109 Reacties

vor einem Jahr

Reactie op KimD1991

Hoi allemaal, hoop dat het goed met jullie gaat! Spannende berichten allema ...
Hoi! Hopelijk gaat met jullie ook nog alles goed. Ik loop er ook erg tegenaan, omdat ik mijn eigen lichaam moet inschatten en het is mijn eerste zwangerschap. Ik ben op 27w4d enkele dagen opgenomen in het ziekenhuis met weeënremmers en longrijping. Nu ben ik thuis geschreven met extra progesteron, maar geen platte bedrust. Wat is normaal en wanneer moet ik mij zorgen maken? Ik heb dit bevraagd aan allerlei personen vroedvrouwen, gynaecologen en moeders. Zij zeggen dat het alarmerend is wanneer er bloed en/of vochtverlies is en wanneer er 5 minuten tussen de menstruatieachtige krampen zit (deze heb ik vaker). Dus hier hou ik mij aan vast en dat geeft me mentaal ook wel wat meer rust. Maar mocht je niet gerust zijn, zou ik altijd eens bellen naar je vroedvrouw/verloskundige.

vor einem Jahr

Thanks voor de reactie ladies! Het is voor mij zelf ook erg wisselend mentaal gezien. Ene moment ben ik er rustig onder en kan ik mezelf gerust stellen. Het andere moment heb ik last van paniekaanvallen en veel stress en ben ik super emotioneel. Bij mij is hetzelfde advies gegeven om te bellen bij bloedverlies, vochtverlies, harde buiken elke 5 minuten en ook als ze langer aan houden dan 1 minuut. Vanmorgen weer controle gehad en het lijkt stabiel. Maar ze houden me extra in de gaten omdat zelfs met bedrust de harde buiken/weeën niet weg gaan of afnemen. Het blijft een spannende periode. Hoop dat het voor ons allemaal uiteindelijk mee gaat vallen en de kindjes gezond geboren gaan worden!

vor einem Jahr

Ik lig momenteel in Zwolle weeën remmers en eerste long rijp prikje gehad baarmoedermond was ineens nog maar 1.6mm nu twee dagen bed rust morgen 29 weekjes hopelijk blijft ze nog even zitten

vor einem Jahr

Reactie op Jesje13

Ik lig momenteel in Zwolle weeën remmers en eerste long rijp prikje gehad b ...
Och jeetje, veel sterkte! Ik duim voor je dat de medicijnen goed hun werk doen en baby nog even veilig blijft zitten! ❤️

vor einem Jahr

Reactie op Jesje13

Ik lig momenteel in Zwolle weeën remmers en eerste long rijp prikje gehad b ...
Oh heel veel sterkte en goede moed gewenst daar! Hopelijk slagen de weeënremmers goed aan en blijft jullie dochter nog warmpjes bij jou

vor einem Jahr

Ik lig momenteel met 26 weken ook opgenomen ivm verkorte baarmoedermond van 0,9 mm met weeenremmers en longrijpers. Wat een emotionele rollercoaster, succes allemaal 🍀

vor einem Jahr

Reactie op VE27

Ik lig momenteel met 26 weken ook opgenomen ivm verkorte baarmoedermond van ...
Jeeejte hopelijk blijft het nog even rustig!! Ik heb sinds tijden eindelijk en nachtje door kunnen slapen omdat ik geen harde buiken heb gehad door de weeën remmers hoop dat het nog even rustig blijft

vor einem Jahr

Reactie op VE27

Ik lig momenteel met 26 weken ook opgenomen ivm verkorte baarmoedermond van ...
Heel veel sterkte! ❤️ Ik duim voor je dat baby nog even blijft zitten!

vor einem Jahr

Ik ben 26 weken zwanger en ik moest op controle in het ziekenhuis voor mijn harde buiken die ondertussen elk uur komen en in de nacht ook lang aanhouden en heel vervelend zijn. Daarbij ook regelmatig een druk vanonder en menstruatie achtige krampen. Mijn baarmoederhals had nog de minimale lengte en was gesloten. Oef! Na een half uurtje aan de monitor werden er geen weeën geconstateerd. Voorlopig mocht ik dus gewoon naar huis zonder beperkingen. Maar omdat ik wel tot de risicogroep voor vroeggeboorte behoor moet ik utrogestan beginnen nemen en over 2 weken opnieuw een meting van de baarmoederhals laten doen.

