109 Reacties

één jaar geleden

Same. 3de zwangerschap. Vandaag 27 weken. Nu al last van harde buiken en advies om kalmer aan te doen. Als het nodig is dan er maar aan toe geven. Baal er wel van want ik moet nog even. En thuis doe ik al vrij weinig omdat het een zware zwangerschap is. Maarja. Luisteren naar je lichaam zeggen ze dan en die harde buiken komen er niet voor niks. Dus ook met werk afgesproken om minder te werken. Donderdag is normaal van 09.00 tot 21.00 die ingekort van 13.00 tot 21.00 kijken of het helpt. Blijft natuurlijk een lange dag. Je bent zwanger en hebt rechten. En als je gezondheid ervan af hangt dan zal ik als ik jou was er maar goed gebruik van maken. Je wilt niet dat je kindje te vroeg komt omdat je niet goed geluisterd hebt naar je lichaam.

één jaar geleden

Hier ook al 27 weken maar al vanaf 22 weken gerommel elke keer verkorte baarmoedermond laast was die 1.8 mm moest ik naar Zwolle na en nachtje mocht ik weer naar huis nu constant harde buiken wordt er gek van

één jaar geleden

Bedankt voor je reactie , begon bij mij ook eerst met harde buiken wat niet over ging. Herken me wel in jouw verhaal. Soms is het best lastig om dingen los te laten omdat je je schuldig voelt om je ziek te melden, Ik wil ook niet het risico nemen dat het kindje te vroeg komt daarom nu in overleg met werk besloten minder te gaan werken. Denk dat dit een goed besluit is voor nu. Geeft ook rust.

één jaar geleden

Hoi, ik ben ook 25w en merk ook nu al een paar dagen nare krampen. Ik kan wat ik voel niet linken aan bandenpijn of harde buiken maar ik kijk het nog even aan.

één jaar geleden

Van het weekend opgenomen met 27+1 bij pijnlijke harde buiken om de 2 minuten die een minuut aanhielden en 1cm ontsluiting. Weeënremmers en longrijping gekregen en bedrust houden. Alle klachten waren goed afgenomen. Vandaag voor het eerst weer verder uit bed dan de paar meter naar het toilet/douche alleen paar uur later na eerst bandenpijn te hebben weer dezelfde klachten als van het weekend. Dus naar huis zit er helaas nog niet in. Bij mij begon het de afgelopen weken ook met bandenpijn en pijnlijke onderbuik bij bewegingen van de kleine.. Gewoon de VK bellen bij twijfel!

één jaar geleden

Reactie op Char1992

Van het weekend opgenomen met 27+1 bij pijnlijke harde buiken om de 2 minut ...
Oh Meis, ik schrik hier wel van. Hopelijk kun je het langer uitstellen en straks als het wat beter met je gaat lekker naar huis. Houd je taai 🫶

één jaar geleden

Reactie op Char1992

Van het weekend opgenomen met 27+1 bij pijnlijke harde buiken om de 2 minut ...
Heftig bij mij scheelde het 3 mm of ik kreeg ook longrijpprijkjes

één jaar geleden

Dankjulliewel. Thuis ook nog een dreumes rondlopen dus hier zit ik voor de rust wel beter. Maar ik hoop niet elke dag te horen dat ik naar huis mag, wat later op de dag weer ingetrokken wordt. Let goed op jullie zelf en pak echt je rust! Het viel me de afgelopen weken al op dat ik veel meer kwaaltjes had dan bij mijn eerste zwangerschap. Bandenpijn, harde buiken, hartkloppingen etc. Was van plan dat morgen bij de verloskundige te bespreken. Ik werkte ook nog (was wel afgebouwd ivm bekkenklachten) maar ben nu uiteraard 100% gestopt.

één jaar geleden

Huh en dan sturen ze je gewoon naar huis? Wat voor medicatie heb je gekregen als ik vragen mag?

