9 Reacties
één maand geleden
- Naar een binnenspeeltuin
- Naar een overdekte dierentuin (als dat in de buurt is)
- Naar een overdekt winkelcentrum lekker zelf even boodschapjes doen
- Naar het zwembad
- Lekker kleuren/verven (niet zo lange activiteit op deze leeftijd
- Samen lekker bakken: taart, cake, bananenbrood, etc. Of samen koken
- samen schoonmaken (geef ook lekker een doekje)
- af en toe wat leuk nieuw speelgoed halen (vooral grote dingen zoals klimrek of stapelstein of speelblokken) en dit rouleren, zo blijft het binnen ook leuk
- Als het niet al te hard regent, gewoon lekker naar buiten gaan, regenlaarzen aan en lekker warm inpakken. Stampen in de plassen en met bladers gooien 🍂
één maand geleden
Oja en lekker met familie/vriendinnen afspreken voor koffie! Of in de stad met je kindje lekker koffie drinken
één maand geleden
Net gisteren regenlaarzen besteld om alsnog vaker naar buiten te gaan ondanks dit weer. Voor binnen is onze dochter echt dol op stickers plakken en met klei spelen (sinds een aantal weken) - houdt haar uren lang bezig, dus lekker knutselen? Zij toont zelf interesse in boekjes meerdere malen per dag. Verder betrek ik haar bij boodschappen halen, kort bij koken, huishouden en zo is de dag snel om ☺️
één maand geleden
Stampen in de plassen! Laarzen aan en gaan, eventueel een regenpak.
Verder ga ik hier expres met haar naar verschillende kamers in het huis. In de woonkamer staan klimkussens en een paar speelgoedjes maar ze verveelt zich snel dus dan ga ik even boven wat schoonmaken, laat haar daar wat aanrommelen (ja soms wordt het dan wat rommeliger maar ach, vind ik zelf niet erg). Schoonmaken helpt ze graag mee, opruimen ook.
Kleuren doen we af en toe maar is maar erg kort.
Ik probeer haar vooral te betrekken bij alles wat ik doe. Kost wel extra tijd maar ze vindt het heerlijk om zo bezig te zijn.
één maand geleden
M’n dochter vind het tegenwoordig heel erg leuk om te “helpen”. Vaatwasser leegruimen (het brengt wat lichte hartaanvallen voor ons haha, dat ze dingen bijna laat vallen, maar ze vind het geweldig). Helpen met de was ophangen is ook favoriet. Ze doet de sokken ophangen. En ze mag ook de sla bijv uit het water halen en in vergiet gooien. Zo knap hoe snel ze alles snapt en leuk ze t vind 😍😍