vor einem Jahr

Reactie op newbie_123

Ik ben 26 weken zwanger en ik moest op controle in het ziekenhuis voor mijn ...
Spannend hou het goed in de gaten het kan snel gaan ik had dinsdag controle was bmh bijna 4 cm en en paar dagen later nog maar 1.6 en nu zijn ze aan het remmen en heb ik bed rust gelijk bellen als je twijfelt beter 10 x voor niks gaan dan een keer te laat

vor einem Jahr

Reactie op newbie_123

Ik ben 26 weken zwanger en ik moest op controle in het ziekenhuis voor mijn ...
Spannende periode ook voor jou! Hopelijke blijft je baarmoedermond stabiel. Inderdaad beter 9x te veel bellen dan 1x te weinig. Het kan zo anders zijn. Sterkte!

vor einem Jahr

Reactie op Jesje13

Spannend hou het goed in de gaten het kan snel gaan ik had dinsdag control ...
Heb je verschil gevoeld in je buik/weeën vergeleken met wanneer de baarmoedermond niet korter was geworden? Ik voel zo veel dingen, dat ik niet echt meer weet wanneer het wel of geen invloed zou hebben.

vor einem Jahr

Reactie op KimD1991

Heb je verschil gevoeld in je buik/weeën vergeleken met wanneer de baarmoed ...
Nee mijn buik was gewoon bijna constant net zo hard als een skippybal en nu ik sinds gister aan de weeën remmers zit is die weer normaal

vor einem Jahr

Reactie op KimD1991

Heb je verschil gevoeld in je buik/weeën vergeleken met wanneer de baarmoed ...
Vervelend is dat he je gaat twijfelen aan je zelf ik wilde eigelijk ook niet belle omdat ik ook dacht dat het wel mee zou vallen ben toch opgenomen daarom zeg ik bij twijfel wel bellen kan een hoop voorkomen daarmee das beter dan genezen

vor einem Jahr

Reactie op VE27

Ik lig momenteel met 26 weken ook opgenomen ivm verkorte baarmoedermond van ...
Oh heftig! Ik duim mee dat alles goed komt. Jij ook heel veel succes!

vor einem Jahr

ik had de afgelopen 3 dagen krampen en besloot vandaag toch maar eens te bellen… ja hoor weeën en baarmoedermond helemaal verkort 😢 nu opgenomen maar geven nog geen longrijpspuiten of weeën remmers omdat de eiwitten test negatief was ( als deze positief is schijn je op korte termijn te bevallen?) houden me hier ter observatie en voor als de weeen erger worden. Bij mijn eerste zwangerschap precies het zelfde maar toen met 30 weken ( ik ben nu 26+5 )en toen dienden ze wel direct weeenremmers en longrijpspuiten toe🙄.. Ben benieuwd wat het de nacht gaat geven

vor einem Jahr

Reactie op SissiRemmers

ik had de afgelopen 3 dagen krampen en besloot vandaag toch maar eens te be ...
Ik had eerst ook twee keer en negatieve test en gister was die ineens positief hopelijk blijft het rustig!

vor einem Jahr

Reactie op SissiRemmers

ik had de afgelopen 3 dagen krampen en besloot vandaag toch maar eens te be ...
Oh veel sterkte en goede moed gewenst! Hopelijk gaan de weeën liggen en blijft het kleintje nog even zitten. 🍀

vor einem Jahr

Reactie op SissiRemmers

ik had de afgelopen 3 dagen krampen en besloot vandaag toch maar eens te be ...
Bij mij was het zelfde, ook negatieve test en nog geen medicatie. 4 dagen in ziekenhuis gelegen, maar bleef uiteindelijk stabiel. Duim voor je dat het bij jou ook stabiel blijft!

vor einem Jahr

Jeetje wat vervelend voor jullie. Veel sterkte allemaal, hopelijk blijven de kleintjes nog even zitten 🍀 Mag ik vragen hoe de pijn tijdens harde buiken bij jullie voelde? Mijn buik kan gedurende de dag en met name tijdens de harde buiken (die heb ik helaas ook regelmatig) gespannen aanvoelen, alsof er echt aan mijn spieren wordt getrokken. Het voelt dus meer als spierpijn dan als pijn door menstruatiekrampen. De vk zei dat ik rustiger aan moest doen, maar me geen zorgen hoefde te maken zolang de harde buiken niet pijnlijk werden. Ik probeer te begrijpen of ik nu de pijn heb waar hij op doelt? Hoe hebben jullie dit ervaren? Nogmaals sterkte allemaal!