één jaar geleden

Ik heb ‘magno sanol ‘ 150,8 mg gekregen, soort van magnesium tabletten. Ter voorkoming dus van voortijdige weeen. Deze mag ik nu 3 maal daags innemen.

één jaar geleden

Nu ook weer int ziekenhuis alles onrustig en in eens een funneling tijdens het meten van m'n baarmoedermond moet een nachtje blijven en dan weer verder kijken

één jaar geleden

Reactie op Jesje13

Nu ook weer int ziekenhuis alles onrustig en in eens een funneling tijdens ...
Sterkte! Ik ben net weer thuis op voorwaarde dat ik me enorm rustig houd...

één jaar geleden

Reactie op Jesje13

Nu ook weer int ziekenhuis alles onrustig en in eens een funneling tijdens ...
Hoe gaat het vandaag met je?

één jaar geleden

Reactie op Char1992

Sterkte! Ik ben net weer thuis op voorwaarde dat ik me enorm rustig houd... ...
Moet je echt doen meid Ik mag morgen weer naar de arts voor een check up.

één jaar geleden

Ik ben gister naar huis gestuurd lengte was stabiel gelijkbin de auto naar huis alweer z'n buikpijn dat de trane in m'n ogen stonde vandaag controle int ziekenhuis kijke ze weer naar dd lengte ben benieuwd

één jaar geleden

Hoi TS, Geen ervaring. Toevallig had ik van de week een gesprek met m’n collega. Zij is 18 weken en heeft een erg pittige zwangerschap. Lees ook vroegtijdige weeën. Zelfde advies als jou en is dus naar huis gestuurd. Zei al gelijk van wat doe je hier? En dat ik haar persoonlijk naar huis wilde sturen 🙈. Dus goed om te lezen dat je het advies hebt opgevolgd! Succes vandaag bij de arts! Hoe voel je je?

één jaar geleden

Ik was aan CTG aangesloten, kreeg twee 'knoppen' op m’n buik een voor het hartje van de baby en de weeën. Dit was allemaal in orde. Echter nog steeds last van harde buiken en pijnlijk gevoel waardoor ik nu 2 weken volledige rust moet pakken daarna verder kijken. Ook weer andere medicatie gekregen omdat ik erg misselijk werd van de vorige.

één jaar geleden

Hoi allemaal, hoop dat het goed met jullie gaat! Spannende berichten allemaal... Ik ben nu 27 weken (1x zwanger) en heb al meerdere malen in het ziekenhuis gelegen vanwege harde buiken en vroegtijdige weeën. Zowel voor controle aan CTG als opname met overnachten. Bij mij is mijn baarmoedermond verkort en de vraag is of het stabiel gaat blijven of dat het toch doorzet. Ik sta onder extra controle bij gynaecoloog en heb inmiddels volledige bedrust t/m de bevalling omdat niets lijkt te helpen. Moet zeggen dat ik het allemaal erg stressvol en eng vind. Hoe gaan jullie hier mentaal mee om?

één jaar geleden

Mentaal ga je alle kanten op de ene keer is er niks de andere keer is die weer te kort en heb je elke nacht harde buiken doe geen oog dicht moest laast naar Zwolle voor de test hebbe ze die niet eens gedaan omdat m'n baarmoedermond ineens 4 cm was terwijl de avond er voor was die 2.2 soms snap je er helemaal niks meer van!

één jaar geleden

Reactie op KimD1991

Hoi allemaal, hoop dat het goed met jullie gaat! Spannende berichten allema ...
Steeds de stress wanneer je wat voelt vind ik erg vervelend.. Met de vraag gaat het nu doorzetten..? En mijn vorige bevalling was maar 4,5u, dat ik nu bang ben dat ik het academisch ziekenhuis niet red als het erg druk op de weg is, wanneer het wel doorzet..... Ik vind het ook erg rot dat ik mijn zoontje niet alleen in huis kan hebben, dat er altijd iemand anders voor hem moet zijn. Hij is enorm aanhankelijk naar mij toe geworden hierdoor.