109 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Claartje91

Jeetje wat vervelend voor jullie. Veel sterkte allemaal, hopelijk blijven d ...
Hoi! Harde buiken blijft voor mij ook een vage term. Mijn buik is nu zo goed als een hele dag steenhard, maar niet pijnlijk. Bij veel last, heb ik het gevoel alsof ik mijn menstruatie heb. Sommige momenten hier en daar een buikkramp, steek in de zij of steek in de vagina. Soms lage rugpijn hieraan verbonden. Wanneer ik naar het ziekenhuis ben gegaan op aanraden van de vk, had ik het gevoel dat ik een 'ei' moest leggen. (sorry ik kan het niet anders uitleggen) dus een ongemakkelijke druk beneden. Deze deed geen pijn. Op dat moment had ik geen andere kwalen en was baarmoederhals verkort tot 21 MM.

één jaar geleden

Reactie op Claartje91

Jeetje wat vervelend voor jullie. Veel sterkte allemaal, hopelijk blijven d ...
Bij mij zijn er verschillende dingen die ik voel. In de meeste gevallen wordt mijn buik keihard, alsof er een voetbal in mijn buik zit, en dat ontspant dan later weer. Deze voelen vooral ongemakkelijk maar doen geen pijn. Anderen voel ik van onder in de vagina helemaal omhoog trekken, ook dan wordt mijn buik keihard. Ik voel dan een menstruatie achtige kramp onderin mijn buik en druk op mijn vagina van boven naar onder. En vervolgens zakt het langzaam weer weg. Qua pijn of ongemakkelijkheid verschilt het ook. Soms kan ik blijven doen wat ik aan het doen was, dan is het gewoon ongemakkelijk maar goed te verdragen. Maar als ze heftig worden dan moet ik me er echt op concentreren (dit gebeurt vanzelf) en kan ik geen gesprek meer volgen. Ook merk ik dat ik er dan doorheen ga ademen. En als ik bijvoorbeeld loop, dan ga ik stilstaan omdat lopen dan even niet prettig is.

één jaar geleden

Reactie op KimD1991

Bij mij zijn er verschillende dingen die ik voel. In de meeste gevallen wor ...
Dit is wat ik ook voel inderdaad. Herkende het ook heel erg van mijn bevalling van mijn eerste. Het komt langzaam op wordt sterk en zakt ook langzaam weer weg... Goed omschreven.

één jaar geleden

Reactie op KimD1991

Bij mij zijn er verschillende dingen die ik voel. In de meeste gevallen wor ...
Heel goed omschreven!

één jaar geleden

Reactie op KimD1991

Bij mij zijn er verschillende dingen die ik voel. In de meeste gevallen wor ...
Dankjewel voor je duidelijke uitleg!

één jaar geleden

Reactie op Jesje13

Vervelend is dat he je gaat twijfelen aan je zelf ik wilde eigelijk ook nie ...
Ik vind het zelf zo moeilijk in te schatten. Ik voel soms van alle ongemakken, maar aangezien het een eerste kindje is weet ik ook niet goed of het normaal is. Ik denk dan heel vaak ‘ik ga me niet aanstellen’. 🙈

één jaar geleden

Reactie op Lissedewitte

Hoi! Harde buiken blijft voor mij ook een vage term. Mijn buik is nu zo goe ...
Ik vraag me af wat die menstruatie achtige krampen betekenen. Ik weet nu al goed wat harde buiken zijn en wat bandenpijn. Maar soms lijkt het alsof mijn menstruatie er gaat doorkomen of zoals je het omschrijft er een ei moet uitkomen. Ik zeg altijd een steen omdat het zo zwaar aanvoelt. 😅 ik weet totaal niet wat dit dan betekend…

één jaar geleden

Reactie op newbie_123

Ik vraag me af wat die menstruatie achtige krampen betekenen. Ik weet nu a ...
Dat zouden al weeën kunnen zijn.

één jaar geleden

Ja bij twijfel altijd bellen hoor voor mij blijft het ook vaag nu een baarmoedermond van 11 mm en lig nog wel even in Zwolle

één jaar geleden

Reactie op newbie_123

Ik vraag me af wat die menstruatie achtige krampen betekenen. Ik weet nu a ...
Hoi! Met menstruatiekrampen bedoel ik inderdaad alsof je menstruatie er gaat doorkomen. Afwisselend met een onderbuikkramp. Als je twijfelt, eventjes bellen. Als alles in orde is, des te beter!

