Soms lijkt het of wij de enige zijn bij wie ons kindje nog niet doorslaapt. Hij komt minimaal 1 soms 2 keer per nacht of is in de nacht een tijdje wakker om te kletsen of hij huilt even. Hij heeft in die 10 maanden een enkele keer een goede nacht gepakt.
We krijgen vaak een soort medelijden of verbaasde reacties uit onze omgeving dat hij nog niet hele nachten slaapt.
Aan de ene kant vind ik het prima, hij nog geen jaar op deze wereld. Het is een baby en die hebben in de nacht honger. Aan de andere kant zijn wij na 10 maanden chronische onderbreking van onze slaap en maar 5 a 6 uur slaap per nacht wel heeeel erg moe (en futloos🫣)
Ben niet op zoek naar tips, maar vooral de vraag of wij nou zo'n uitzonderlijke nog niet doorslaap situatie hebben. Herkenning?
Hier ook een slechte slaper. Alleen komt onze dochter 4-5 keer op een nacht. En dat zijn goede nachten. we hebben soms ook veel slechtere nachten. Er wordt al met ons meegekeken maar tot nu toe helpt het nog niet voldoende. We zijn echt kapot door de nachten.
Hier ook nog steeds twee flessen per nacht... We zijn nu wel een afbouwschema begonnen en hopen dat hij voor zn eerste verjaardag (1-5) wat meer gaat doorslapen🤞
Mijn zoontje is 10 maanden en komt nog steeds een keer of 5 of soms meer per nacht. Wij slapen samen dus in die zin is het effect wel wat kleiner.
Ik herken de opmerkingen van mensen in je omgeving. Enorm irritant, vooral aangezien kindjes niet standaard doorslapen op deze leeftijd. Mijn stiefdochtertje is tot een jaar of 3.5 nog elke nacht 1 of 2 x wakker geworden.
Ja die opmerkingen zijn heel vervelend en kunnen je erg onzeker maken merk ...
Begrijp ik! Mijn moeder doet het hier veel en ik heb nu geleerd het direct af te kappen met 'als hij het nodig heeft wie ben ik als z'n moeder dan om hem te overtuigen van niet'. Dat werkt vaak wel haha
Hier wordt ook nog lang niet doorgeslapen hoor! 1 tot 3 keer per nacht (en dan soms nog extra eruit voor de oudste). Merk wel dat ik er inmiddels aan toe ben, haha!
Hier slaapt ze ook niet door hoor. Ze wil sowieso 1x een voeding snachts, maar meestal vaker. Het is altijd wel iets; tandjes, griep en nu is ze bijvoorbeeld weer vaak wakker door oorontsteking. Het hoort er (helaas) gewoon bij 🫠
Zeker geen doorslapen hier, ik zou dolblij zijn met maar 2x per nacht wakker worden.. op een goede nacht wordt mijn zoontje een keer of 7 wakker. Maar meestal komt hij vaker, soms elke 45min, soms een uur lang elke 7min - doodvermoeiend...
Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben! Dochter komt op een goede nacht 2 x, maar de meeste nachten zijn slechter vanwege doorlopende oorontstekingen. Het wordt vanzelf beter. Hoop ik toch
Haha ik ben blij met een slaapblok van 4 uur maximaal, net uit ziekte, veel tandjes tegelijkertijd, vele mijlpalen in haar ontwikkeling, zij komt zeker voor de voedingen (BV) en knuffels hoor. We ‘verdragen’ het prima, maar zij slaapt bij moeilijkere dagen bij ons in bed en zij is vaak met borst zo weer in haar slaap etc dus we staan ook niet echt op voor gemak van ons allemaal 😂
Deze vraag (of ze al doorslaapt) krijg ik ook vaak maar lekker loslaten die gekke verwachting van je omgeving. Ieder baby in zijn eigen tempo toch 😊
Wel 'fijn' om te lezen dat wij niet de enige zijn! Hopelijk voor ieder snel wat meer nachtrust, want hoe lief ze ook zijn die korte nachten in combi met werk en/of de zorg voor kind(jes) is toch aardig pittig
Haha hier ook écht geen doorslaper. Wel een vast ritme, van 19u tot middernacht in haar eigen bedje. Dan steevast bij mij. Om 3u een voeding. En weer even terug in haar eigen bedje tot 5, dan weer bij mij tot 6.30u (als we kunnen uitslapen haha). Ik zit er niet zo mee, komt vanzelf wel goed. Hang in there mama! Alles op z’n tijd.
Hier tegenwoordig wat vaker een doorslaap nacht, maar hij komt vrij regelmatig nog 1-2 keer, zeker als hij niet fit is en met tanden die doorkomen en alle virussen die op de opvang rond gaan is dat momenteel veel..
Hier ook geen doorslaper. Ons zoontje wordt nog een tweetal, soms vaker wakker voor een speen en slaapt dan verder. Soms hebben we geluk en slaapt hij wel door, maar dat is eerder uitzondering.