Dag allemaal,
Op het moment probeer ik nog niet actief zwanger te worden, maar wil ik graag inzicht in mijn cyclus. Deze is een beetje veranderd is na mijn zwangerschap. Onze dochter is nu 14 maanden oud. Ik geef nog borstvoeding en heb het idee dat dat wel een rol speelt in de verandering van in mijn cyclus.
Ik voel altijd mijn eisprong (/ovulatiepijn)en bij mijn dochter was het raak toen we het op de dag van de pijn deden. Echter vroeg ik me af wat ik precies voel bij deze pijn. Is mijn ei dan al gesprongen? Of gaat ie nog springen? Dussss heb ik deze keer ovulatietesten gedaan. Wie kan me helpen bepalen wanneer mijn eisprong is geweest?
De bovenste test deed ik donderdagmiddag. Duidelijk positief. Mijn ovulatiepijn begon donderdagnacht en hield vrijdag aan. De onderste test is van vrijdagavond. Duidelijk negatief.
Na de positieve test hoort het toch nog 24 uur te duren voordat je eisprong plaatsvindt? Is de pijn die ik een paar uur na die positieve test voelde dan wel mijn eisprong? Of is m’n ei vrijdagavond pas gesprongen? En test ik daarom negatief?
Wat een vragen😂
Hopelijk heeft iemand zin om mee te denken!