem zitten is niet meer nodig.

9 maanden geleden

Oh.. hier hetzelfde hoor. De goeie slaap heeft onze dochter niet uitgevonden. Extra vervelend omdat de andere twee kinderen wel heerlijk slapen (en ook doorslapen, en stabiel doorslapen). Maar goed, een tip: omarm het. Ik merk aan mijn kindje dat het gewoon honger naar mama is. Want zodra ik op bed ga zitten en haar bij me neem, slaapt ze verder. Dus ik zet de tv aan op bed en knuffel me een ongeluk. Er komt vast een dag dat ze het niet meer wil.

9 maanden geleden

Reactie op Schaakmeisje

Hier bij de eerste al losgelaten. Die had tussen de 8 en 11 maanden een heel nare periode. Slaaptekort brak zo op dat ik dacht: mensen die zeggen dat dit slechte associaties oplevert, hebben mijn kind niet en slapen waarschijnlijk stukken beter dan ik op dit moment. 🥲 Bij me pakken en laten slapen hielp, en van het een op het andere moment was het ook niet meer nodig. Dus zó slecht zal het wel niet voor hem geweest zijn. Denk eerder nodig 🤞🏻❤️

9 maanden geleden

Reactie op roxanne1984

Ben ‘blij’ dit even te lezen. Dat ik iig niet alleen ben😉Zit er echt even ...
Ik heb eergisteren de 5 minuten methode gebruikt. Het was een helse nacht, ik heb alleen maar gehuild en bijna niet geslapen. Maar vanacht is meneertje maar 2 keer wakker geworden.. ik hoop dat het daardoor komt en niet toeval. Maar hier is goede slaap ook altijd ver te zoeken 😅

9 maanden geleden

Reactie op Y1995

Ik heb eergisteren de 5 minuten methode gebruikt. Het was een helse nacht, ...
Laat alsjeblieft je baby niet huilen, zelfs geen 5 minuten, dat is echt niet goed voor de hechting, emotieregulatieontwikkeling, basisvertrouwen en z'n stressniveau. Het is ook zo onnatuurlijk, bij volwassenen laat je ze toch ook niet in de steek als ze gaan huilen? En die hebben al geleerd met hun emoties om te gaan. Baby's hebben je echt nodig om te dealen met hun emoties, anders leren ze het verkeerde, en dat werkt in de rest van hun ontwikkeling door.