6 Reacties
9 maanden geleden
Dit hadden wij ook en bij ons hielp het om het eerste dutje in te korten naar maximaal 45 minuten. Het was even volhouden maar nu niet meer om 5 uur wakker. Smiddags slaapt hij bij ons maximaal 2 uur en 15 minuten als hij dan nog niet zelf wakker is maken we hem wakker.
9 maanden geleden
Ik zou dan beginnen met haar in de ochtend een uurtje te laten slapen, daarna wakker maken. 's Middags 1,5-2 uur en dan wakker maken. Qua maanden zou dat theoretisch genoeg moeten zijn. Als je dan uiteindelijk merkt dat ze 's nachts weer langer slaapt maar overdag te moe is kan je er ergens altijd een half uurtje aan vastplakken.
9 maanden geleden
Of het is slaapregressie (+ eventueel in combinatie met spong 6).. ze slapen niet voor niks.. weten zelf heel goed wat ze nodig hebben. Kans bestaat dat als je er nu aan gaat sleutelen, dat ze straks (na de regressie) een heel ander ritme heeft en het averechts werkt wat je nu allemaal gaat proberen en doen. Either way, succes 🙏🏽
9 maanden geleden
Mijn meisje 8mnd zat/zit ook in de regressie.
2weken lang om 0500 wakker. Wij hebben de situatie geaccepteerd en vanochtend was ze om 0700 wakker.
Het is heel vervelend maar soms moet je ook gewoon je kindje volgen en niet alles willen regelen .
9 maanden geleden
Reactie op Guusje0101
Dit hadden wij ook en bij ons hielp het om het eerste dutje in te korten na ...
Ik sluit me hier bij aan. Ik geloof er ook in dat als een ochtenddut te lang duurt (zoals ts zegt) de kans bestaat dat een baby de gemiste nachtelijke uren inhaalt (en dus in de ochtend vroeg wakker is). Mocht je gaan sleutelen aan slaap- en wakkertijden, zou ik je wel willen adviseren om het (tenminste) een aantal dagen achterelkaar vol te houden, zodat de baby de kans krijgt om eraan te wennen.