16 Reacties

7 maanden geleden

1 slaapje? Bedoel je s ochtends rond 9.30 (1 uurtje) en s middags rond 1/half 2(max 2). Want dat doet onze 10 maanden oude dochter . En dan de nacht in. Met 18 maanden ga je naar 1 slaapje

7 maanden geleden

Toen mijn kleine nog klein was, sliep hij in zijn 4moms wieg, of in de box. Vervolgens over gestapt naar een andere wieg. Ongeveer met 8 maanden slaapt hij in de middag 2 uurtjes in bed en de rest van de dag is hij wakker. Het is net wat een kindje nodig heeft. Mijn kindje heeft 1 slaapje per dag nodig en hij gaat rond 19:00/19:30 naar bed.

7 maanden geleden

Reactie op Meisjespapa

1 slaapje? Bedoel je s ochtends rond 9.30 (1 uurtje) en s middags rond 1/ ...
Half 7 nacht in samen met de peuter

7 maanden geleden

Wij zitten al heel lang op 1 slaapje. Onze dochter is 11 maand. Af en toe doet ze in de ochtend een klein dutje. Verder rond 12.30 naar bed tot max 15.30, daarna rond 18.30/19.00 naar bed voor de nacht

7 maanden geleden

Het advies van de meeste slaapcoaches is pas met 18 maanden naar 1 slaapje, omdat ze nog veel slaap nodig hebben voor hun ontwikkeling (maar in perioden van slaapregressie ed soms een andere indruk welken, waardoor de valkuil is te vroeg over te gaan naar 1 slaapje)

7 maanden geleden

Ik denk dat je even moet uitsluiten of het inderdaad een fase of regressie is en als je dat hebt uitgesloten dat dat het niet is, dan kun je overgaan naar 1 slaapje. Je wil dat idd niet te snel doen, mijn dochter is nu 11 maanden en wil soms ook niet meer slapen smiddags, lijkt ook niet moe, maar de nacht is dan vaak wel onrustig dus dat laat dan wel zien dat ik het slaapje er nog niet af kan halen. Sochtends slaapt ze vaak ook niet langer dan 1,5 uur, en als ze wakker is, wil ze na 2 uur wel slapen, dus het ochtendslaapje moet je dan ook kunnen opschuiven en moet wat langer duren om de middagslaapje weg te halen / te vervangen.

7 maanden geleden

Hier gebeurd nadat de zomertijd in ging. Ze wordt rond 8.00 uur wakker en houd het prima vol tot 12.00 uur. Lunchen en dan lekker slapen van 12.30 tot circa 15.00 uur. Voor de zomertijd sliep ze twee keer om 10.30 zo’n 1,5 uur en dan rond 15.00 uur voor een uurtje. Ik merkte dat ze dat slaapje van 15.00 uur niet meer altijd deed, bleef rustig een uur spelen in der bed. Nu dus 1 slaapje en die doet ze dan ook langer zo’n 2 a 2,5 uur. Ze is nu 11 maanden.

7 maanden geleden

Wij zijn hier toevallig van de week op overgestapt, ze wou steeds 1 van de slaapjes niet doen, was echt een drama . Dan sliep ze van 9 tot 10 en de rest van de dag niet weer wat ik ook probeerde. Dus nu slaapt ze van 12 tot 15 uur en gaat echt super goed, wat ik niet had verwacht. Maar kindjes kunnen dat zelf heel goed aangeven hoor. En als het na een tijdje blijkt toch niet te kunnen ga je weer terug naar 2 slaapjes.

7 maanden geleden

Reactie op Meisjespapa

1 slaapje? Bedoel je s ochtends rond 9.30 (1 uurtje) en s middags rond 1/ ...
Ik dacht ook rond de 18 maanden pas naar 1 slaapje! Maar misschien is elk kindje anders? Zoontje van 11 maanden slaapt ‘s ochtends nog 45 min en in de middag 1.30-1.45 min en dan om 19 uur naar bed!

7 maanden geleden

Ons zoontje doet met bijna 11 maanden nog vaker drie dutjes dan twee dutjes. Het is echt per kind afhankelijk wat past

7 maanden geleden

Meestal raden ze aan dat pas vanaf 1.5 jaar te doen. Het risico nu is soms dat ze hun slaapje weigeren door ontwikkeling ofzo terwijl ze er eigenlijk nog nood aan hebben. Maar je moet ook naar je kindje kijken. Meestal doet onze dochter 2 dutjes maar er zijn ook dagen waarop ze 1 lang dutje doet. De ene keer doet ze het daar goed op, de andere keer is de avond dan toch wat lastiger.

7 maanden geleden

Bij ons ook nog twee slaapjes.. hebben ook de andere twee kinderen tot ongeveer achttien maanden volgehouden. Wellicht wel goed om te weten dat de kinderen bij ons om half 7 uit bed worden gehaald. Dus een overbrugging naar de middag zou nog echt te lang zijn.

7 maanden geleden

Hier raken wij langzaam naar 1 slaapje. Zijn ritme sinds een paar dagen: Smorgen tussen 7:00/7:30 wakker Dan rond 12:00/12:30 naar bed. Hij slaapt dan tussen de 2/2,5 uur. En dan ‘s avonds rond 18:30 weer naar bed voor de nacht. Meestal merk je als je kindje toe is aan een slaapje als: Ze moeilijker in slaap komen overdag en de slaapjes dan korter worden. Dan kan je het tijdstip van naar bed brengen bij het eerste slaapje gaan verschuiven en als ze dan wat langer gaan slapen zit je goed. Het hangt natuurlijk ook af hoelaat je je kindje ‘s avonds in bed stopt. En ligt natuurlijk ook helemaal aan hoe je kindje erop reageert:). Volg vooral je gevoel en bovenal je kindje. Succes!

7 maanden geleden

Hij slaapt snachts ook rustig en goed door.Enkel rond 21:30 een droomvoeding.

7 maanden geleden

Vaak gaan kindjes pas rond 15 maanden over naar 1 slaapje, de ochtend slaap valt dan weg en dan heb je rond 13.00 1 lang middag dutje. Is het nu nog best vroeg voor. Ze hebben tot 2 jaar meestal ook wel een middag slaap nodig en daarna gaat het over naar de hele dag wakker.

7 maanden geleden

Reactie op Muntdrop

Ik denk dat je even moet uitsluiten of het inderdaad een fase of regressie ...
Nu een week verder en nu lijkt ze wel toe aan 1 slaapje. Ze wil de ochtend vaak niet slapen, als we haar dan smiddags naar bed doen slaapt ze bijna 3 uur en de nachten gaan goed en we moeten haar dan zelfs wakker maken de volgende ochtend. Als ze 2 slaapjes doet, is ze standaard de volgende ochtend om 5 uur wakker. Oftewel, het is echt per kind verschillend. Mijn dochter ging van 3 naar 2 dutjes toen ze 7 maanden was, ook te vroeg volgens de meeste, maar dat werkte voor haar.