12 Reacties
3 maanden geleden
Onze dochter is vaak eerder 4-5 uurtjes wakker nu en kan ook prima dut weigeren en 6-6,5 uur gezellig spelen en eerder naar bed gaan. Ik denk dat het per kind erg verschillend is maar zij 3,5 is eerder uitzondering dan de regel hier inmiddels (15,5 maand) ☺️ Verder volgen wij haar en te vroeg op bed = erg lang in slaap vallen.
3 maanden geleden
Hier 7 uur s ochtend wakker worden, dan 5-5,5 uur wKker tot middagdut. Na middagdut meer ongeveer 5 uur tot bedtijd
3 maanden geleden
Ik vind het ook lastig met de overgang van 2 naar 1 dutje. Ik doe nu ong. 2,5 uur wakkertijd, dan 30-45 min. Slapen. Dan 3,5 wakkertijd en 2 uur slapen. En dan 4 uur wakkertijd, maar vaak voordat hij slaapt is hij al 5 uur wakker. Dus zijn wel lange dagen. Als ik 1 dutje zou doen dan is de wakkertijd ongeveer 5-5. Maar dat probeer ik nog niet te doen
3 maanden geleden
Zou het niet typisch die leeftijd zijn? Hier ook soms vlot slapen en dan weer niet...
Meestal om 7 u wakker...
Om 9 u 30 dutje ( ik maak hem wakker na een half uur)
Om 12 u 30 of 13 u terug naar bed dan wakker rond 14 u30
S avonds om 19 u 30 naar bed...
3 maanden geleden
Hier deden wij tot voor kort 3-3-4 ritme, maar in de praktijk zaten we steeds in de avond tot 21:00/22:00 oid met een vrolijke dreumes. Gezellig, maar niet zo praktisch als je in de avond allerlei dingen wil doen nog.
Dus sinds 1,5 week over op 1 dutje (15 maanden) en dat gaat best goed! Ze wordt meestal 7:00/7:30 wakker en dan trekt ze het wel tot 12:00/12:30. En dan meestal zo 14:00/14:30 weer wakker en dat gaat prima tot 19:00 ook. Dus ik denk dat we om zijn.
3 maanden geleden
Klinkt idd alsof het tijd is om over te gaan naar 1 dutje.
Sinds wij dat doen heeft ze een veel strakker ritme, ookal volgen we haar nogsteeds. Ik ben totaal niet van het rekken/wakker houden voor de ideale bedtijd, dus het duurde even voordat we doorhadden dat de eerste 'slaapsignalen' toch geen signalen van moeheid waren maar gewoon trek. Waar ze normaal bijvoorbeeld na 2/2,5 uur alweer moe was, geven we nu brood en dan speelt ze zo nog vrolijk 1,5 uur door.
We hebben dan wel een uitslaper, dus dat is vaak ook precies rond de lunch! Als we haar dus op dat moment naar bed zouden brengen wil/kan ze echt geen dutje doen.
3 maanden geleden
Hier is het gewoon 0800 wakker 1230 slapen en dan 1900 og 2000 naar bed maar net hoe vervelend die word 😂 dat geeft aan dat hij moe is. Ik kijk niet naar wakkertijden meer.
3 maanden geleden
Hier ook geen wakkertijden. Ze kan heel goed signalen geven dat ze moe is. Soms 2 en anders 1 dutje. Slaapt snachts van 18:00/18:30 tot 6:30/7:00