10 Reacties
7 maanden geleden
Ik volg even mee, zit met dezelfde situatie. Ook een zoontje van 11 maanden die snachts nog steeds voeding moet hebben. Ik heb geprobeerd om hem te sussen, laten uithuilen (stopt gewoon niet), water geven, droomvoeding etc. Niets helpt dus ik ben stilaan in de acceptatie fase beland 😅
7 maanden geleden
Heb je al eens geprobeerd om de warme maaltijd wat later te doen? Wij geven onze dochter rond half 6/6 uur een warme maaltijd en dan rond 19:15 een fles van 180ml en daarna gaat ze op bed. Zo heeft ze voor het slapen gaan een lekker gevuld maagje. Onze dochter lust geen pap. En als ik een beetje door de fles doe drinkt ze het ook nooit op. Al eens geprobeerd om het zonder pap aan te bieden? Misschien drinkt ze het dan wel op. Heel veel succes!
7 maanden geleden
Misschien zou je een keer kunnen proberen om de boterhammen en warme hap kwa tijd om te draaien. Dus de warme hap in de middag en dan de boterhammen in de avond. Wie weet of ze de fles die ze daarna krijgt wel op drinkt?
Ik heb ook wel eens gelezen bij andere die de flesjes in de nacht of avond steeds kleiner geven, dus langzaam aan afbouwen. Misschien dat je dat al geprobeerd hebt, maar zoniet is dat misschien ook een optie.
7 maanden geleden
Volgens mij zijn er ook kindjes die het gewoon nog nodig hebben s nachts. En dan is het beter dat te volgen dan te forceren.
Volgens mij is de richtlijn dat kinderen van 7-12mnd gemiddeld 800-1000ml drinken per 24u, dus dan is wat jou dochter drinkt overdag misschien ook wel weinig? Ze drinkt mogelijk wel andere vloeistoffen, maar daar zitten natuurlijk geen voedingsmiddelen in.
Je ziet soms dat mensen dan grotere flessen gaan geven (om niet vaker te hoeven voeden) of grotere speenopeningen (zodat het sneller naar binnen gaat), maar dat schijnt niet goed te zijn, dan worden de maagjes opgerekt. Beter is het om je kindje te volgen, zodat ze hun natuurlijke intuïtie van hoeveel voeding nodig te hebben op gaat moment, niet afleren. En dat kan zijn meerdere kleinere voedingen ipv en paar grote. Mits je natuurlijk niet de max voor een dag overschrijdt, dat is met flesvoeding lastiger dan met borstvoeding, omdat je ook kunt over voeden met de fles, en niet met de borst
7 maanden geleden
Reactie op Geanne Gelske
Heb je al eens geprobeerd om de warme maaltijd wat later te doen? Wij geven ...
Dat hebben we geprobeerd maar dat houd ze niet vol. Ze word dan erg boos als ze geen eten krijgt.
We hebben het altijd zonder pap geprobeerd en ook dan dronk ze de melk niet op.
En ze gaat tegen 18:30 naar bed. Langer houd ze niet vol