Mn schoonouders passen 2x per week op de kinderen. Ik ben het niet altijd eens met hun manier van opvoeden. Vind dat ze de kinderen (vooral de oudste) veel te verwennen met snoep etc. Toen de oudste jonger was, trokken ze al hun eigen plan met haar en vond dat toen al echt niet tof, maar nu ze wat ouder is heb ik dat meer los kunnen laten.
Maar nu begint het bij de jongste weer opnieuw. Ik vermoed dat zij kma heeft. Heb het alleen nooit vast laten stellen, geef bv dus kan het redelijk makkelijk uit mn dieet schrappen. Ze reageert ook alleen maar op echt zuivel, dus niet op dingen waarin het verwerkt is zoals koekjes etc.
Nu blijkt mn schoonouders haar al weken gewoon yoghurt te geven, omdat ze er als ze 1 zijn toch overheen groeien. Zegt ze nog "ja je hebt toch niks gemerkt?".
Om te beginnen is dat niet aan haar om te bepalen. Ik test zelf zo nu en dan of het wat beter gaat, dan weet ik ook wanneer ik zelf iets gegeten heb of haar iets gegeven heb en kan ik het in de gaten houden. Als ik er vanuit ga dat ze niets gehad heeft, wijt ik een k*tnacht niet hieraan nee, dus dat is lekker makkelijk praten.
Ik ben gewoon echt kwaad, voel me niet serieus genomen etc. Ben eigenlijk in staat om aan het kdv te vragen of ze daar extra naartoe kunnen op maandag en dinsdag. Waarsch wordt de dinsdag wel een probleem, maar dan ruil ik in het ergste geval mn vrije dag wel van vrijdag naar dinsdag.
Enige reden waarom ik nog overweeg om dit niet te doen is omdat de oudste wel echt met heel veel plezier naar opa en oma gaat altijd. En zij is al 3 dus zal echt bewust merken dat ze daar dan niet meer naartoe gaat.
Ohja en met ze praten is echt niet te doen. Ze trekt toch haar eigen plan wel. Ze heeft ook weleens gezegd "mijn huis, mijn regels". En kan sowieso amper een gesprek met ze voeren omdat ze zo doof zijn. Geen zin om via whatsapp een discussie aan te gaan. Toen ze het vertelde ben ik overigens ook niet boos geworden, ik word niet zo snel boos. Maar van binnen had ik echt zoiets van wtf..
Wat zouden jullie doen?