11 Reacties

3 maanden geleden

Ik lees mee... zoontje is al vanaf 5u wakker. Eerdere ochtenden afgelopen week ook 6u en deed nog 2 dutjes maar wil de 2e absoluut niet meer. Hier lijkt hij wel echt ook last te hebben van iets.. tandjes sowieso weer, maar hij is nu vanaf 5u echt een beetje uit zijn doen en wil alleen knuffelen en eigenlijk slapen lijkt het

3 maanden geleden

Reactie op Fixs

Ik lees mee... zoontje is al vanaf 5u wakker. Eerdere ochtenden afgelopen w ...
Ja herkenbaar, hier ook idd.. merk ook frustratie bij hem zodra ik hem uit bed haal. Hij wil eigenlijk nog slapen en probeert het ook echt, maar hij jammert dan telkens weer in zijn slaap of wordt na 10min weer jammerend wakker. Wij hebben de overgang naar 1 dutje al gemaakt en dat ging de eerste week eigenlijk goed.. Telkens na 06:15 wakker en nu weer een stuk vroeger…. twijfel dus waar het aan ligt en benieuwd of het herkenbaar is.

3 maanden geleden

Hier werd ze altijd tussen 05:30 en 5:50 wakker. Inderdaad gedacht aan overstap naar 1 dutje maar toen werd ze om 05:15 wakker. Nu erachter gekomen dat 4-4-3,5 ritme goed werkt. Vooral het inkorten van de laatste wakker tijd werkte goed. Ze doet dutjes van 1 tot 1,5 uur. Nu slaapt ze door tot 06:08.

3 maanden geleden

Hier heel herkenbaar! Snap het ook niet zo. Ze is ruim 15m en naar 1 dutje gegaan omdat ze vaak wat later wakker was en dr laatste dutje dan te dicht bij bedtijd uit kwam, ging soms goed dat ze 11.30-14/14.30 sliep maar soms 11.45 tot 13.30 en dan was ze echt moe om 18.30 maar nu telkens om 6.30 wakker of om 6u al aan het rommelen. Nu weer 2 dutjes gedaan en hetzelfde verhaal.. weer ontwikkeling? Of miss nog van de vaccinatie dacht ik..

3 maanden geleden

Bij vroeg wakker (alles tot half 8 bij mij) bied ik nu nog een kort ochtenddutje aan maximaal tot 11 uur. Laat dit afhangen van hoe vroeg hij wakker was en hoe laat hij gaat slapen, maar nooit langer dan 45 minuten. Kan ook 20 minuten zijn. Als hij weer wegdommelt na wakker worden, reken ik dat wel bij de slaaptijd. Ik reken vanaf dat hij echt wakker is en niet meer gaat slapen ‘s ochtends. Super dat je kindje dat doet!

3 maanden geleden

Ik heb nooit met dutjes gerommeld eigenlijk en is altijd vanzelf weer in fijn ritme gekomen... ik twijfel dus echt of ik nu alsnog iets ga proberen of het toch nog even op z'n beloop laat. Die van ons sliep tot vorige week nog een 19-7 nacht, ochtend 9.00-11.30 en middag 14.30-16.30 🫣 Hij is zelf wel wat aan het verschuiven dus het zou zomaar eens kunnen dat het volgende week ofzo ineens op 1 dut overgaat... maar als ik zou gaan rommelen met zijn dutjes, welke tijden zou ik dan het beste kunnen aanhouden? Het ochtenddutje uitstellen of het ochtenddutje inkorten? Vandaag sliep hij een half uurtje in de auto vanmorgen...rest van de dag geen dutje meer gedaan😒 hoop zo dat morgenochtend niet om 5u begint haha 😅

3 maanden geleden

Soms je kind net wat eerder savonds in bed leggen. Is langer slapen in de ochtend.

3 maanden geleden

Herkenbaar idd! Hier nu zo'n 3 weken sinds we helemaal over zijn naar 1 dutje. Ze is bijna 15 maanden Eerste weken ging het super! Sliep zo'n 13 uren en werd rond 9:00 wakker. Nu slaapt ze ineens 'maar' 11, wat betekend dat ze dus iedere dag iets eerder moe is totdat we op een dag uitkomen dat ze nog een kort extra dutje nodig heeft. Is nu 2 keer voorgekomen en ik denk morgen weer... Wakkertijd voor haar middagdutje is vaak 4 uren en erna 5 uren

3 maanden geleden

Misschien iets later naar bed? Hier elke dag om 19.30 pas naar bed en dan word hij om 7.30 wakker.

3 maanden geleden

Geen oplossing maar dat opeens vroeg wakker zijn, heel herkenbaar! Wij passen niks aan en volgen hem gewoon