7 Reacties

2 maanden geleden

Ik begrijp altijd dat kindjes het heel goed zelf regelen en eigenlijk nooit te weinig drinken. Mijn zoon komt niet aan 1 liter, zelfs soms op warme dagen niet. Ik zorg altijd dat er drinken voor hem staat waar hij zelf bij kan en soms vraagt hij om een slok uit onze glazen. Mijn zoon krijgt ook nog twee keer borstvoeding, al denk ik dat ik geen melk meer heb want soms drinkt hij nog geen 2 minuten (ik ben zwanger). Maar 1 liter is volgens mij meer dan genoeg hoor!

2 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Ik begrijp altijd dat kindjes het heel goed zelf regelen en eigenlijk nooit ...
Hier precies hetzelfde mijn dochtertje drinkt ook lang geen liter maar gaat altijd heel goed. Ze eet wel veel fruit. :) Een liter is goed!

2 maanden geleden

Ik heb deze vraag toevallig net gesteld aan de dokter. Onze zoon drinkt soms wel 2 liter op en dan nog melk extra 1x. Vanaf 3 liter is het zorgwekkend of als ze echt gekke dingen doen om aan vocht te komen zoals op het aanrecht willen klimmen richting de kraan. Dan kan het diabetes zijn. Verder was veel drinken alleen maar heel goed 😄

2 maanden geleden

Dank jullie wel meiden;

2 maanden geleden

Kinderarts hier raad aan ongeveer 70 à 80% van het lichaamsgewicht. Dus zo'n 700ml bij 10kilo. Mijn kleintje heeft dagen van 400ml en dagen van 1100ml, daarnaast wel fruit, yoghurt, komkommer etc etc. Ieder kindje is anders dus zijn (en blijven) de (hoeveelheid) luiers toch echt de beste houvast. Succes 🥰

2 maanden geleden

Oh wat veel haha… ons kindje drinkt ongeveer 2x een beker van 200ml en 2x 130 ongeveer. Daarnaast fruit, knijpfruit en een yoghurtje. Ene dag drinkt ie meer dan de andere dag maar zeker geen liter… Ik geloof wel dat als ze dorst hebben, dat ze wel drinken. Er staat altijd een beker in zijn buurt waar hij bij kan en we bieden regelmatig aan

2 maanden geleden

Wij hebben een hele slechte drinker. Drinkt in principe iets van 600-700ml. Soms echt maar 400-500. Heb me er lang druk om gemaakt maar ze plast prima dus dan lijkt het me oke.