één jaar geleden

Reactie op Lissedewitte

Hoi! Met menstruatiekrampen bedoel ik inderdaad alsof je menstruatie er gaa ...
Ik heb er vorige week 2 maal een avond met rond gelopen. Maar nadien is het weg gegaan en voorlopig niet terug gekomen, maar ik onthou het wel voor bij mijn volgende consult tenzij het eerder terug komt. Harde buiken leken ook een paar dagen iets geminderd. Maar gisteren en vannacht weer terug. 🙄

één jaar geleden

Hoe gaat het met jullie ladies?

één jaar geleden

Ik lig nog steeds in Zwolle ze wille me iniedergeval houde tot 30 weke en dan ben ik vrijdag en elke dag kijken hoe het gaat blijft spannend snachts toch vaak een onrustige buik gelukkig maak de kleine het goed en elke dag is er weer een mee genomen!

één jaar geleden

Fijn te horen dat alles stabiel blijft bij jullie! Ik ben gisteren met 27 weken ontslagen naar huis. Baarmoedermond was van 0,9 naar 2 cm gegaan. Ik wist nieteens dat dat kon 🤷🏼‍♀️. Heel fijn thuis te zijn, maar wel lastiger om hier ook die volledige rust te pakken. Mijn handen jeuken zo!! 😅 Plus die onzekerheid of het goed blijft gaan, waarschijnlijk herkenbaar voor jullie

één jaar geleden

Reactie op KimD1991

Hoe gaat het met jullie ladies?
Hé! Lief dat je het vraagt. Vorige week vrijdag had ik last van menstruatiepijn. Op aanraden van de VK, ben ik zaterdag naar het ziekenhuis gegaan. Daar hebben ze een urinestaal onderzocht en me aan de monitor gelegd. Er was wat gekabbel te zien op de monitor, maar niets verontrustend volgens de gyn. Ze wou ook geen inwendige echo maken, om mijn baarmoeder niet te prikkelen. Nu, sinds 3 dagen, heb ik menstruatiepijn, vlagen lage rugpijn en een druk daar beneden (ook het gevoel dat ik een grote boodschap moet doen). Ik gok dat ze is aan het indalen (ben nu 30w5d). Hoe is het met jou?

één jaar geleden

Reactie op Lissedewitte

Hé! Lief dat je het vraagt. Vorige week vrijdag had ik last van menstruatie ...
Wou nog toevoegen; dat ik bijna constant harde buiken heb. Dus als iemand raad of gelijksoort ervaring heeft? Altijd welkom!

één jaar geleden

Reactie op KimD1991

Hoe gaat het met jullie ladies?
Ik ben gelukkig thuis maar blijft lastig met de oudste. Hij snapt met 1,5 niet zo goed waarom ik niet zo veel kan en mag. Vandaag weer veel pijnlijke harde buiken waar ik echt stil van viel en echt me er even op moest focussen maar ze kwamen om de 20 minuten en ik moet bellen als het tussen de 5 en 10 is. Hopenlijk blijft het bij die 20... Hoe gaat met jou?

één jaar geleden

Reactie op Jesje13

Ik lig nog steeds in Zwolle ze wille me iniedergeval houde tot 30 weke en d ...
Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met de kleine! ❤️ Succes voor morgen, hopelijk mag je weer naar huis en blijft het stabiel.

één jaar geleden

Reactie op KimD1991

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met de kleine! ❤️ Succes voor morge ...
Nou helaas blijft de test die zegt dat je gaat bevallen positief na een week dus lijkt erop dat ik moet blijve morge gaan ze wel weer kijke naar de lengte dus ben benieuwd!

één jaar geleden

Reactie op VE27

Fijn te horen dat alles stabiel blijft bij jullie! Ik ben gisteren met 27 w ...
Oh wat fijn dat je weer thuis bent! Volledige rust pakken is inderdaad heel moeilijk, hou in gedachte waar je het voor doet. ❤️ Hopelijk blijft het stabiel. De onzeketheid is inderdaad super moeilijk!